luni, 10 iunie 2024

Statul paralel de la Casa Poporului

Ieri, 09.Iunie.2024, în loc să mă duc la vot m-am dus la Casa Poporului ca să vizitez Senatul.

De fapt am trecut pe acolo și am văzut lume intrând și făcând poze și am încercat să intru și eu.

Am întrebat polițistul de la poartă dacă se poate vizita și mi-a spus că ar trebui să fiu înscris pe internet; am spus că am trecut pe acolo întâmplător și am întrebat din nou dacă pot să intru.

Mi-a spus că ar trebui să se poată, că nu prea e lume, să intru în clădire și să vorbesc cu paza de acolo.

Intru în clădire și mă îndrept spre zona de control și scanare. Unii oameni stăteau la intrare, în interior. Alte persoane trecuseră de zona de control.

Un alt om de la pază îmi spune să aștept că vine un ghid care să preia următorul grup.

Aștept, vine ghidul, scoate telefonul și începe să strige nume.

Evident, era ghid pentru persoane înscrise.

Mă duc la el și îi spun că nu sunt pe nicio listă, după care îl întreb dacă pot să intru și neînscris.

Ghidul spune că nu, așa că mă duc din nou la omul de la pază din interior, îi spun că nu sunt înscris pentru vizită și îl întreb dacă pot să vizitez pe persoană fizică (nu chiar cu cuvintele astea).

Omul de la pază îmi spune că ar trebui să se poată și să vorbesc cu ghidul. Păi deja vorbisem cu el și îmi spusese că cu se poate.

Așa că omul de la pază mă însoțește personal și intervine pe lângă ghid care în final este de acord, după care omul de la pază îmi spune că trebuie să plătesc. Întreb cât și omul îmi răspunde șoptit ceva nedeslușit. Mai întreb odată și din răspunsul ceva mai clar înțeleg „50 de lei”!

Eu credeam că e gratis sau, oricum, o sumă mult mai mică. Nici nu cred că aveam atâția bani la mine în clipa aia, așa că mă scuz, îmi iau la revedere și plec.

Totuși, am observat acolo, pe lângă lipsa totală a afișelor cu informații scrise despre condiții de vizitare (ca de obicei, românul e considerat clarvăzător), lipsa totală a unei case de bilete sau casierii de unde să se elibereze chitanțe pentru banii preluați de la vizitatori. Cine știe, poate că exista așa ceva chiar dacă nu era menționat înscris nicăieri „Casă de bilete” sau „Casierie”. E clar că totul se bazează pe siguranță și încredere.

Sau poate că totul este o afacere ilegală bine pusă la punct. De exemplu:
10 vizitatori x 50 de lei per tur = 500 de lei;
500 de lei per tur x 10 ture pe zi = 5.000 de lei pe zi;
5.000 de lei pe zi x 20 de zile pe lună = 100.000 de lei pe lună!

O așa evaziune fiscală nu ar fi rea deloc. Ce știu eu, că doar nu sunt ANAF.





 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu