marți, 29 martie 2022

Cutremur în filatelia românească! Legislația referitoare la ștampila prima zi se încalcă cu nonșalanță, chiar în prezența mea!!!

1. Considerente legislative.

ANCOM a emis la Bucureşti, pe 04.Martie.2011,
DECIZIA Nr. 968
privind planurile emisiunilor filatelice, condiţiile de emitere, tipărire, punere în circulaţie, retragere
din circulaţie şi de comercializare a timbrelor şi efectelor poştale


Decizia nr. 968/ 04.Martie.2011 există pe internet pe sursa https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwiF3Y-1yOv2AhWpwQIHHbpQBz8QFnoECAgQAQ&url=http%3A%2F%2Fwww.ancom.ro%2Fen%2Fuploads%2Fforms_files%2F136496875_Decision_no.968_(text_available_in_Romanian).pdf&usg=AOvVaw1Ynqo_BO2-6FRh6ONSO3_9, care face trimitere la un document în format PDF.

Citez din acest text Art.12., care reglementează emiterea și utilizarea ștampilei prima zi:

„Art.12. – (1) În vederea punerii în circulaţie a emisiunii filatelice, CNPR confecţionează o singură ştampilă prima zi.
(2) Ştampila prima zi poartă o impresiune care are legătură cu emisiunea filatelică respectivă.
(3) Ştampila prima zi se utilizează la realizarea plicurilor prima zi, cu cel mult 3 zile înainte de data punerii în circulaţie a emisiunii, şi, pentru obliterarea celorlaltor forme de machetare, în ziua şi la locul punerii în circulaţie a emisiunii.
(4) Romfilatelia realizează plicurile prima zi, în prezenţa unui reprezentant al CNPR, în termenul prevăzut la alin.(3).
(5) În cel mult o zi de la data punerii în circulaţie a emisiunii filatelice, CNPR distruge ştampila prima zi prin tăierea transversală a suprafeţei impresive, în prezenţa unui reprezentant ANCOM, care va constata acest fapt, urmând ca aceasta să fie depusă la Muzeul Naţional Filatelic în termen de 5 zile.
(6) În situaţii excepţionale, ANCOM poate aproba utilizarea ştampilei prima zi în alte condiţii decât cele prevăzute la alin. (3)-(5).”
.

Am reținut deci că „în cel mult o zi de la data punerii în circulaţie a emisiunii filatelice, CNPR distruge ştampila prima zi prin tăierea transversală a suprafeţei impresive, în prezenţa unui reprezentant ANCOM, care va constata acest fapt, urmând ca aceasta să fie depusă la Muzeul Naţional Filatelic în termen de 5 zile.”.

2. Realitatea din teren aruncă în aer filatelia românească contemporană!

M-am prezentat azi, 29.Martie.2022, la OP37 din strada Tudor Arghezi nr. 1-3 colț cu str. J. L. Calderon, ca să expediez plicuri.

Tot azi, 29.Martie.2022, a fost pusă în circulație emisiunea filatelică intitulată „Fanteziile florei” (surse, toate de pe site-ul Romfilatelia: https://www.romfilatelia.ro/ro/fanteziile-florei-2/; https://www.romfilatelia.ro/ro/fanteziile-florei/; https://romfilatelia.ro/magazin/produs/uncategorized/fanteziile-florei/).

Cum știam că se va pune în circulație emisiunea și că există ștampila prima zi, am cerut la ghișeu această ștampilă prima zi.

Deși nu venisem la prima oră, ci pe la 9:30-10:00 (Oficiul are orar L-V 8:00-19:30, sursa: https://www.posta-romana.ro/gaseste-oficiu-postal.html), doamna de la ghișeu se pare că nu a avut alți doritori de ștampilă prima zi, pentru că a părăsit ghișeul și s-a dus undeva „în spate”, de unde s-a întors cu un plic. A scos câteva (!!!) ștampile prima zi și a început să imprime pe o foaie:
„10.Martie.2022 Miercurea Ciuc” (!!!);
„22.Martie.2022 Paști” (!!!):
„29.03.2022”, aceasta fiind ștampila prima zi dorită.

Am reținut foaia cu „imprimeurile” respective, adică cu cele trei ștampile prima zi aplicate de doamna oficiant. Am utilizat ștampila prima zi azi, 29.Martie.2022, am expediat plicurile și mi-am văzut de ale mele.

După care am realizat acest articol pe blog, folosind ca probă materială imaginea cu cele trei ștampile prima zi.

Sigur că un avocat cu experiență medie ar putea invoca faptul că ar fi posibil ca aceste ștampile să fi fost aplicate fiecare de ziua ei.

Ideea este că la OP37 există camere video. Dacă acestea erau în funcțiune (și am motive să cred că erau în funcțiune), atunci toată scena descrisă mai sus poate fi revăzută de niște organe cu drept și chef de anchetă!

Eu, unul, am constatat fără drept de apel că regimul legal al ștampilelor prima zi nu se respectă.

În mod evident, ștampilele prima zi nu se distrug după cel mult o zi, nu sunt tăiate transversal în prezența unui reprezentant ANCOM și nu ajung la Muzeul Filatelic în 5 zile, ci pot fi utilizate de oricine cu „trecere” la angajatele OP37, pentru a realiza materiale contrafăcute. În momentul de față, filatelia românească este praf, aproape inexistentă, neinteresantă și cam de neînțeles pentru marele public, iar timbrele actuale (contemporane) au un preț uriaș, total neatractiv pentru eventualii aspiranți colecționari.

3. Concluzii.

Normal, aceste informații pe care le-am publicat în acest articol ar trebui să genereze un imens scandal și ar trebui să ducă la demisii și demiteri în cadrul Poștei Române, Romfilatelia și ANCOM! Este un excelent subiect de media, iar eu, NIMENI, am prioritate absolută, ca persoană direct implicată.

Cred că ar trebui să fac și niște sesizări oficiale care să conțină cam aceleași texte din acest articol.

Merită oare deranjul? Știu că articolele text de pe blog sunt citite de persoane cu putere și influență (sau de persoane care informează alte persoane cu putere și influență), deci nu știu dacă este cazul să mă agit în plus.

Dacă statul vrea să facă lumină și ordine la Poșta Română și la Romfilatelia, mi se pare foarte simplu: trebuie doar citită și aplicată legea.

O fi citit și aplicat statul legea referitoare la regimul ștampilei prima zi până acum? Evident, nu. Ce l-o fi împiedicat?

Dacă statul vrea să lase lucrurile să meargă ca și până acum, chiar nu aș fi surprins. La urma urmei, din lunga mea experiență românească, legile sunt făcute în România doar pentru fraieri, adică pentru simplii cetățeni. Iar eu sunt un cetățean foarte simplu, adică un mare fraier, hi, hi!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu