sâmbătă, 20 august 2022

Atenție la agenții de influențare și manipulare a opiniei publice!

În zilele noastre agenții de influențare și manipulare a opiniei publice se numesc mai pe „românește”: influenceri...

Probabil că suna prea urât pe limba mioritică „agent de influențare”, cu atât mai mult „agent de manipulare”.

Dar în fapt este vorba despre influențarea și manipularea opiniei publice de unii plătiți să preamărească sau să defăimeze o realitate, indiferent de adevăr și de convingerile lor personale.

Folosirea agenților de influențare și manipulare a opiniei publice reprezintă în zilele noastre un important motor comercial, politic și social, care urmărește să inducă cetățenilor convingerea că niște situații, realități sau produse au niște parametri care nu există în realitate.

Am pus titlul acestui articol după ce am remarcat un titlu pe sursa https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/daniel-cadariu-anunta-o-campanie-de-100-000-de-euro-petru-a-promova-cu-influenceri-turismul-romanesc-2052665:

„Daniel Cadariu anunță o campanie de 100.000 de euro pentru a promova cu influenceri turismul românesc”.

Deloc surprinzător, turismul românesc se promovează cu... agenți de influențare și manipulare a opiniei publice, practic se promovează propagandistic.

Probabil că agenții de influențare și amnipulare a opiniei publice au succes în rândul celor care nu știu să se informeze din surse independente, în rândul celor care nu discern între articolele obiective și articolele scrise din interes, dar și în rândul celor care nu știu să aprecieze realitatea din fața ochilor.

Mă îndoiesc că ar putea vreun agent de influențare și manipulare a opiniei publice să mă convingă să fac turism în România.

De fapt sunt sigur că nu pot fi influențat și manipulat de vreun agent specializat în așa ceva și plătit să scrie de bine despre turismul românesc.

Nu de alta, dar știu că trăiesc în țara alimentelor expirate și a lipsei infrastructurii din transporturi, printre altele.

Ca să nu mai zic de prețurile aberante de pe litoral...

E drept că ar putea să încerce și Ministerul Transporturilor să plătească agenți de influențare și manipulare a opiniei publice (influenceri) ca să scrie că în România există o rețea uriașă de autostrăzi, drumuri județene sigure și de cea mai bună calitate sau trenuri de mare viteză, ha, ha, ha, ha!

Chiar credeți că aveți vreo șansă aruncând bani publici pe mincinoșii calificați de pe internet?

Aaa, am înțeles: cu mine nu aveți nicio șansă, dar vai de cei care vor cădea în capcana influencerilor... Inițial vor vedea niște poze frumoase și niște vorbe frumoase, la final vor arunca o grămadă de bani pentru nimic.

Deci, merge și așa!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu