joi, 7 martie 2024

Dubla măsură pe criterii politice aberante, care descalifică organizatorii Muzeului Național al Literaturii Române

După părerea mea,trăim într-o societate contemporană sadică, odioasă și sinistră, dominată de impostură, minciună nonșalantă, ipocrizie, ticăloșie și dublă măsură.

Iar Muzeul Național al Literaturii Române este o expresie vie a acestei situații.

Azi, 07.Martie.2024, am fost prin acest muzeu ca să profit de gratuitate și de timpul meu liber.

Ca o paranteză, ieri am vrut să beneficiez de gratuitate la Muzeul Colecțiilor de Artă, dar gratuitatea de acolo a dispărut și programul de vizitare s-a modificat, miercurea fiind acum închis, deși pe site-ul acestui muzeu încă nu se operaseră modificările, dezinformând astfel publicul.

Revenind la Muzeul Național al Literaturii Român, l-am revizitat cu succes.

În final m-am adresat doamnei de la recepție (mai era un domn de față) și mi-am exprimat curiozitatea față de absența totală a poetului Adrian Păunescu din Muzeul Național al Literaturii Române.

Doamna mi-a spus că am văzut bine și că aceasta a fost viziunea celor care au organizat exponatele din Muzeul Național al Literaturii Române, printre care academicieni (?!)...

Am subliniat faptul că, după părerea mea, Adrian Păunescu a fost cel mai bine vândut poet român din toate timpurile, iar doamna a fost de acord și a spus că nu poate să îmi spună mai mult.

Deci, ca să o scurtăm, absența lui Adrian Păunescu din Muzeul Național al Literaturii Române se datorează cenzurii contemporane, indiferent de ce scrie prin Constituția României și de vrăjeala cu „Să ne cinstim valorile.”).

Cel mai probabil, nu le place unora că Adrian Păunescu a fost comunist, nu s-a dezis de comunism după 1989 și l-a mai și lăudat sporadic pe Nicolae Ceaușescu (fapt considerat inacceptabil de spălătorii de creiere contemporani). Dacă Adrain Păunescu l-ar fi lăudat pe Nicolae „Plagiat” Ciucă, probabil că ar fi fost de bine.

Conform sursei https://ro.wikipedia.org/wiki/Adrian_P%C4%83unescu, Păunescu a fost destituit în 1985 de la conducerea revistei „Flacăra” pentru că devenise incomod;
„Păunescu devenise cunoscut și pentru criticile la adresa puterii (vezi, de exemplu, poemul „Analfabeții”, publicat în 1980 în Flacăra)”.

Din punctul meu de vedere, nu se cunoaște o justificare oficială explicită a excluderii totale a lui Adrian Păunescu din lliteratura română. Indiferent de aceasta, fără să îl cunosc personal, din câte am văzut la televizor (chiar și în ultimii ani ai vieții sale), pot spune că Adrian Păunescu respira poezie la propriu, reușind să compună spontan pe o temă adusă pur și simplu în discuție.

Așadar, asistăm la un linșaj politic al revanșarzilor contemporani, care nu au învățat nimic din lecții nu prea îndepărtate ale istoriei.

De exemplu, statul comunist din anii 1950 l-a renegat pe Constantin Brâncuși, iar acum nu știe cum să-l facă mai „al nostru”.

În era postdecembristă comtemporană, statul se dezice de un poet imens, numit Adrian Păunescu.

Acum e momentul să arătăm cum intervine dubla măsură.

De exemplu, am văzut în Muzeul Național al Literaturii Române pe poetul (printre alții) Octavian Goga.

Să vedem cine a fost Octavian Goga din punct de vedere politic.


Conform sursei https://ro.wikipedia.org/wiki/Octavian_Goga, Octavian Goga a fost 44 de zile prim-ministru într-un guvern marionetă, subordonat intereselor lui Carol al II-lea.

Sursa citată menționează fără echivoc:

„El s-a dovedit a fi un extremist xenofob, cu vederi fasciste și net antisemite. Istoricul Florin Constantiniu scrie în lucrarea „O istorie sinceră a poporului român” că marele poet Goga se înmlăștina, întrucât „se credea și se voia un «duce» sau «führer» român”.”.

Oau! Se compară așa ceva cu vreun păcat, inventat sau nu, al lui Adrian Păunescu?

Dar asta nu e tot.

Tot despre Octavian Goga este scris că a fost artizan al purificării etnice, dând legi discriminatorii în dispreț față de prevederile constituționale ale epocii sale. Conform sursei citate, în privința evreilor,

„Goga vorbea de 500.000 de așa-ziși „vagabonzi”, pe care „nu-i putem considera ca cetățeni români””!!!

Partidul lui Goga avea zvastica nazistă pe simbolurile sale. Fără să ofer imagini, ofer doar sursele unde se pot „admira” aceste simboluri:

https://ro.wikipedia.org/wiki/Fi%C8%99ier:National_Christian_Party_swastika.svg;

https://ro.wikipedia.org/wiki/Fi%C8%99ier:Flag_of_National_Christian_Party.svg.

Iar sursa https://www.vice.com/ro/article/jg8wx7/octavian-goga-extremism-deportare-romani-madagascar spune că

„Octavian Goga a luat zvastica în mormânt – la propriu”!!!

Aparte de asta, Goga a mai fost și în centrul unei afaceri bazate pe corupție din care s-a ales cu niște sute de mii de mărci germane, care văd că acum nu mai apare pe internet, așa că nu intru în detalii.

Dar chiar și așa, dacă ar fi să aleg între Octavian Goga și Adrian Păunescu, atunci fără ezitare aș prefera să dispară Octavian Goga din Muzeul Național al Literaturii Române și să fie prezent Adrian Păunescu.

Ca să repar cumva mizeria făcută de organizatorii Muzeului Național al Literaturii Române, pun în final două poze cu coperta unui volum de poezii scrise de Adrain Păunescu.

După visele tembele și criminale de purificare etnică ale lui Octavian Goga nu trebuie să lăsăm visele tembele de purificare politică a literaturii române, imaginată de nulitățile contemporane (mult prea mărunte față de un poet de talia lui Adrian Păunescu).



 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu