Adica dupa "Pas cu pas" urmeaza "Primul pas".
Desi Iohannis neaga ca ar fi circ electoral, exact despre asta este vorba.
Cand se vorbeste despre educatie in Romania, penibilitatile, lozincareala, demagogia si minciunile sunt inevitabile.
A. Pana sa comentez vorbele lui Iohannis as vrea sa evidentiez niste realitati.
1. Este bine de mentionat ca exista oameni carora putin le pasa de asa zisa educatie. Si bine fac. In Romania se practica educatia ca fapt divers, adica fraierul trebuie sa cunoasca megatone sau gigatone de informatii ca sa... aiba note bune. Atat doar, ca depozitul de informatii nu-i serveste fraierului aproape la nimic in viata. Din punct de vedere al prosperitatii, educatia nu este nici pe departe necesara in Romania. Un numar greu de estimat de infractori prospera, desi din punct de vedere scolar ar fi repetenti. Exista pilosii care prospera, desi din punct de vedere scolar si moral sunt praf.
2. O educatie superioara este aproape inutila in Romania, pentru ca nu exista oportunitati. Cei care invata (inclusiv cei care invata foarte bine o meserie), o fac in special pentru a pleca in strainatate si pentru a lucra pe bani adevarati.
3. Educatia din Romania (probabil si din multe alte tari) se face si in scopul depersonalizarii timpurii a copiilor, in scopul formarii lor ca sclavi obedienti (viitorii lucratori pe salarii mizerabile, tematori, nesiguri pe ei, necunoscatori ai propriilor drepturi elementare si in genunchi in fata angajatorilor si sefilor cu comportament abuziv) si in scopul acceptarii oricarei aberatii. Notele sunt adesea in discordanta cu cunostintele elevilor. Nici pe vremea lui Ceasca nu era altfel (poate cu atat mai mult). Se stie ce "politie" se facea in scoli cu elevii care isi lasau parul mai lung, de exemplu, de parca se masurau cunostintele dupa scurtimea parului.
4. Nu exista educatie juridica in Romania in scolile generale si in licee! Putem vorbi despre cultura civica si democratica in afara legii? Practic, cetatenii sunt obligati sa studieze legile pe cont propriu, desi acest fapt este o necesitate de baza si desi sunt necesare o gramada de explicatii pentru intelegerea legilor!
B. Sa vedem ce se poate comenta din vorbele lui Iohannis, preluate de pe sursa http://www.presidency.ro/ro/media/agenda-presedintelui/alocutiunea-presedintelui-romaniei-domnul-klaus-iohannis-sustinuta-in-cadrul-evenimentului-de-lansare-in-dezbatere-publica-a-rezultatelor-proiectului-romania-educata.
1. Iohannis incepe cu intrebari puerile: "Avem nevoie de un sistem educațional, un sistem de educație școlară?"; "Avem nevoie de școli?"; "Ne trebuie și universități?". Uite asa, timpul trece si leafa merge, iar Iohannis are salariu barosan, departe de mizerabilul salariul minim lunar pe economie. Pentru prostiile astea il platesc contribuabilii pe Iohannis? Astea sunt intrebari de pus in anul centenarului, la 28 de ani de la Revolutia Infractorilor? Ce mai urmeaza, sa ne intrebam daca avem nevoie de apa calda?
2. "Atunci când am devenit proaspăt Președinte, am început, împreună cu echipa mea, să ne punem întrebări.". Aaa, adica pana sa devina sef al statului, Iohannis a fost preocupat doar sa imbarlige alegatorii cu "Romania lucrului bine facut"; de abia dupa aceea s-a intrebat care ar fi prioritatile pentru tara, si a venit cu alta caterinca.
3. Ce sa vezi, "răspunsul nostru este clar, este limpede și este ferm – educația este baza României de mâine!". Adica Romania de azi este needucata/ inculta/ analfabeta? Bineinteles! Este suficient sa ne uitam (de exemplu) la banii publici aruncati pe autostrazile fictive, pe sistemul sanitar fictiv, pe justitia fictiva, pe educatia fictiva (fabricile de diplome si de plagiate fara numar), pe religia comerciala.
Iohannis insusi citeaza dovezi ale prostelii sinistre, ineficientei si formalismului sistemului de educatie:
3.1. "40% din absolvenții ciclului gimnazial sunt ceea ce se numește analfabeți funcțional. Dacă le dai un text, ei îl citesc și nu înțeleg nimic sau aproape nimic."!!! Si atunci de ce este "invatamantul" obligatoriu? Doar ca sa se obisnuiasca milioane de copii sa fie terorizati de cineva? Cum isi justifica salariul cadrele din invatamant care au produs 40% de analfabeți funcțional dintre absolvenții ciclului gimnazial? Pentru asta platesc (printre altele) contribuabilii taxe? Ca sa tina angajati de tip balast in invatamant? Iata o evidenta anomalie odioasa si sinistra in anul centenarului!
3.2. "Unul din cinci elevi, unul din cinci elevi părăsește prea devreme școala obligatoriu. Deci, dați-vă seama, 20% dintre copiii României pleacă înainte să termine școala."!!! Pai, datorita cui, Iohannise, abandoneaza scoala 20% dintre copii? Dupa parerea mea, datorita saraciei obligatorii si lipsei de sanse impuse de statul mafiot totalitar, interesat sa aiba o masa cat mai mare de sclavi obedienti.
3.3. "Am avut, cred că acum doi ani, un BAC la care au picat jumătate. Este o catastrofă națională așa ceva și este cea mai proastă notă pentru sistemul actual."!!! Ehei, sistemul actual a fost intotdeauna interesat mai mult de fondul clasei, de meditatii si de banii de la sfarsitul anului pentru sindrofiile si cadourile pentru cadrele din invatamant, decat de cunostintele elevilor.
4. Iohannis se intreaba "ce fel de pregătire vrem să dăm tinerelor generații". Se da "dăștept" apoi, spunand ca daca sistemul de invatamant pregateste tinerii pentru "meseriile secolului XX este un pic greșit" si ca tinerii ar trebui pregatiti "pentru meseriile secolului XXI". Dupa parerea mea, o gramada de meserii din secolul XX sunt valabile si in secolul XXI (profesor, medic, constructor, casier, sofer, inginer, contabil, avocat, tamplar, zidar, dulgher zugrav si asa mai departe). Chiar si domeniul tehnologiei informatiei (IT) a existat in secolul XX, ponderea lui crescand in secolul XXI. Intr-o singura propozitie, Iohannis ar fi putut spune ca educatia trebuie adaptata vremurilor, fapt cunoscut dintotdeauna de orice persoana cu bun simt. Dar Iohannis vorbeste de "studii aprofundate" (adica despre pierdere de timp pe bani publici), ca sa afle el, probabil, ce meserii noi vor aparea in anii urmatori din secolul XXI.
Ca un exemplu de bataie de joc a statului, sistemul n-a fost in stare sa ma formeze profesional ca utilizator al programului de proiectare CATIA V5 in perioada in care am fost somer, desi am cerut in scris acest lucru la ANOFM Sector 5. Adica nu este novoie de "studii aprofundate" si de proiectele lu' Peste educat, este nevoie doar sa fie citite si acceptate cererile legitime ale cetatenilor.
5. Cica la proiectul "Romania educata" au participat 65 de organizatii (autoritati, ONG-uri, universitati si altele) si 10.000 de participanti, timp de doi ani. Ca si in alte dati, depozitul de "specialisti" ma copleseste. Am presimtirea ca "educatia" nu va suferi schimbari majore, cu tot acest circ "educational".
6. Asa zisul proiect "Romania educata" ar cuprinde 30 de randuri grupate in 13 paragrafe, asa cum vad eu site-ul administratiei prezidentiale. Din punctul meu de vedere, proiectul "Romania educata" este o bataie de joc si lipseste aproape cu desavarsire. Ăsta e rezultatul celor 10.000 de participanti?!? Ha, ha, ha! Ce "specialisti" are Romania centenarului! Nimic sistematizat, nimic definit clar, o abureala din care fiecare intelege ce vrea!
6.1. Scopul proiectului "Romania educata" este sa se gaseasca "soluția pentru o educație de calitate pentru toți, pentru toți copiii și tinerii României".
Din start trebuie spus ca lipseste definitia "educatiei de calitate". Iohannis, desi la baza este profesor de fizica, se pare ca nu intelege, la fel ca multi alti "specialisti", importanta definitiilor si scopul acestora: evidentierea unor notiuni si fixarea notiunilor prin identificarea unor proprietati esentiale ale acestora.
Niciun domeniu nu poate fi teoretizat si obiectivat in absenta definitiilor!
Se pare ca acesti 10.000 de participanti la proiectul "Romania educata" ori sunt habarnisti irecuperabili, ori mimeaza activitate.
Deci, nea' Iohannis si 10.000 de participanti, ce inseamna "educatie de calitate"? Nu trebuie sa speculeze cititorul, ci aceia care se lauda ca au un proiect trebuie sa defineasca notiunea. Cititorul ar putea sa creada (doar avem 40% analfabeti din punct de vedere functional), de exemplu, ca "educatie de calitate" inseamna:
- un mare numar de milionari in Romania;
- un mare numar de absolventi cu nota 10 in Romania;
- un mare numar de grasi in Romania (hi, hi!);
- un mare numar de tinichigii si ospatari in Romania, si asa mai departe.
Deci, nea' Iohannis si 10.000 de participanti, ce inseamna "educatie de calitate"?
6.2. Lozincareala din "proiectul" "Romania educata":
6.2.1. "Dezvoltarea unui sistem de educație profesională performant". La fel, nici acest lucru nu este definit, ce insemana acest "sistem de educație profesională performant"?
6.2.2. "educația duală". La fel, nici acest lucru nu este definit, ce insemana aceasta "educație duală"?
6.2.3. "Propunem creșterea conectivității internaționale, învățământului superior, schimbul de idei. Nu vrem să ne izolăm, vrem să fim conectați. Vrem să fim conectați la sistemul european, la sistemul internațional.". Asta inseamna ca acum suntem izolati, ca nu facem schimb de idei? De cand cu internetul, numai cine nu vrea nu se conecteaza si nu face schimb de idei...
6.2.4. "Extinderea accesului la educație timpurie, adică creșe, grădinițe, pentru cât mai mulți copii încă de la o vârstă fragedă". La fel, ce inseamna "educatie timpurie"? Exista o programa educationala timpurie?
6.2.5. "Regândirea evaluării elevilor și studenților - evaluarea pe care o folosim noi este cam la nivelul anilor, nu știu, '60, '70. Le dăm note, trecem în catalog, facem mediile, la sfârșitul anului facem statistici, hârtii peste hârtii, le trimitem la inspector". Pai, nu este normal sa se dea note si sa se treaca in catalog? Ce vrea Iohannis, schimbare de dragul schimbarii? Dar nici aceasta schimbare nu este definita, se propune doar demolarea vechiului sistem fara sa se propuna nimic concret si fara sa se spuna de ce ar trebui demolat vechiul sistem..
6.2.6. "Dezvoltarea unui sistem mai bun de formare a cadrelor didactice". Evident, prin prisma rezultatelor (40% de analfabeti din punct de vedere functional), sistemul actual de formare a cadrelor didactice e de tot rahatul. Dar este vorba de procedurile actuale sau de pilele si relatiile care anuleaza procedurile si propulseaza nulitatile?
6.2.7. "Concret, astăzi lansăm un pachet complet în dezbatere, un pachet care conține și o viziune, și strategie, și direcții de acțiune pe șapte teme pe care le-am găsit prioritare pentru educația din România, având în vedere orizontul 2030.".
Momentan sunt doar minciuni. Unde se gasesc pachetul complet, viziunea, strategia si directiile de actiune?
In lipsa unei legaturi internet relevante care ar fi trebuit sa existe obligatoriu pe expresia "pachet complet" (daca am avea un presedinte serios, nu demagog), mi-am pierdut vremea si am cautat in zadar raspunsul pe sursele
http://www.presidency.ro/ro/angajamente/romania-educata;
http://www.romaniaeducata.eu/de-ce-avem-nevoie-de-romania-educata/.
Aceste surse se dovedesc a fi simple locatii internet destinate propagandei prezidentiale!
Un document concret si detaliat intitulat "Romania educata" nu exista in acest moment!
"Romania educata" este o fictiune marca Klaus Iohannis, adica o lucrare de nota 2 (doi), din moment ce 1 (unu) se da doar pentru copiat.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu