duminică, 9 decembrie 2018

Starea Romaniei in viziunea Irinei Loghin

Irina Loghin are o melodie cu mesaj politic foarte dur, pe sonoritati populare. Cred ca melodia a fost lansata pe 31.Decembrie.2017 (conform sursei https://www.youtube.com/watch?v=mrAJHMOomBU, care devanseaza ca data alte surse, de exemplu https://www.e-neatza.ro/mobile/watch.php?vid=f7c52eca8 si https://www.youtube.com/watch?v=jzN9FoV_rPI&t=0s&index=2&list=PLhxIPlPYXmU0VkEyCqbdikJszcp5Cgjdx).

Am cautat textul melodiei pe internet, dar nu l-am gasit, asa ca am ascultat melodia si am transcris versurile mai jos:

Voi, cei vinovati!

Lume draga, lume buna,
Te-as ruga frumos sa spui
Ce-i oare cu tara noastra
De a ajuns a nimanui?

N-avem scoli, n-avem spitale,
Se traieste atat de greu.
Nu ne mai ajuta nimeni,
Decat bunul Dumnezeu.

Heeei, voi, cei vinovati!
Romanii se roaga sa fiti blestemati.
Heeei, voi, cei vinovati!
Va veni si ziua sa fiti judecati.

Multe lacrimi varsa muntii,
Nu mai au umbra pe ei.
Hotii le-au taiat copacii,
I-au vandut pe cativa lei.

Trec unii pe langa tine,
Parca sunt ai nimanui.
Nu saluta, dar injura,
Ca la usa cortului.

Heeei, eu va spun asa:
Toti banii din lume nu v-ar satura.
Heeei, Doamne, fa cum poti,
Tarisoara noastra s-o scapam de hoti.

Drumurile noastre-n tara
Ca sa le strabati nu poti.
Dar in orice dimineata
Ne ingrozim de atatia morti.

Au muncit batranii o viata,
Nu s-au ales cu nimic,
Decat cu lacrimi pe fata,
Morti de foame si de frig.

Heeei, fa, Doamne, ce poti!
Si sa ne scapi, Doamne, de talhari si hoti.
Heeei, Doamne, fa ceva!
Nu lasa sa moara tarisoara mea!


Am dubii doar la versul "Trec unii pe langa tine" (primele trei cuvinte, de fapt pare ca spune "Trec copii", dupa aceea este un cuvant pe care nu l-am inteles), in rest transcrierea este exacta.

Atat versurile, cat si interpretarea, sunt extraordinare. Am auzit melodia intamplator pe 01.Decembrie.2018, la o televiziune de stiri. Din cate imi dau seama, nu este distribuita pe canalele de muzica din televiziuni. In mod normal ar trebui sa fie difuzata zilnic, pana cand va intra Romania in normalitate.

Prin aceasta melodie Irina Loghin se dovedeste a fi un caracter urias. Asta as astepta de la asa zisii oameni de cultura si intelectuali: sa spuna adevarul, nu sa fie potaile puterii in numele oportunismului si al unei vieti caldute.

Conform CV-ului depus la Parlament, Irina Loghin nu se lauda cu titluri stiintifice, ci doar cu studii medii (liceul) si cu Scoala Populara de Arta (sursa: http://www.cdep.ro/pls/parlam/structura.mp?idm=158&cam=2&leg=2000&pag=0&idl=1). Dar melodia de mai sus face cat toate "doctoratele" obtinute la fabricile de diplome false de care e plina Romania! Oare de ce "doctorasii" nostri cei ultra diplomati nu sunt in stare de nimic bun pentru Romania?

Pe 19.Februarie.2019, Irina Loghin va implini 80 de ani. Ii doresc sa ajunga la cel putin 100!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu