Conform Constituției României (sursa: https://www.cdep.ro/pls/dic/site2015.page?id=339&idl=1&par1=6), avem:
„Integrarea în Uniunea Europeană
ARTICOLUL 148
(2) Ca urmare a aderării, prevederile tratatelor constitutive ale Uniunii Europene, precum şi celelalte reglementări comunitare cu caracter obligatoriu, au prioritate faţă de dispoziţiile contrare din legile interne, cu respectarea prevederilor actului de aderare.
(3) Prevederile alineatelor (1) şi (2) se aplică, în mod corespunzător, şi pentru aderarea la actele de revizuire a tratatelor constitutive ale Uniunii Europene.
(4) Parlamentul, Preşedintele României, Guvernul şi autoritatea judecătorească garantează aducerea la îndeplinire a obligaţiilor rezultate din actul aderării şi din prevederile alineatului (2).”.
Tot conform Constituției României (sursa: https://www.cdep.ro/pls/dic/site2015.page?den=act2_1&par1=2#t2c1s0sba20), avem:
„Tratatele internaţionale privind drepturile omului
ARTICOLUL 20
(1) Dispoziţiile constituţionale privind drepturile şi libertăţile cetăţenilor vor fi interpretate şi aplicate în concordanţă cu Declaraţia Universală a Drepturilor Omului, cu pactele şi cu celelalte tratate la care România este parte.
(2) Dacă există neconcordanţe între pactele şi tratatele privitoare la drepturile fundamentale ale omului, la care România este parte, şi legile interne, au prioritate reglementările internaţionale, cu excepţia cazului în care Constituţia sau legile interne conţin dispoziţii mai favorabile.”.
După care intervine partea interesantă:
„Curtea de Justiție a UE desființează prescripția care a închis mii de dosare. Ce se întâmplă cu corupții eliberați de CCR”
(sursa: https://stirileprotv.ro/justitie/curtea-de-justitie-a-ue-desfiinteaza-prescriptia-care-a-inchis-mii-de-dosare-ce-se-intampla-cu-coruptii-eliberati-de-ccr.html).
De remarcat enunțul sugestiv din titlu: „corupții eliberați de CCR”!
Pe scurt, peste 5.000 de dosare, care se referă la minim 5.000 de persoane (o grămadă de corupți, dar și personaje care au comis infracțiuni grave cu violență), au fost închise în baza unor decizii date de CCR și de ÎCCJ.
Deciziile respective făceau referire la termenul de prescripție a faptelor și la modul de aplicare a acestui termen. Situația a fost favorizată și de faptul că Parlamentul (mafiot) al României nu a reglementat legal întreruperea prescripției.
Astfel s-a ajuns la situația evidentă de favorizare cu mare drag a infractorilor de către instituțiile statului mafiot totalitar român, care s-au pus pe achitări pe bandă rulantă a unor personaje notorii, cum ar fi Elena Udrea, Ioana Băsescu, Bogdan Olteanu, Cristian Boureanu și alții, alături de tâlhari și proxeneți.
Conform sursei https://eur-lex.europa.eu/legal-content/RO/TXT/?uri=CELEX%3A62023CJ0107,
„aplicarea Deciziilor nr. 297/2018 și nr. 358/2022 ale Curții Constituționale, precum și din Decizia nr. 67/2022 a Înaltei Curți de Casație și Justiție generează un risc sistemic de impunitate pentru infracțiunile de fraudă gravă care aduce atingere intereselor financiare ale Uniunii, în special în cauzele a căror complexitate impune efectuarea unor cercetări mai îndelungate de către autoritățile penale”!!!
Adică există riscul, deja materializat în România, ca mii de infractori să nu fie condamnați în justiție pentru ilegalitățile comise.
Conform aceleiași surse, în baza principiului supremației dreptului Uniunii Europene, instanțele naționale au obligația de a lăsa neaplicată „dacă este necesar, din oficiu, orice reglementare sau practică națională, chiar și ulterioară, care este contrară unei dispoziții de drept al Uniunii”.
În România anilor 2022 și 2023, mii de infractori au fost neglijați de către justiția mafiotă română până la exonerare totală de răspundere penală și până la eliberare nonșalantă.
Îmi este greu să văd fenomenul încetării urmăririi penale și fenomenul eliberării altfel decât o conspirație mafiotă la nivel de stat în favoarea infractorilor și în dispreț față de tratatele Uniunii Europene.
Niște situații juridice extrem de tehnice, inaccesibile simplilor cetățeni, au fost speculate în favoarea infractorilor de către CCR și ÎCCJ, cu largul concurs al Parlamentului, care nu s-a obosit timp de aproape 4 ani să reglementeze situația termenelor de prescripție, Nici Guvernul nu a încercat să reglementeze prin ordonanță de urgență situația termenelor de prescripție.
Toate instanțele de judecată din România implicate în acest fenomen, cu excepția Curții de Apel Brașov, s-au grăbit să pună pe liber infractori în baza unor prevederi naționale care contraveneau dreptului Uniunii Europene!
Anterior, justiția mafiotă română a protejat infractorii cu ajutorul altor vicii de procedură, dar și prin pasivitate totală.
1. S-au constituit completuri de judecată de cinci judecători nedesemnate prin tragere la sorți, deci nelegale conform deciziei 685/ 2018 a CCR (sursa: https://www.juridice.ro/619736/catre-iccj-cat-de-legale-sunt-completurile-de-trei.html)!
În consecință, hotărârile completurilor de judecată ilegal constituite sunt lovite de nulitate absolută!
Statul mafiot totalitar român nu a stabilit vreo răspundere penală sau morală a cuiva pe această temă! Nici nu a încercat!
2. S-au constituit completuri de judecată de trei judecători nelegale (sursa: https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/justitie/curtea-constitutionala-sedinta-pentru-completurile-de-3-judecatori-decizia-care-l-ar-putea-salva-pe-liviu-dragnea-1154412).
3. Dosarul Loviturii de Stat din Decembrie 1989 (cunoscut ca Dosarul Revoluției) și Dosarul Mineriadei din 1990 se tergiversează veșnic. Termen rezonabil?
CONCLUZIE. Singura „competență” vizibilă a „justiției” române este legată de conservarea veniturilor personale (salarii și pensii speciale de neatins)! Competențe și chef în aplicarea prioritară a dreptului Uniunii Europene nu prea există!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu