1. Despre starea cailor ferate.
Au fost anulate 93 de trenuri; unele trenuri care circula au pana la patru ore intarziere (sursa: http://www.b1.ro/stiri/eveniment/inca-o-zi-cumplita-pe-calea-ferata-cfr-anunta-ca-93-de-trenuri-au-fost-anulate-video-172985.html).
Sinele de cale ferata sunt subiect de formulari ciudate in media: multe surse se mira ca sinele sunt inghetate, iar televiziunea nationala scria despre trenurile anulate pe site-ul sau astfel (sursa: http://stiri.tvr.ro/trenuri-anulate-din-cauza-gerului-traficul-aerian-a-revenit-la-normal_813191.html):
"Ieri anulate - pentru că viscolul era prea puternic, astăzi - pentru că e frig de crapă şinele.".
Nu prea am inteles cum ar trebui sa fie sinele de cale ferata: lichide? Cat despre crapatul sinelor, asta este cel mult o metafora fortata.
SNCFR se lauda ca este pregatit pentru vremea rea. Asta nu presupunea si ceva antigel sau sare pe la macaze? Trenurile oprite in gari pe termen detederminat nu arata prea multa pregatire din partea ceferistilor.
2. Despre starea drumurilor.
Ieri, 07.Ianuarie.2017 se spunea la televizor ca autostrada A2 era inchisa de 35 de ore, din care de 18 ore de cand nu mai ningea! Oare cat de greu le era plugurilor sa dea zapada in asa fel incat sa se creeze o banda de mers pe autostrada?
Stirile de azi, 08.Ianuarie.2017, afirma ca A2 s-a redeschis partial. Nu am vazut la televizor imagini aeriene din care sa se vada cat de gros este stratul de zapada pe aceasta autostrada.
Stirile care informeaza "corect" in Romania afirma in general ca stratul de zapada este consistent (in loc sa se spunca ca masoara n centimetri), iar vantul a suflat cu putere (in loc sa se exprime clar o viteza masurata in kilometri pe ora). Probabil ca se intampla asa pentru ca in Romania deserviciile sunt la putere.
Sursele afirma ca alte 18 drumuri nationale sunt inca inchise.
Prim ministrul are dubii in privinta bunei credinte a unor autoritati care au responsabilitati in ceea ce priveste deszapezirea si a cerut demiterea directorului de la CNAIR (o aripa tanara a vechiului CNADNR, care se traduce prin Compania Naționala de Administrare a Infrastructurii Rutiere).
3. Despre traficul aerian.
Azi, 08.ianuarie.2017, desi pot exista unele intarzieri, nu mai este anulata nicio cursa pe aeroportul Henri Coandă; in schimb aeroportul Mihai Kogălniceanu este închis în continuare.
4. Despre traficul maritim.
Daca am inteles eu bine, Portul Constanta este inchis inca din noaptea de joi (05.Ianuarie.2017) si ramane inchis in continuare.
5. Despre alimentarea cu energie electrica.
Conform sursei http://www.libertatea.ro/stiri/localitati-fara-curent-electric-1705482,
"Peste 120 de localități au rămas fără curent electric din cauza viscolului.";
"În 128 de localităţi este întreruptă alimentarea cu energie electrică, fiind afectaţi aproximativ 49.000 de consumatori.".
Conform sursei http://www.romanialibera.ro/opinii/comentarii/cateva-ore-de-cod-rosu-au-invins-o-jumatate-de-romanie--dar-daca-va-fi-mai-rau--437546, problemele au aparut din cauza ridicola ca niste cutii de tabla de la niste posturi de transformare nu erau bine izolate, iar zapada a patruns acolo din cauza viscolului.
Aceeasi sursa mentioneaza bataia de joc cu care sunt tratati cetatenii de catre factorii responsabili:
"o pensionară care stătea fără energie de 18 ore a primit un răspuns aiuritor: că va primi un răpsuns în termen de 10 – 30 de zile"!
Ar fi minunat daca persoana care a dat un astfel de raspuns si-ar pierde prin lege locul de munca instantaneu.
O informare mai ampla despre problemele legate de furnizarea energiei electrice este facuta pe sursa http://www.libertatea.ro/stiri/localitati-fara-curent-electric-1705482.
6. Despre oamenii fara adapost din Bucuresti.
Conform surselor, in Bucuresti sunt 700 de locuri de cazare pentru persoane fara adapost, din care 600 au fost deja ocupate.
7. Prognoza pentru Bucuresti de ieri, 07.Ianuarie.2017, de pe teletextul Antenagroup:
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu