miercuri, 17 ianuarie 2018

Odiosul si sinistrul comert "multinational" romanesc

Azi, 17.Ianuarie.2018, am avut parte de o dubla bataie de joc, in doua magazine "multinationaliste".

Hotia este sistemica, adica un pret este afisat la raft, iar pana la casa are loc, probabil, fenomenul numit "inflatie galopanta".

Mai intai, la Kaufland Sebastian am vazut un pachet de unt cu grasime 82% in promotie, vreo 8 lei pachetul. Marca, probabil nemteasca, Oldenbur, sau cam asa ceva. Teoretic, la reducere era mai ieftin chiar si decat jafurile romanesti. N-am mai halit unt de nu stiu cand (dincolo de semnalarea falsurilor alimentare din presa, de pe vremea cand am remarcat ca se intinde pe paine ca... margarina), iar pretul mai redus mi-a cam facut cu ochiul.

Numai ca la casa pachetul de unt a costat pe bon 11,49 lei! Drept pentru care l-am returnat la receptie si mi s-au restituit banii.

Acasa, sotia mi-a spus ca ar vrea sa mai cumpar gemuri de fructe marca Maribel, comercializate la Lidl.

Ma duc la "filiala" de pe Sergent Nutu Ion. Aveau, printre altele, gem de caise, capsuni si visine, toate la pretul afisat de 5,99 lei.

Le iau din raft, ma duc la casa. Aici, ce sa vezi? Doar gemul de caise costa 5,99 lei, celelalte doua, cuprinse probabil de inflatia instantanee, costau 6,99.

Daca in cazul untului lu' Peste nu m-am simtit prea afectat (sa gandim pozitiv: oricum se depune pe artere, deci dauneaza grav sanatatii), aici era vorba de dorintele sotiei. Asa ca am facut gat si am semnalat diferenta de pret de la raft la casa.

Casierul mi-a dat niste raspunsuri aiuristice, cu o indiferenta coplesitoare. Am retinut doar ideea ca sunt mai multe sortimente si ca au preturi diferite.

Ei, daca tot ne luam la frumos (termenul popular e "misto", care, din cate stim, inseamna in limbaj mioritic "frumos"), m-am dus la raft, am jumulit de acolo preturile afisate si i le-am aruncat in sictir casierului, spunand cu voce tare: "Tara de hoti imputiti!".

Preturile erau cu litere de o schioapa (adica, in sistemul metric international, o schioapa are vreo 6-10 centimetri, sau 0,06-0,1 metri, pentru cei excesiv de rigurosi), deci vizibile pentru orice persoana de buna credinta.

De altfel, casierul a vorbit cu cineva in casca, spunand "Se pare ca clientul are dreptate.". Adica inca erau dubii, in ciuda evidentei data de probele materiale. Cu tot cu dreptate, asta nu inseamna ca mi s-au facturat produsele la pretul afisat la raft, asa cum mi s-a intamplat in cazuri similare in Franta. Drept pentru care am cumparat numai gemul de caise.

"Baietii" si "fetele" de la coada nu au avut nicio reactie in favoarea mea. Probabil ca m-au injurat in sinea lor pentru timpul pierdut cu "prostiile" mele. Hi, hi! Sau poate ca nu dormeau de grija legilor justitiei si a Pietei Universitatii.

Sigur, nu e mare lucru o diferenta de 2 (doi) lei. Mai ales pentru hotii de bani publici si pentru parazitii banilor publici. Daca as fi si eu primar, sa-mi bat joc de banii publici cu "proiecte" de dezinteres public (G. Firea a "spart" minim 160 de milioane de euro pe "cultura" in 2017!), sau politist local, ca sa tai frunza la caini pe niste mii de lei salariu, in timp ce parcul Drumul Taberei e vandalizat sistematic, sau daca as fi politist pedofil (platit tot cu niste mii de lei salariu lunar) protejat de sefi (e netul plin, mai e nevoie de alte precizari?), chiar nu m-ar interesa. La fel, nu ar conta daca as fi un mascarici de la ""Protectia" consumatorului", platit tot cu niste mii de lei din bani publici, ca sa ma prefac ca vin in control si nu remarc... ceea ce mi s-a intamplat de doua ori intr-o singura zi!

Dupa cum vedem, in Romania, de la politicieni si popi, terminand cu comerciantii ("marile" branduri ale "cotului" din vest), toti sunt numai dupa furat.

Numai ca sfidarea si gainariile pe fata mi se par dezgustatoare si inacceptabile. Atat ii duce capul pe derbedeii mediocri dintr-o tara submediocra care trebuie sa ramana vesnic submecriocra (trai-i-ar mandria lu' coana Margareta).

Oare daca ies cu un "steag" in Piata Universitatii, la un protest spontan, si imi strig dezgustul pe tema comertului odios si sinistru din Romania, bazat pe frauda, pe alimente falsificate si expirate, pe calitate execrabila si pe preturi aberante, ma voi bucura de aceeasi indiferenta sau toleranta a jandarmilor si de aceeasi mediatizare ca in cazul rahatilor "preocupati" de legile justitiei?

E si asta o tema de cercetare (pentru cine e nascut dupa ultima ploaie)...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu