joi, 1 noiembrie 2018

Clientii neatenti sunt furati la drumul mare in Carrefour




Azi, 01.Noiembrie.2018, m-am dus pe 08:00 la cumparaturi in Carrefour. Am cumparat exclusiv legume si fructe (mere, cartofi, morcovi, ceapa, banane), adica "mama sanatatii", conform nutritionismului zilelor noastre (si daca ignoram pesticidele care pot fi pe legumele si fructele comercializate in Romania).

Existau banane calitatea I, cu pretul de 3,99 lei/ kg la raft, si banane calitatea a doua, cu pretul de 1,99 lei/ kg la raft.

Am cumparat banane calitatea a doua, dupa ce le-am ales cu grija. De multe ori bananele calitatea a doua sunt praf, adica nu ar trebui sa fie destinate consumul uman. Dar daca nu sunt deja terci, ci doar coaja este patata, atunci sunt numai bune de consumat.

Am cumparat  1,412 kg de banane facturate cu 2,81 lei la cantar si 1,936 kg de banane facturate cu 3,85 lei la cantar, conform fotografiilor 2 si 3.

Numai ca, la casa, pe bonul fiscal 1,412 kg de banane calitatea a doua s-au facturat cu 9,16 lei, iar 1,936 kg de banane calitatea a doua s-au facturat cu 12,56 lei!!! Faptul este vizibil in fotografia 4.

Extrem de odioasa si de sinistra aceasta "gluma" comerciala a marelui retailer international! O practica numai in Romania sau peste tot in lume?

Am remarcat faptul la casa si m-am exprimat in sensul ca sunt furat la drumul mare. Casiera mi-a spus ca nu e vina ei; casa de marcat face si drege...

Sunt trimis la Receptie ca sa lamuresc cazul.

Ma duc la recptie, arat bonul si reamintesc faptul ca pretul de 6,49 lei nici nu exista la raft, ci a fost scos din "burta" de casa de marcat.

Tanti de la Receptie imi scrie pe bon "Diferenta de pret" in dreptul bananelor, cheama pe "competentul" de serviciu ca sa-i semnaleze porcaria si imi restituie diferenta de bani.

"Competentul" de serviciu ma abureste cu explicatii de tip, "nu, ca nu stie cantarul; la cantar e una si la casa e alta". Fapt pe care il constatasem si singur, si care nu insemna sub nicio forma rezolvarea problemei.

Deci hotia era sistemica. O tanti client venise intre timp si s-a plans ca pretul orezul era umflat la casa cu un leu peste pretul de la raft. A mai adaugat ca s-a saturat, ca asa e mereu aici...

M-am multumit sa reafirm pentru toti cei prezenti ca orice client neatent sau increzator este furat ca in codru.

Ma intreb daca "Protectia consumatorului" cunoaste acest fenomen (l-am mai descris si cu alte ocazii) si daca intreprinde ceva pentru stoparea lui. Dupa parerea, mea, s-ar putea sa fie chiar vid legislativ, adica putem fi furati la supermarchet cu legea (lipsa) in mana.

In final, sa vedem cu cat as fi fost furat daca nu eram atent.

La casa am platit initial 12,56 + 9,16 = 21,72 lei.

Pretul pus la cantar era 3,85 + 2,81 = 6,66 lei! Oau, chiar am dat in semnul fiarei, cu zecimale... Ce coincidenta (what a coincidence, que casualidad)! Daca puneam o banana in plus sau in minus, poate scapam de belele, hi, hi!

As fi fost furat, deci, cu 21,72 - 6,66 = 15,06 lei!!!

Prin Romania, mai toate firmele (inclusiv parcurile) sunt pline de paznici, chipurile pentru prevenirea furturilor. Ar trebui sa mearga si clientii la cumparaturi insotiti de minim doi paznici? Iar in cazul in care clientul vede ca e furat de supermarchet, ar trebui ca paznicii sai sa-i ia la palme pe hoti? In cazul de fata, hotul pare sa fie casa de marcat. Ar trebuit sa dam de pamant cu casele de marcat hoate?

Desigur, luatul la palme si datul de pamant cu casele de marcat sunt ilegalitati (practicate inclusiv de oameni ai legii). Normal ar fi sa ne adresam autoritatilor cu reclamatii scrise si sa vedem daca functioneaza justitia in Romania. Dar tocmai faptul ca oameni ai legii recurg la violenta ilegala arata ca justitia din Romania este o bataie de joc (la fel ca si comertul romanesc cel plin de marfuri expirate, dar scumpe).

Astept si alte opinii pe tema...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu