luni, 19 mai 2014

Noaptea Muzeelor

Sambata, 17.Mai.2014, pe la orele 19:00 am aflat de la stiri ca intre 17 si 18 mai este Noaptea Muzeelor. La 19:20 eram deja in drum spre muzeul favorit, adica Muzeul Geologiei.

Pe la orele 20:00 eram in zona celor trei muzee: Muzeul Antipa, Muzeul Taranului Roman si Muzeul Geologiei.

Din nou am admirat coada interminabila "dedicata" Muzeului Antipa. Mi se pare absurd sa stai ore in sir la o asa coada, fara sa stii daca mai apuci sa vezi ceva. Nici nu stiu cat chef mai ai sa vezi ceva dupa atatea ore de stat in picioare. Si mai ciudat este ca la coada am vazut mult tineret, desi, conform site-ului muzeului (sursa http://www.antipa.ro/ro/categories/74/pages/222), tariful pentru elevi si studenti este de numai 5 lei! Este tineretul nostru chiar atat de sarac incat merita sa stai ore in sir la coada pentru a economisi aceasta suma infima?

Pana la urma am gandit pozitiv: cu cat sunt mai multi la coada la Antipa, cu atat mai liber e la geologie. Ceea ce era foarte adevarat. Am intrat imediat in muzeul vizat, fara niciun stat la rand. M-am dus direct la colectia de minerale de la parter, care mi se pare fascinanta.

Ca de obicei, in Romania lucrurile minunate si cu totul speciale sunt tinute in conditii infioratoare, dupa parerea mea. Lumina in acea incapere este foarte chioara (lumina puternica ataca oare mineralele?), geamurile incintelor care contin exponatele sunt imputite, pline de praf si pete (in mod sigur n-au fost sterse nici macar o data de anul trecut, cand am mai fost pe aici), iar sala care adaposteste exponatele nu pare sa aiba aerisire, aerul umed si incarcat de condens semanand cu cel al unei sali de sport in care nu se aeriseste niciodata, sau cu mijloc de transport in comun foarte aglomerat iarna, cand, la fel, nu se deschide niciun geam.

Dar, trecand peste toate aceste inconveniente odioase si sinistre, care arata lipsa de pasiune si de minim bun simt a celor care "manageriaza" muzeul, mi-as clati ochii aproape la nesfarsit cu mineralele de acolo. Varietatile, structurile cristaline si culorile sunt impresionante si probabil ca ar fi si mai si daca lumina si curatenia s-ar ridica la nivelul normalului.

Am stat acolo pana la orele 22:00, adica doua ore. Am pozat cat am putut. Voi pune poze in zilele urmatoare pe celalalt blog.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu