miercuri, 18 decembrie 2024

Parcursul „proeuropean” românesc pe înțelesul tuturor

Sintetic, parcursul „proeuropean” românesc este profund antiromânesc și se caracterizează prin pro îndatorare și pro sărăcie, cu acordul și binecuvântarea Comisiei Europene, desigur.

Partidele pro indatorare și pro sărăcie, pe scurt, partidele „proeuropene”, sunt tot la putere.

Adică asta a fost voința poporului exprimată prin vot democratic nemanipulat în direcția prorusă(?!), deci parcursul „proeuropean”, sinucigaș socio-economic la nivel de țară, va continua nestingherit în următorii patru ani.

Din moment ce la alegerile parlamentare nu s-a evocat datoria publică a României, rezultă că forțele „proeuropene” au mințit și manipulat electoratul pe toate canalele de dezinformare (nu numai pe TikTok) fără vă vedem vreo autosesizare a CCR pe tema alterării procesului electoral.

Pentru o informare cât de cât corectă am căutat pe internet surse despre datoria publică a României.

1. Conform sursei https://romania.europalibera.org/a/datoria-publica-a-romaniei-pe-intelesul-tuturor/32656708.html, din 27.Octombrie.2023, situația datoriei publice a României era următoarea:
a) În 2019 datoria publică a României însemna 35,1% din PIB, adică 373,4 miliarde de lei;
b) În 2023 datoria publică a României era de circa 736 miliarde de lei, adică 48,9% din PIB.

Fără să se precizeze o valoare exactă, se face doar o afirmație pe sursa citată:
„Cel mai mare salt al datoriei publice, a fost în 2020, în guvernarea Orban, în pandemie.”.

2. Pe 25.Februarie.2024, sursa https://panorama.ro/romania-traieste-datorie-boala-fiscala-stat-criza/ spunea că Guvernul României a plătit în 2023 suma record de 136 miliarde de lei în contul serviciului datoriei publice guvernamentale (aproape dublul bugetului alocat educației în 2023).
c) La sfârșitul lunii noiembrie 2023 datoria publică a României însemna 58,3% din PIB (cel mai ridicat procent din istoria României), adică 944 miliarde de lei.

Printre cauzele care au dus la creșterea datoriei publice guvernamentale a României se pot enumera risipa (pentru binele poporului?!) și incapacitatea de a colecta (pentru binele patriei?!).

3.
3.1. Conform sursei https://spotmedia.ro/stiri/economie/ziua-vistieriei-goale-romania-si-a-cheltuit-tot-bugetul-pe-24-octombrie-si-de-atunci-traieste-numai-pe-datorie, din 11.Decembrie.2024,
„”Ziua vistieriei goale”: România și-a cheltuit tot bugetul pe 24 octombrie 2024 și de atunci trăiește numai pe datorie”.

Sursa citată menționează că printr-o guvernare responsabilă Suedia a încasat mai mult decât a cheltuit în 10 din ultimii 20 de ani.

3.2. Sursa https://60m.ro/din-luna-octombrie-romania-traieste-pe-datorie-banii-s-au-terminat/, comentează faptul că guvernul Ciolacu trăiește pe datorie încă din 24.Octombrie.2024 astfel:
„Este un record rușinos pentru un stat condus de politicieni care promit bunăstare, dar oferă doar împrumuturi și austeritate”.

Practic se pune în evidență (a câta oară?) faptul că politicienii „proeuropeni” de la putere mint și manipulează sfidător alegătorii (de fapt, întreg poporul), fără ca acest lucru să deranjeze președintele, prim-ministrul, CCR, MAI, SIE, SRI, Parlament, autorități locale, pe scurt, „proeuropenii” de serviciu.

Sigur că era absolut normal ca toate aceste persoane și instituții să nu se opună minciunii, manipulării și îndatorării excesive și inutile a României; toate aceste persoane și instituții sunt părți componente ale mafiei politico-economice contemporane; toate aceste persoane și instituții sunt beneficiare ale minciunii, manipulării și îndatorării României.

Politica postdecembristă a însemnat exclusiv spulberarea discreționară a majorității banilor publici către buzunarele grupurilor de interese.

4. Conform sursei https://www.digi24.ro/digieconomic/macro/proiectul-bugetului-pe-2024-a-fost-publicat-2183, bugetul pentru anul curent 2024 prevedea un deficit bugetar de 5,0% din PIB.

S-a afirmat de la început că bugetul pentru anul 2024 era nerealist și că deficitul bugetar va fi spre 8%. Ultimele prognoze arată că deficitul bugetar va depăși chiar și acest 8%.

5. Comisia Europeană mimează supravegherea României în privința respectării limitei de 5% a deficitului bugetar.

Guvernul României va continua risipa bugetară și non colectarea în anul 2025, când deficitul va fi din nou peste valoarea de 5%, fiind propusă valoarea de 7%.

Risipitorii, inutilii și incapabilii să colecteze vor fi din nou beneficiarii supraîndatorării României, încasându-și la timp salariile aberant de mari și total nejustificate economic.

Simultan cu noua creștere a salariului minim pe economie vor crește toate salariile bugetarilor, care se raportează la salariul minim pe economie, fapt care va produce o nouă gaură în buget.

Conform legii salarizării bugetarilor, există coeficienți de majorare a salariilor bugetarilor în raport cu salariul minim pe economie, în ciuda non performanței economice evidente a bugetarilor.

Aceasta este o anomalie, o inechitate și o discriminare totală față de sectorul privat, unde, covârșitor, salariile nu se majorează nici măcar atunci când salariații performează!

Numai la statul mafiot totalitar român, unde se duce o politică de jefuire sistematică a lucrătorilor din sectorul privat, salariile cresc fără nicio justificare economică, oricât de mult s-ar supraîndatora România!

Ăsta e parcursul „proeuropean” românesc postdecembrist.

Votați candidatul pro îndatorare („proeuropean”) la funcția de președinte al României, dacă vi se pare logic și normal acest lucru!

Votați candidatul pro îndatorare („proeuropean”) la funcția de președinte al României, dacă sunteți parte beneficiară din mafia politico-economică românească!

Un comentariu:

  1. Toti oamenii zdraveni la cap inteleg asta.
    Problema e ca aia zdraveni nu au ce face si ceilalti sunt vocali si mai multi.
    Asa ca suntem condamnati.

    RăspundețiȘtergere