miercuri, 31 iulie 2019

Aroganta si totala indiferenta a celor care au vorbit la telefon cu Alexandra

Nu am inteles deloc de ce, dar familia Alexandrei nu a acceptat sa dea pe posturile tv inregistrarile audio cu convoririle Alexandrei cu calaii de la 112.

Deja existau transcripturile: lumea dorea sa auda atat ce a comunicat Alexandra, cat si, mai ales, cum au incercat (daca au incercat) operatorii de la 112 sa o salveze pe Alexandra.

Oricum, asta fiind situatia, am cautat inregistrarile audio pe internet, si le-am gasit pe sursele https://www.youtube.com/watch?v=1UgLKYB68XU si https://www.youtube.com/watch?v=-45jitF_TtA, pe site-ul lui Cristian Tudor Popescu.

Din nou, dupa ce am ascultat convorbirile Alexandrei, nu am inteles care ar fi prejudiciile si motivele pentru care familia nu a acceptat sa se dea aceste inregistrari audio pe post.

Alexandra a incercat cu toata buna credinta sa se salveze apeland la cei abilitati prin lege sa o salveze. S-a lovit, din pacate, de un zid al arogantei si indiferentei criminale. Din moment ce nu s-a reusit localizarea exacta a apelurilor, este evident ca a existat si o prostie crasa si criminala a autoritatilor.

Ascultand convorbirile, din start se poate remarca tonul rastit al operatoarei, care i-a cerut socoteala imediat unei persoane rapite, batute si violate, ca nu stie unde se afla! Pe surse este scris ca operatoarea are un ton ironic, dar de fapt este vorba de iritare.

In cadrul unei conversatii cu aparent caracter de urgenta, operatoarea se supara din nou pe fata ca nu ofera un reper ca sa poata fi gasita. Oare operatoarea se astepta ca o minora rapita, batuta si violata sa fie un model de coerenta si luciditate?

Cu atat mai mult, ce atitudine ar trebui sa aiba operatoarea fata de imbecilii care nu au fost in stare sa localizeze exact trei apeluri telefonice, desi cu asta ar fi trebuit sa se ocupe?

De ce avea, la urma urmei, nevoie de repere operatoarea, cand localizarea ar fi trebuit sa se realizeze direct prin simplul fapt ca s-a folosit de catre victima un telefon?

Dupa ce Alexandra a inchis telefonul pentru ca venea calaul, operatoarea a spus, desi era inregistrata in continuare (sursa: https://adevarul.ro/locale/slatina/stenograma-integrala-convorbirii-alexandra-operatorii-112-dar-cunosti-elp-ia-spune-mi-1_5d405202892c0bb0c6037f4c/index.html):

"Păi ce dracu să-i fac că e în Caracal, că a răpit-o şi a dus-o în Caracal"!!!

Cu atata indiferenta madam respectiva ar fi fost mult mai potrivita ca operatoare saci de cartofi.

Eu deduc deja ca nu s-a incercat nicio clipa localizarea exacta a apelului telefonic, altfel decat pe baza indiciilor furnizate de Alexandra.

Practic, inteleg ca victimele trebuie sa ofere pe tava politiei agresorii, altfel politia nu are cum sa-si faca treaba.

In continuarea apelului, alta voce este preocupata parca de barfa: vrea sa stie de unde il cunoaste victima pe agresor. Asa se rezolva localizarea?

Al doilea apel, aceeasi curiozitate, de unde se cunostea victima cu agresorul.

Dupa care victima pronunta cuvantul cheie "Bold", care nu este bagat in seama de operatorii de la telefon pentru ca nu i s-a inteles semnificatia. Cuvantul "Bold" a fost ignorat total.

Urmeaza alte intrebari aiuristice: "Acum ai telefonul la tine.", "De unde ai tu numarul asta?".

Ce rost au astfel de intrebari in situatia data?

Cand fata intreaba "Care numar?", operatoarea se irita din nou si ii raspunde rastit victimei.

Fata cere cu teama in voce sa fie trimisi oameni ai politiei, iar operatoarea ii raspunde cu acelasi ton dusmanos "Hai, gata.".

Senzatia mea este ca operatoarea simtea pentru victima doar scarba si dispret. Poate ne spune operatoarea de ce folosea acel ton in dialogul cu victima. Poate ar trebui sa auzim in general tonul de "urgenta" pe care il au angajatii care raspund apelurilor de urgenta.

Daca imi aduc bine aminte, acelasi sictir se auzea in vocea operatoarei si la un apel de urgenta din timpul incendiului de la "Colectiv". Probabil ca asa sunt procedurile.

Pe inceputul apelului al doilea, fata pronunta din nou cuvantul "Bold", fara sa specifice ca este un cartier din Caracal. Operatorul (un politist) nu cunoaste semnificatia cuvantului "Bold" in contextul orasului Caracal.

Se produce o evidenta confuzie dupa ce fata gaseste o carte de vizita care nu este a agresorului, iar politistul recomanda persoanei rapite sa... ramana acolo!!!

Din nou fata cere sa vina repede personalul de interventie, iar politistul raspunde cu toata nepasarea: "Da, bine, bine.", dupa care cere din nou victimei sa ramana acolo!

In cadrul celui de-al treilea apel, fata este disperata ca nu a venit nimeni si agresorul se poate intoarce. Politistul ii raspunde din nou cu un ton dusmanos si arogant, "în 2 minute n-are cum să zboare măi domnişoară" (stenograma integrala se poate gasi pe sursa: https://adevarul.ro/locale/slatina/stenograma-integrala-convorbirii-alexandra-operatorii-112-dar-cunosti-elp-ia-spune-mi-1_5d405202892c0bb0c6037f4c/index.html).

Fata spune ca ii este frica, tembelul intreaba ca boul "Pai de cine va este frica?".

De cine i-ar fi fost frica victimei? Cel mai probabil, de prostia care ucide.

Politistul nu a incercat nicio clipa sa inteleaga ce inseamna "Bold", ci a preferat sa ironizeze victima ca nu prea stie nimic util.

Fata cred ca si-a pierdut in final speranta si si-a cam dat seama de imbecilitatea de la 112, fapt care i-a amplificat teama pe care o avea oricum. I-a cerut politistului sa stea cu ea la telefon, dar politistul a repezit-o plin de importanta si sictir ca mai are si alte apeluri.

Cred ca mai bine ar raspunde la 112 un robot setat pe o voce plina de empatie.

Sunt curios daca mai erau in acel moment si alte apeluri sau daca politistul nu avea pur si simplu chef sa consoleze victima.

Tembelul ii spune a treia oara victimei rapite si inchise intr-o incapere sa ramana acolo (!), mai adauga iritat un "ce naiba!" in timp ce ii cere victimei speriate si disperate sa se calmeze.

Bun, si daca victima nu s-a calmat ce? Urmeaza sa fie amendata? Nu ar fi exclus...

Apelul se termina in plansetele unei fete minore, care fusese rapita, sechestrata, batuta si violata. Politistul i-a cerut sa inchida telefonul, ca altfel nu putea echipajul care venea la interventie sa vorbeasca cu ea.

Chiar asa? Probabil ca echipajul ar fi luat legatura cu Alexandra exclusiv prin telefon, chiar daca s-ar fi vazut fata in fata... Evident, ipoteza ca politia s-ar fi putut vedea fata in fata cu victima era imposibila.

Cam astia sunt nemernicii care credem ca se ocupa de siguranta noastra. Evident, se ocupa doar de nesiguranta noastra.

Acesta este un caz care a iesit la suprafata numai pentru ca au existat apeluri inregistrate. Daca s-ar inregistra toate interventiile politistilor cu cetatenii, chiar si cele mai marunte, s-ar descoperi aceeasi atitudine aroganta, indiferenta si discretionara: cetateanul de rand este prostul politistului. Daca politistul are chef sa se ocupe de cetatean, bine, daca nu, ce dracu sa-i faca?

Mai are si alte apeluri... Care sunt tratate conform aceleiasi proceduri...

Un comentariu:

  1. Mi s-a parut ca Alexandra nu indraznea nici sa planga, de teama ca ostilii de la 112 sa nu o certe ca nu se calmeaza odata.

    RăspundețiȘtergere