Gruia Stoica a fost adus incatusat la DNA, fiind acuzat de fapte de coruptie. In acelasi timp, caracatita Grupului Feroviar Roman (parte a grupului Grampet) si-a pierdut brat dupa brat in urma privatizarilor esuate ale unor companii feroviare din Europa de Est.
Conform sursei http://anticoruptie.hotnews.ro/stiri-anticoruptie-16506321-gruia-stoica-adus-mandat-dna-intr-dosar-are-legatura-complexul-energetic-oltenia.htm,
"Gruia Stoica, retinut pentru 24 de ore de procurorii DNA. Omul de afaceri este urmarit penal pentru cumparare de influenta intr-un dosar legat de Complexul Energetic Oltenia"
[...]
"Potrivit unor surse judiciare citate de ZIUAnews, procurorii DNA au descins, miercuri, la Complexul Energetic Oltenia, pentru a verifica desfasurarea licitatiei pentru desemnarea operatorului de transport feroviar marfa ce ar urma sa preia transportul carbunelui de la Complexul Energetic Oltenia. Sursele citate sustin ca ar fi existat presiuni atat in Ministerul Transporturilor, cat si in afara lui, pentru ca respectivul contract sa fie oferit companiei lui Gruia Stoica, Grup Feroviar Roman (GFR) in defavoarea CFR Marfa. Valoarea contractului se ridica la cateva zeci de milioane de euro."
[...]
"Gruia Stoica a fost retinut pentru 24 de ore si va fi prezentat joi Curtii de Apel Bucuresti cu propunerea de arestare preventiva pentru 29 de zile. De asemenea, avocatul Doru Bostina, caruia omul de afaceri i-ar fi dat 3 milioane de euro pentru a afla pretul cerut de CFR Marfa la o licitatie organizata de Complexul Energetic Oltenia, a primit interdictie de a parasi tara.".
Aceeasi sursa prezinta sinteza afacerilor lui Gruia Stoica si ascensiunea dubioasa a Grupului Feroviar Roman in detrimentul principalului sau concurent, firma de stat CFR Marfa; cele doua firme fiind la un moment dat asociate!
In acest moment ascensiunea GFR s-a cam sfarsit si firma a inceput sa piarda teren.
Anul trecut GFR nu a reusit sa preia CFR Marfa, privatizarea acestei companii fiind foarte incalcita si tehnic imposibila in conditiile impuse de statul roman.
Tot anul trecut "Agenţia bulgară pentru privatizare şi control post-privatizare a decis să anuleze procedura de privatizare a diviziei de marfă a Companiei Naţionale Feroviare BDZ, pentru care Grupul Feroviar Român (GFR) urma să depună vineri o ofertă de preluare.", conform sursei http://www.realitatea.net/gfr-pierde-caile-ferate-bulgare-dupa-ce-tara-vecina-renunta-la-privatizare_1208950.html.
Recent a fost anulat acordul privind vanzarea a 75% din compania croata de transport feroviar de marfa, HZ Cargo, catre cumparatorul Grup Feroviar Roman. Aceasta, pentru ca GFR a modificat anumite conditii pentru achizitionare fata de oferta initiala.
GFR inca participa la etapele de privatizare a companiei grecesti de transport feroviar de marfa si pasageri Train OSE, dar aici are de infruntat concurenta companiilor feroviare din Franta si Rusia.
Actualul dosar de coruptie in care Gruia Stoica apare in calitate de creier al operatiunii probeaza din nou doua idei:
1. Afacerile cele mai profitabile nu se pot face altfel decat prin coruptie si prin incalcarea crancena a legii.
2. Functionari ai statului au putere de decizie exagerata, discretionara si necontrolabila pentru ca pot directiona bani, tranzactii si profituri in calitate de intermediari, fara nicio raspundere si obligatii efective, ci doar formale.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu