luni, 28 aprilie 2014

Javre domestice, legea si oamenii in varsta

Am avut azi, 28.Aprilie.2014, un incident cu o javra domestica.

Este sfarsit de luna si m-am dus sa platesc facturile la cablu si electricitate. Un bun prilej sa fac un tur prin cartier, prin zonele invecinate, mai ales ca ziua mohorata nu ma indemna la drumuri mai lungi.

Asa ca am trecut si prin parcul Sebastian. Am remarcat imediat "recuzita" cu care era decorat parcul si care transformase invierea lui Isus intr-o sarbatoare care s-ar putea numi mai degraba "Oua si iepuri" sau "Oua si lumanari".

Trecand peste aceste prosteli facute in numele religiei false, in parc infloreau tamariscul, glicina si salcamul galben. Le-am luat usurel la fotografiat, o activitate pasnica, banala, inofensiva si care nu ar trebui sa fie insotita de incidente.

Dar se stie ca viata in Romania este plina de ciudatenii si de situatii aproape incredibile, ceea ce s-a intamplat si acum.

Pozasem o glicina cu flori in intregime albe si ma pregateam sa trec la urmatoarea. Numai ca o potaie domestica netinuta in lesa se apropie de mine si incepe sa ma latre agresiv, de parca domeniul public e domeniul lu' ma-sa si lu' ta-su. De ce sa zic, se vede si in poza (pozele pe tema vor aparea maine, 29.Aprilie.2014, pe blogul cu poze) ca potaia de talie mica nu imi poate inspira teama, poate doar teama ca din degajare o voi plasa pe orbita, potaia devenind astfel un alt satelit extrem de natural al Pamantului.

Conform lectiilor istoriei, cei de la ALPAB au dotat parcurile cu panouri care atrag atentia ca "in afara spatiilor special amenajate, cainii trebuie tinuti in lesa" (fapt atestat documentar, de exemplu, pe sursa http://lmar2012b.blogspot.ro/2013/10/cainii-si-lesa.html, din 14.Octombrie.2014). Faptul mai este atestat documentar, cu mult inainte, de Hotărârea Consiliului General al Municipiului București Nr.120 din 30.06.2010, care spune in Articolul 34, alineat (1), punctul c):

"(1) Posesorii de animale de companie au următoarele obligații în timpul plimbării
animalelor pe domeniul public:
...
c) mentinerea cainilor in lesa iar cei din categoria cainilor agresivi vor purta obligatoriu și botniță"
.

Remarcand deci faptul ca acest caine nu are lesa, ma multumesc sa il apostrofez blajin cu enuntul "Uite cat esti de prost!", ca sa fac si eu un pic de conversatie. Fapt care are ca urmare ridicarea de pe o banca a unei babe care ma intreaba ce am zis, vexata probabil de epitetul "prost" asociat cu puisorul adorat.

Gentil si plin de rabdare ii explic cu voce rara ca acest caine este prost, needucat, neobedient si ca legea spune ca ar trebui tinut in lesa, cu atat mai mult cu cat are o atitudine agresiva. La care baba de rea credinta dar tare in texte halucinante imi spune: "Stiti de ce se intampla asa? Am mai avut un caine si toata lumea il lua in brate si mi l-au furat niste tiganusi."?!?

Tare sau ce? Raspuns corect: "Ceee?". Adica, recapituland acum la rece, eu trebuia sa suport latraturile si atitudinea agresiva a javrei teoretic domestice pentru ca, auzi poveste, lu' madam' baba i-ar fi furat cineva o alta javra! Pai, care-i ideea? Sunt eu paratraznet pentru ticalosiile (inchipuite sau nu) comise de altii? Daca altii fac niste chestii, trebuie sa platesc si eu pentru ele, trebuie sa mi se sparga si mie in cap niste oale din oficiu?

Deloc induiosat de gogosile babei, ii repet ca ma deranjeaza javra proasta. Se pare ca ultimul cuvant o cam oftica pe baba, care ma intreaba cu tupeu: "A, si tu ce esti, un intelectual?".

Bravo, bai, jigodie cu parul alb! Sa-ti tii javra in lesa, conform legii, nu esti in stare, dar sa-mi dai replica te pricepi foarte bine.

Ca fapt divers, sunt chiar mandru ca am terminat Facultatea Tehnologia Constructiilor de Masini, una dintre cele mai grele facultati din Institutul Politehnic Bucuresti. Dar nu fac mare caz de asta si nu ma simt superior cu absolut nimic fata de nimeni, ba chiar dimpotriva. Financiar vorbind, totii escrocii si coruptii din Romania imi dau clasa. Iar multi asa zis intelectuali, precum medicii, traiesc din spagi, internari fictive, retete false, decontari fictive de servicii medicale! Nu am motive sa consider ca daca am absolvit o institutie de invatamant superior sunt intr-adevar superior prin ceva. Este doar o realizare personala si atat. Altii ara, altii fac case, altii tes, altii vand, altii repara. Fiecare a invatat cate ceva. In relatiile pe care le am cu alte persoane studiile superioare sunt total irelevante si nu reprezinta un criteriu pentru mine.

Astfel incat ii raspund babei ca sunt doar un simplu cetatean si ca nu mi se pare normal sa nu pot face linistit niste poze la flori in parc. Acum, cand ma gandesc din nou, nu pot sa nu remarc: uite, bai, in ce tara de javre, jigodii si potai traiesc! Cred ca mai usor ajung pe luna decat sa fac niste poze la flori intr-un parc public fara incidente!!! Parca am cerut de la viata sa am o colectie de case si masini de lux!!! Ce tragedie, neica, am vrut sa fac... poze la flori in parc in Romania! Auzi ce pretentii am si eu! :))

Dar rahatul ivit din nimic nu se termina aici. Baba nu se potoleste si imi repeta "drama" cu javra furata. Eu ii spun ca vreau doar sa fac linistit poze in parc si ca nu ma intereseaza problema, care de altfel nici nu este de competenta mea; pentru furturi sa se adreseze autoritatilor.

La care baba, plina de tupeu si spontaneitate, imi recomanda acelasi lucru daca nu imi place de javra ei. Aaaa, deci asa se pune problema? Nu am mentionat pana acum, dar in imediata apropiere erau doi paznici indiferenti care trancaneau cu trei civili.

Patruns de sfatul babei si foarte curios sa vad cum reactioneaza autoritatile la problemele cetatenilor, chiar ma duc la paznici (mare smecherie sa fac trei-patru pasi pana la ei...). Acestia, cand vad ca ma apropii... se intorc cu spatele! :))

Deloc impresionat de spatele lor, ma adresez cu voce sonora celor doua cefe (probabil pentru ca nu prea am cum sa evoc pluralul de la spate): "Cu ce va ocupati dumneavoastra aici? Nu ar trebui sa va preocupe integritatea fizica a cetatenilor?".

Astia se intorc in sila si se uita cam nauci si cam cu scarba la mine. "Nu ar trebui tinuti in lesa cainii, conform legii?", intreb eu. Unul dintre paznici se uita la babornita, care, vazand ca se ingroasa gluma, se hotaraste sa ii puna lesa javrei! Deci se poate! Fapt care il face pe paznic sa-mi comunice triumfator: "Uitati ca i-a pus lesa!".

Sigur ca am remarcat faptul, ca doar ma uitam la acelasi film. Dar nu era normal ca "organul" sa se autosesizeze si macar sa atentioneze pramatia de baba sa-si tina atat gura, cat si javra in lesa, inainte de producerea incidentului? Faptul ca javra "domestica" ma latra nu era in responsabilitatea mea.

Mi se pare foarte normal ca astfel de persoane, care sfideaza atat legea cat si alti cetateni, sa fie din cand in cand amendate pentru restabilirea normalitatii si bunului mers al lucrurilor. Mie mi se pare ca aceasta baba si multi alti cetateni certati cu legea au atata tupeu tocmai pentru ca sunt protejati de cei care ar trebui sa aplice legea.

Conform sursei http://politia6.ro/in-atentia-posesorilor-de-animale/, in Hotărârea Consiliului General al Municipiului București Nr.120 din 30.06.2010 exista sanctiuni pentru netinerea cainilor in lesa:

"Cap.  XIII SANCŢIUNI

Art. 42 Nerespectarea prevederilor prezentelor norme de către persoanele fizice constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă contravenţională, după cum urmează:

a) de la 200 lei la 500 lei – art. 9  alin.(2) lit. a,b,c,d,e,f,g,j;  art. 12; art. 14; art. 15; art. 16; art. 17, alin.(1), (3), (4), (5), (6), (7), (8); art. 20 alin.(4); art. 21 alin.(1), (3); art.  22 alin.(4); art. 26 lit. a, b;  art. 27 alin.(1) lit. a, c, d, e,  alin.(2) lit. a, b, c, d, e, g;  art. 28 lit. b, c, d; art. 29 lit. a,b, c, d, e; art 33; art. 34 alin.(1) lit. a, b, c, alin.(2) alin.(3), alin.(5);"
.

Deci, faptul ca baba nu-si tine javra in lesa inseamna incalcarea Articolului 34, alineat (1), punctul c) si se sancţionează (teoretic) cu amendă contravenţională de la 200 lei la 500 lei.

Dar, asa cum in politica nu conteaza cine cu cine voteaza ci doar cine numara voturile, tot asa, pe strada nu conteaza prevederile legii ci doar cine si cum aplica legile. Iar faptul ca legile sunt facute in bataie de joc si ca se aplica dupa bunul plac al mafiei politico-economice este indiscutabil in acest caz. Am poza cu javra fara lesa la doi pasi de mine; am poza si cu javra in lesa dupa producerea incidentului.

Am remarcat cu scarba faptul ca nimeni dintre cei de fata la incident (paznici si alti civili) nu a avut nimic de zis in favoarea mea. Nu eram eu disperat sa fie amendata baba (care probabil ar fi spus dupa aia ca nu ii raman bani de... medicamente), dar macar principial sa vad o atitudine favorabila mie, in concordanta cu legile in vigoare. Baba nu a fost atentionata in niciun fel! Daca la astfel de situatii fara consecinte deosebite nu reactioneaza nimeni normal si corect, de ce sa ma mai mir ca a crapat Ionut halit de javre si ca treaba a "ramas cum s-a stabilit", adica o bataie de joc fata de cetateni care sunt agresati in continuare in egala masura de javre salbatice si domestice.

Din punct de vedere al respectului fata de cetateni sau al tolerantei crestine, ce sa mai vorbim? Bine ca baba avea in proprietate o potaie inofensiva si nu un Kalashnikov! Iar paznicii, dupa ce mi-am vazut de treaba si am continuat sa fac poze, m-au urmarit cu privirea constant prin parc, de parca eram un mare infractor, in genul celor care au distrus economia romaneasca. Se uitau astia la mine de parca le-am devalizat eu Oltchimul, sau le-am privatizat eu petrolul romanesc, sau le-am facut eu contractul pagubos cu Bechtel-ul, sau le-am distrus eu sistemul de irigatii, sau am votat eu majorarea TVA la 24%, sau am disponibilizat eu milioane de romani, sau orice altceva extrem de odios si de sinistru.

Cam astia sunt paznicii lu' Peste din parcuri, buni sa-si bata joc de cetatenii onesti si inofensivi. Un infractor adevarat, chiar si incepator (nu neaparat de categoria a 7-a speciala) sunt sigur ca i-ar fi facut inofensivi din doua flegme :))

Cat despre persoanele in varsta, nu vreau sa generalizez. Sunt oameni care au imbatranit frumos, care inteleg problemele altora fara sa fie obsedati sa-si "slaveasca" propriile probleme. Dar exista foarte multe gunoaie in varsta care isi atribuie in numele varstei privilegii pe care nu le au si nici nu le merita. In plus, sunt gunoaie in varsta care dispretuiesc pe oricine si care sunt capabile de orice.

De exemplu, chiar azi, 28.Aprilie.2014, a aparut pe sursa http://www.bzi.ro/oribil-si-a-ucis-mama-lovind-o-cu-toporul-in-cap-431159 urmatoarea stire:

"Un barbat in varsta de 63 de ani, din Campina, a fost dus la audieri, el fiind banuit ca in urma cu doua zile si-a ucis mama in varsta de 91 de ani, lovind-o cu un obiect contondent."!!!

Regret sincer ca sunt contemporan cu aceasta jungla, dar nu am de ales.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu