sâmbătă, 25 mai 2019

Invatamantul romanesc in ultimii 10 ani

2010

Conform sursei https://www.hotnews.ro/stiri-opinii-8147933-invatamantul-romanesc-rascruce.htm, invatamantul superior pare el insusi un stat paralel, fiind caracterizat de numeroase probleme:

"diplome false, plagiate cu duiumul, nepotism, conducerea universitatilor in stil feudal, cumul de functii si demnitati publice ilegale, care au condus la salarii uriase, de asemeni ilegale".

Problemele continua pana in zilele noastre, din moment ce foarte recent (numeroase surse, de exemplu: https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/jurnalista-emilia-sercan-am-fost-amenintata-cu-moartea-reactia-ministrului-de-interne-carmen-dan-1115318; http://www.ziare.com/media/jurnalisti/jurnalista-emilia-sercan-am-fost-amenintata-cu-moartea-1558319) jurnalista Emilia Sercan a fost amenintata cu moartea de... un politist (!), dupa ce jurnalista a publicat o serie de articole despre tezele de doctorat plagiate de la... Academia de Politie!

2011

Sursa https://www.portalinvatamant.ro/articole/proiecte-educationale-93/care-sunt-problemele-din-sistemul-actual-de-invatamant-35.html vorbeste despre problemele invatamantului romanesc din anul 2011:
- Reforma haotica;
- Management defectuos;
- Lipsa banilor;
- Lipsa examenelor de admitere la liceu si facultate (pai asa era pe vremea lui Ceasca, deci Romania a dat inapoi in invatamant pentru ca liderii actuali s-au crezut mai smecheri decat "dictatorul" si pentru ca interesele politice tin loc de argumente rationale!);
- Schimbarile nenumarate de metodologie;
- Lipsa strategiei pe termen lung;
- Aglomerarea inutila a materiei/

2012

Conform sursei http://www.criticatac.ro/coala-excluilor-precaritatea-invmintului-rural,

"Școala s-a dus de rîpă, elevii sînt tot mai proști, profesorii pică la concursul de titularizare, BAC-ul e o testare polițienească intimidantă, [...] nu mai avem valori";

"Asistăm la o reformă de fațadă, la o discuție nesfîrșită despre starea efectelor jalnice în învățămîntul românesc.".

Iar despre scolile din mediul rural s-a spus ca:
- Sunt in paragina;
- Nu au dotari minimale;
- Nu au profesori,

Era pe vremea "crizei", multe scoli fusesera inchise in urma masurilor de austeritate, cand risipa si furtul de bani publici era decontat de simplii cetateni, incusiv de copii defavorizati!

2013

Conform sursei https://www.hotnews.ro/stiri-esential-15644874-problemele-esentiale-din-educatie-vazute-ong-uri-gradinita-obligatorie-calitatea-profesorilor-plus-ultimii-2-ani-olimpiada-nationala-matematica-nu-ajuns-niciun-copil-scoala-sateasca.htm, se puneau in evidenta alte probleme ale invatamantului romanesc, dintre care am remarcat urmatoarele:

- Literatura este caracterizata de o programa ultranationalista, studiindu-se o gramada de autori romani obscuri si plicticosi;

- Sunt sprijiniti olimpicii, dar elevii obisnuiti sunt lasati balta;
- Nu sunt bani suficienti;
- Invatamantul este centralizat, puterea fiind concentrata in mainile inspectoratelor scolare (deci, in mod normal, acestea ar trebui trase la raspundere pentru rezultatele slabe din invatamant);
- Abandonul scolar este la cote foarte inalte in Romania;
- In anul 2013, din cauza saraciei, s-au inscris cei mai putini copii in clasa a IX-a la liceu. In mod normal liceele nu se afla in proximitate, ca scolile, iar mersul la liceu presupune costuri suplimentare.

2014

"Sărăcia și depopularea închid zeci de grădinițe în satele și orașele mici", titra sursa https://www.digi24.ro/special/campanii-digi24/vreau-sa-stiu/vreau-sa-stiu-saracia-si-depopularea-inchid-zeci-de-gradinite-in-satele-si-orasele-mici-299832. Unele gradinite tocmai fusesera modernizate!

"Preţul unui sistem primitiv de educaţie: Mulţi adolescenţi nu ştiu să vorbească în public", titra in acelasi an sursa https://www.digi24.ro/special/campanii-digi24/vreau-sa-stiu/vreau-sa-stiu-pretul-unui-sistem-primitiv-de-educatie-multi-adolescenti-nu-stiu-sa-vorbeasca-in-public-301772.

"„Nu există materii care să te pregătească cu adevărat pentru viaţa din viitor”, a spus un elev."

2015

Conform sursei https://www.edusoft.ro/invatamantul-romanesc-incotro/, problemele invatamantului romanesc erau:

- Slaba finantare;
- Existenta decalajului dintre invatamantul urban si invatamantul rural;
- Metodele invechite de predare-invatare, bazate exclusiv pe teorie, fara componenta practica;
- Neadecvarea invatamantului romanesc pe coordonatele învăţării definite la UNESCO:
a) învăţarea pentru a şti (practic, o informare),
b) învăţarea pentru a face (adica orientare spre la cerinţele pietei muncii),
c) învăţarea convieţuirii (adica socializare),
d) învăţarea organizării propriei vieţi (integrarea informaţiilor utile dezvoltării personale).

2016

"Dezastrul din învăţământul românesc.", titra sursa https://ziuadecj.realitatea.net/educatie/--148346.html, care remarca urmatoarele:

- Romania se afla constant pe ultimele locuri in UE in privinta calitatii educatiei (deci liderii tarii au constant nevoie de imbecili cu dret de vot);
- In Romania speranta de durata a educatiei a avut un declin mai mare de un an dupa 2001;
- Romania este une dintre campioanele UE la abandon scolar, "fiind singura țară din UE cu un trend negativ clar";
- Romania este in coada UE in privinta capacitatii "elevilor de a citi și a înțelege conținutul textelor scrise";
- "În învățământul superior, universitățile din România sunt în afara primelor 500 de poziții în toate clasamentele recunoscute"!

2017

"Nicăieri în UE nu sunt atât de mulţi copii care au abandonat studiile: 400 de mii", titreaza sursa https://observator.tv/social/elevii-romani-nu-vor-sa-mai-mearga-la-scoala-233066.html!!!

2018

"Sistemul de învăţământ din România e depăşit şi nu pregăteşte tinerii pentru piaţa muncii", titra sursa https://ec.europa.eu/epale/ro/content/sistemul-de-invatamant-din-romania-e-depasit-si-nu-pregateste-tinerii-pentru-piata-muncii-ce, care mai remarca urmatoarele:

"dintre tinerii cu vârsta între 15 şi 24 de ani, doar 22,3% erau consideraţi ocupaţi în muncă în 2016, faţă de 24,5% în 2015";

"avem cel mai mic număr de angajări după absolvirea facultății".

Conform unui studiu realizat de Comisia Europeana, problemele invatamantului romanesc sunt urmatoarele:

- Programa scolara aplicata de Romania este depasita;
- Elevii romani nu stapanesc competentele de baza în matematică, ştiinţe şi citire (dupa parerea mea, in "invatamantul" romanesc exista un sistem confuzional deliberat, iar scopul "scolii" romanesti este exact acela de a forma persoane cu deficiente in perceperea si interpretarea realitatii; pe scurt, se urmareste exact formarea de imbecili obedienti, robotei umani fara initiative si fara opinii personale);
- Exista decalaje intre educaţia urbana si cea rurală şi pentru etnia romă;
- Sistemul de învăţământ este subfinantat;
- Ca de obicei, rata abandonului şcolar este uriasa.

2019

"Școala românească, greoaie și chinuitoare pentru elevi", titra https://observator.tv/educatie/scoala-romaneasca-studiu-danezi-293465.html, care mai remarca urmatoarele:

"Şcoala românească seamănă cu o fabrică";

"grădiniţele şi creşele sunt doar un loc de babysitting".

Pe de alta parte, conform sursei https://www.monitorulcj.ro/educatie/68834-laptopuri-pentru-profesori-tablete-pentru-elevi-intre-timp-exista-inca-scoli-care-au-wc-in-curte, viziunea actualului sinistru al invatamantului (Ecaterina Andronescu) se bazeaza tot pe spart banul public masiv si aiurea: fiecare elev sa aiba tableta, fiecare profesor sa aiba laptop. Viziunea fostului sinistru al invatamantului se baza pe introducerea internetului in fiecare scoala.

S-ar combate analfabetismul functional prin simpla posese de tableta si de internet? Evident, nu. Dar s-ar putea arunca 400.000.000 de euro in buzunarele firmelor furnizoare de astfel de bunuri si servicii!

Sursa citata mentioneaza ca "mii de școli au toalete în curte și nu au apă curentă"! Se puteau rezolva demult aceste probleme daca statul si politicienii aveau chef sa acceseze fondurile europene.

Dar statul este preocupat de cresterea economica, nu de cresterea nivelului de trai al cetatenilor.

Cresterea economica reflecta doar un progres material global, pe cand nivelul de trai reflecta modul in care cresterea economica se distribuie la nivel individual.

Daca nivelul de trai nu creste, atunci cresterea economica se distribuie exclusiv bogatilor (crescand decalajele dintre bogati si saraci), in timp ce simplii cetateni (in mod evident, cetatenii romani) sunt tratati vesnic ca niste sclavi si obligati la un trai minimal.

Traiul minimal nu se refera doar la salarii mizerabile, ci si la serviciile de cea mai proasta calitate oferite de stat cetatenilor sai (de exemplu: infrastructura, apa, canalizare, electricitate, sanatate, invatamant, politie, justitie, guvern, parlament).

Teoretic cetateanul plateste taxe ca sa aiba toate acestea (infrastructura, apa, canalizare, electricitate, sanatate, invatamant, politie, justitie, guvern, parlament), practic, in cazul de fata, invatamantul romanesc s-a dovedit a fi intotdeauna un mare tocator neperformant de bani publici.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu