vineri, 27 noiembrie 2015

Spaga preafericita si inalt preasfintita a lui Ioan Oltean

"Dragalasul"  Ioan Oltean, pedelist convertit la penelism si fan al Crinutei Dumitrean, a fost saltat bombastic de DNA de pe aeroport, spre deliciul televiziunilor in criza de stiri. Mare branza: a fost dus la sediu si luat la intrebari pe tema unor retrocedari frauduloase si a unei spagi de 600.000 de euro pe care ar fi primit-o.

Pana aici nimic nou sau interesant: ANRP-ul a fost creat pentru "repararea" abuzurilor de pe vremea comunismului cu abuzurile de "omenie" de pe vremea capitalismului contemporan, iar spagile incasate de diversi nuli si neaveniti nu mira pe nimeni.

Numai ca intrand in amanunte am inteles de ce Google imi baga in fata surse de tip "Gandul" si "Libertatea" in loc de "Mediafax", "Agerpres" sau macar "Digi24".

Se pare (adica inca nu e clar si pentru justitie) ca Ioan Oltean, ca un bun si mare crestin ultraortodox, a luat spaga chiar intr-o biserica. Ceea ce ma face sa speculez in continuare...

"Bietul" "om", ce remuscari trebuie sa fi avut! Ca sa se mai spele de pacate, o fi apelat la serviciile popilor. Pe de o parte, precis s-a spovedit. Precis a zis: "Stiu ca nu e bine ce fac, dar nu ma pot abtine, e prea simplu totul!". Se stie ca nu risca nimic spovedindu-se pentru ca era aparat de secretul confesiunii. Dupa care, probabil ca Ioan Oltean a cerut popilor sa-i sfinteasca spaga.

Mai intai s-o fi rugat de diacon, de ala care cara galeata cu apa pseudosfintita ca sa nu slabeasca popa. Dar diaconul l-a intrebat precaut mai intati: "Dar cat e spaga?". "Pai, 600.000 de euro.", i-a zis senin Ioan Oltean. "Aoleu! Pai eu nu pot sa sfintesc atata banet! Eu am voie sa ma ocup doar de borfasi de duzina. De asa ceva se poate ocupa ori preafericitul, ori un inalt preasfintit. Chiar imi pare rau!".

Asa ca Ioan Oltean s-a dus si a chemat un sobor de preoti de rang inalt in frunte cu preabucurosul. A avut ceva probleme si cu astia. Barosanul sef l-a luat la intrebari: "Esti rocker?"; "Nu, preafericite!" zice Oltean. "Ai fost in Colectiv!"; "Cine, eu? Sa n-am parte de macinici daca am fost!", s-a jurat Oltean. "Ai fost la Paris?"; "Doar ca sa cheltui spaga! Nu sunt eu d-ala, sa umblu cu Kalasnikoave!", a mai zis Oltean.

Pana la urma, Inalt prea spagarul l-a convins pe preafericit ca nu e vinovat decat de pacatul lacomiei. Asa ca soborul de preoti a trecut la ritualul mediumnic: a topait prin jurul spagii, a tamaiat in stanga si in dreapta (mai mult in dreapta, ca acum suntem in capitalism) si a mormait niste cuvinte neinteligibile. Singurele cuvintele pe care le-ar fi inteles sursele au fost ale unui inalt preasfintit: "Ai vazut ba, ce noroc a avut jigodia asta? Cum naiba...". Dupa care spaga a fost curatata pe deplin de pacate si a putut fi utilizata dupa bunul plac al posesorului.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu