sâmbătă, 16 aprilie 2022

Paștele comercial: ca de obicei, cele zise cuvenite sunt alimente expirate și exagerat scumpite!

Ca de obicei, există paștele în chip de sărbătoare consumistică. Propaganda celor zise cuvenite este în toi.

Iar comerțul mafiot cu produse mizerabile înflorește, cu binecuvântarea unor legi care disprețuiesc cetățenii și sănătatea lor.

Conform sursei (de exemplu) https://www.oradesibiu.ro/2022/04/13/amenzi-de-380-000-lei-de-la-anpc-pentru-comerciantii-de-oua/, s-au dat

„Amenzi de 380.000 lei de la ANPC pentru comercianţii de ouă”.

S-a spus că s-au făcut 114 acțiuni de control, s-a spus cuantumul amenzilor, dar nu s-a spus câte unități comerciale încălcau legea, așa că putem doar specula pe această temă.

De exemplu, considerând că s-au dat exclusiv amenzi de 10.000 de lei, înseamnă că 38 de unități din 114 încălcau legea, ceea ce este, desigur, enorm.

Dacă am considera că amenda era de doar 5.000 de lei, atunci 76 de unități din 114 au încălcat legea, ceea ce este uriaș!

Dacă am mai scădea un pic din cuantumul amenzii, ar fi posibil ca tot comerțul să încalce legea, în unanimitate, ceea ce nu ar fi deloc surprinzător.

Ce mai înseamnă 5.000 de lei amendă pentru un comerciant escroc? Cu 2.000 de lei amendă erau jefuiți de către statul mafiot totalitar român pe vremea stării de urgență din 2020 pensionarii care nu-și completau corect declarația.

Practic, legea încurajează comerțul cu alimente expirate, probabil ca să aibă „investitorii” statului motiv să construiască spitale, iar Ministerul Sănătății, casele de asigurări de sănătate și o grămadă de medici să aibă motiv să existe și, în plus, să aibă de lucru.

Îmi aduc aminte de un film cu Steven Seagal cu deșeuri toxice: s-a chinuit să-l aducă pe marele șmecher în fața justiției, după care justiția l-a amendat pe făptaș cu 25.000 de dolari. La care șmecherul i-a zis lui Seagal că nu-i rău pentru afaceri cu deșeuri de 50.000.000 de dolari.

Cam asta e valoarea reală a amenzilor pentru comerțul cu alimente expirate, care atentează la sănătatea și la viața cetățenilor.

Ca un fapt divers, conform unei știri din 14.Aprilie.2022, de pe sursa https://www.dcnews.ro/steven-seagal-a-zburat-la-moscova-pentru-a-si-sarbatori-aniversarea-de-70-de-ani-video_866536.html,

„Steven Seagal a zburat la Moscova pentru a-și sărbători aniversarea de 70 de ani. Actorul le-a recitat poezii oligarhilor”.

Dincolo de asta, am găsit o știre (sursa: https://www.mediafax.ro/social/alimente-expirate-si-mucegaite-in-bucataria-unui-hotel-din-galati-20739427) despre

„Alimente expirate și mucegăite în bucătăria unui hotel din Galați”.

Asta îmi dă speranțe pentru un sezon estival clasic pe litoral, probabil că vom avea și în acest an știri de același gen.

Cât despre cele așa zis cuvenite și despre Paștele în amintirea lui Isus, aș cita din Biblie faptul că

[Romani, 14:17]
„Împărăţia lui Dumnezeu nu este mâncare şi băutură, ci neprihănire, pace şi bucurie în Duhul Sfânt.”.

Deci nu ne apropie în niciun fel de Dumnezeu cele puse pe masă.

Dincolo de alimente expirate, mai sunt și chimicalele și aditivii din alimente, care numai bine nu ne fac.

Așa că, din partea mea, ținând cont de cele scrise în Biblie și de realitatea românească, dacă îmi fac o tigaie de cartofi prăjiți după gustul meu, atunci prea puțin îmi pasă de frecțiile pe care consumismul, interesele comerciale și tradițiile tembele le consideră cuvenite.

Nu mai zic că nu mă oprește nimic să-mi fac singur o pâine de casă...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu