sâmbătă, 24 septembrie 2016

Cutremurul din dimineata zilei de 24.Septembrie.2016 a umplut cu circ programul televiziunilor

In lipsa dorintei de a informa corect cetatenii si de a pune in discutie problemele reale ale Romaniei, televiziunile se agata de orice subiect care poate fi transformat in circ nesfarsit.

Asa a fost in cazul cutremurului de sambata, 24.Septembrie.2016, de la orele 02:11.

Intamplator nu dormeam la ora aceea, din motive intemeiate. Sotia facuse curatenie si s-a gandit in timpul zilei sa aeriseasca deschizand si plasele de tantari. O fi intrat ceva aer in plus, dar au intrat si doi tantari care m-au bazait noaptea doar pe mine (probabil ca sunt mai dulce, o sa ma apuc sa mananc muraturi...) si m-au trezit. Nici nu mai stiu de cand nu am avut probleme acasa cu tantarii.

Pe unul l-am aplatisat, dar celalalt a fost mai parsiv si inca nu stiu pe unde se ascunde.

Chestia este ca m-a prins cutremurul in plina vanatoare de tantari, la pachet probabil cu Zika sau cu Nilul de Vest.

A fost o singura zgaltaiala mai puternica la inceput, dupa care blocul a mai oscilat lin pana la atenuarea totala. Nu m-am panicat. M-am ingrijorat in stilul lui Iohannis dupa un atentat terorist in Franta. Preventiv m-am indreptat catre o grinda, dar pana sa ajung deja se terminase totul. Familia s-a trezit, i-am trimis la culcare mormaind indiferent: "Ce mare branza?".

Filosofia mea la cutremur este sa astept sa vad: ori scap, ori nu scap. Sa fug pe scari ca sa ies din bloc nu mi se pare o solutie. De la etajul 5 pana jos cred ca fac un minut, iar daca se prabuseste cladirea pana atunci nu cred ca ma ajuta cu ceva. Dimpotriva, daca sunt la etaj sunt sanse sa-mi fie molozul mai usor.

Acestea fiind zise, am cautat pe net stiri de noapte. Cam dupa un sfert de ora au aparut informatii despre cutremur.

Digi24 dadea o magnitudine de 5,6; ProTV dadea o magnitudine de 6,1. Pe bune?
 
Dupa care, in timpul zilei, a inceput circul. S-a spus ca e cel mai tare cutremur incepand cu nu stiu ce data, ca lumea s-a panicat, ca lumea a iesit pe strada de frica replicilor (desi nu prea am auzit sa existe replici mai mari sau egale cu primul cutremur), cu lumea a inceput sa povesteasca experienta pe retelele de socializare. S-a vorbit din nou de cladirile cu mare risc seismic pe care autoritatile sau proprietarii nu le consolideaza, de zonele periculoase la cutremur. A predominat tonul panicard-bombastic si dorinta de a amplifica spaima cetatenilor.

Intre timp, sursele au mai dezumflat magnitudinea cutremurului, care a ajuns la moderatul 5,3 (surse: http://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/cutremur-in-vrancea-primele-detalii-magnitudine-de-5-6-resimtit-puternic-in-bucuresti.html si http://www.mediafax.ro/social/fizician-infp-cutremurul-cu-magnitudinea-de-5-3-de-sambata-dimineata-este-considerat-un-seism-de-o-magnitudine-moderata-primele-imagini-video-15744721). Ce ti-e si cu dezinformarea initiala corecta!

Cred ca daca nu ma bazaiau tantarii nici nu m-as fi trezit.

Un comentariu:

  1. Eu de la etajul 1 nici nu prea l-am simtit.Nici eu nu doream,completam rebus la ora aceea.Diana in schimb s-a speriat.Cat despre circul de la tv.am auzit si eu.Ma si mir cum de nu au spus ca a fost de 7 grade,ar fi fost in stare.Vorbesc toti,isi dau cu parerea dar de facut nu face nimeni nimic

    RăspundețiȘtergere