sâmbătă, 8 iunie 2013

Din nou despre cursul valutar

Dupa o vacanta in Grecia, pe care o voi evoca in special pe blogul cu poze, m-am uitat pe stiri sa vad ce s-a mai intamplat in Romania. Am vazut ca suntem tot acolo de unde am plecat.

Mi-a atras atentia in mod deosebit cursul valutar. Apreciasem intr-un articol din 27.Februarie.2013 ca leul se va deprecia brusc la sfarsitul primaverii si ca 1 euro se va vinde cu cel putin 4.59 lei.

Dupa cum am vazut acum, deprecierea brusca a leului a avut loc chiar in perioada in care am fost plecat in vacanta. Intre 30.Mai.2013 si 07.Iunie.2013 (adica ieri) leul s-a devalorizat in raport cu euro cu aproximativ 5%, conform evolutiei de mai jos:

2013.Iunie.07    4.5535
2013.Iunie.06    4.4763
2013.Iunie.05    4.4291
2013.Iunie.04    4.4008
2013.Iunie.03    4.4090
2013.Iunie.31    4.3794
2013.Iunie.30    4.3320

Evolutia cursului euro-leu ramane in continuare imprevizibila. Eu insumi nu credeam ca se va mai produce aceasta cadere a leului. Fata de valoarea pe care am prezis-o, 1 euro este mai ieftin cu 4 bani, dar inca nu se stie daca procesul de depreciere a leului este in derulare sau s-a oprit aici.

In tranzactiile de pe piata interbancara care au continuat dupa stabilirea cursului de referinta de vineri, 07.Iunie.2013, leul s-a apreciat usor fata de euro. Economistul-sef al BNR, Valentin Lazea, sustine ca "mărimea deprecierii nu este una care să îngrijoreze" (sursa http://www.zf.ro/banci-si-asigurari/economistul-sef-al-bnr-leul-a-fost-si-mai-jos-de-atat-situatia-de-acum-nu-e-ingrijoratoare-10939689). Probabil ca omul nu are de platit rate in euro la banci sau facturi la care pretul este in euro si se "traduce" in lei...

4 comentarii:

  1. VACANTA IN GRECIA!!!??? :)
    PARAZIT ÎN ROMANIA.
    LA MULTI ANI, ROMANIA!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Domnule agent de influentare a opiniei publice, sa inteleg ca "serviciul" nu iti permite sa pleci niciodata in vacanta? :))

      Uite, mai ai ceva de "lucru" aici:

      http://lmar2010.blogspot.ro/2013/06/nazistul-anonim-incearca-din-nou-sa.html

      si aici:

      http://lmar2010.blogspot.ro/2013/06/constructie-vs-demolare.html

      Spor la "munca"! :))

      Ștergere
  2. Detin blogul www.curs-valutar-bnr-azi.blogspot.ro/. Vrei sa facem schimb de link?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu mi-a cerut nimeni pana acum sa fac schimb de link si nu stiu ce inseamna acest schimb de link. Poti sa imi explici?

      Ștergere