duminică, 17 februarie 2019

Rafuiala sistemului impotriva Laurei Kovesi

In aceste zile (poate ca va dura saptamani) ruleaza la televiziunile de stiri telenovela "Kovesi a luat spaga". O adevarata mana cereasca pentru presa de scandal, care isi poate umple spatiul de emisie cu parerologi si agenti de influentare a opiniei publice.

Din punctul meu de vedere, totul este o rafuiala a "penalilor" impotriva Laurei Kovesi.

Sistemul s-a pus in miscare impotriva lui Kovesi in momentul in care aceasta era principala candidata pentru o functie inalta in cadrul UE. Cam tot asa se punea in miscare DNA impotriva multor candidati la functii publice in Romania.

Actiunea impotriva lui Kovesi se anunta o mare risipa de bani publici. Cel mai probabil, asa cum ne-am obisnuit, Ministerul Public si Ministerul Justitiei vor face mult zgomot pentru nimic, pe banii contribuabililor.

Desigur, angajatii acestor ministere vor mima "trebi" importante, la fel ca atunci cand faceau anchete pentru nimic sau dadeau sentinte deja nule, din cauza unor protocoale voit ilegale, imaginate de liderii institutiilor de forta. Acesti "respectabili" se vor bucura in continuare de salarii nesimtite, apoi de pensii si mai nesimtite (daca nu crapa nedorit anticipat, din cauza consumului fara voia lor de alimentele toxice si apa nepotabila, foarte la moda in Romania postdecembrista).

Cea mai distractiva chestie din aceasta telenovela juridica mi se pare valoarea spagii pe care ar fi luat-o Kovesi: 268.689,36 lei (sursa: https://www.mediafax.ro/social/este-oficial-laura-codruta-kovesi-acuzata-ca-a-luat-mita-268-689-lei-si-ca-a-negat-o-relatie-privata-cu-sebastian-ghita-17877210).

Incerc sa-mi imaginez cum a primit Kovesi aceasta suma (mi se pare foarte utila reconstituirea pentru "ancheta").

Cel mai probabil, Kovesi s-a dus la Ghita si i-a zis:
"Ghita, vreau mita!".

Ghita a privit-o lung, a oftat si mai lung, dupa care i-a raspuns sec:
"Cat?".

Laura face rapid in minte niste calcule cu 5-6 zecimale, rotunjeste rezultatul la doua zecimale si spune:
"Pai, 268.689,36 lei.".

Ghita tresare la auzul sumei si raspunde panicat:
"Ce naiba, Lauro, vrei sa ma lasi in izmene?".

Kovesi, imperturbabila:
"Ghita, Ghita, de cate ori ne-am vazut noi aici, in crama? Ai uitat cate tranzactii simulate ai facut, cati interpusi ai bagat in fata, cate contracte cu statul ai obtinut, cate afaceri ai facut cu serviciile secrete, cati bani europeni ai obtinut? Ma uitam in 2015 pe Antena3 si vedeam ca firmele tale au incasat de la stat peste 1,2 miliarde de lei. Cu inima curata iti spun ca nu ti-am cerut mare lucru. Hai, da-mi banii, nu fi gâlmă. Chiar nu sunt lacoma, intelege-ma.".

Ghita isi aprinde nervos o tigara. Se gandeste ca daca ceva merge naspa, o sterge la pilele lui din Serbia si cere azil, dupa care da totul in fapt. Asa ca zice:
"Lauro, Lauro, nu pot sa te pacalesc niciodata. Intotdeauna ai fost o dura in afaceri, desi nu ai firma.".

Ghita isi stinge tigara si deschide un dulap plin cu genti sport. Ia o geanta de acolo si o deschide: era plina de teancuri de 50.000 de lei, in hartii de 500 de lei. Numara repede 6 teancuri (6 x 50.000 = 300.000 lei) si i le da lui Kovesi.

Kovesi, multumita, da sa plece.

Ghita, usor iritat:
"Pai, Laura, nu-mi dai restul?".

Kovesi ii raspunde amuzata:
"Si mai zici ca eu sunt dura in afaceri...".

In fine, Kovesi restituie 31.000 de lei dintr-un teanc de 50.000:
"Tine, ma!".

Si adauga in sinea ei: "Nenorocitule!".

"N-am marunt sa-ti dau restul cu virgula, n-am la mine decat hartii de 500.", se scuza ea, gandindu-se cu satisfactie ca tot il "face" pe Ghita de 310 lei si 64 de bani.

"Bine, Lauro, da-i naibii de banuti. Uite, ti-am dat si spaga si ti-am lasat si maruntis de suc.", se resemneaza Ghita.

Kovesi vrea sa fie sigura ca maruntisul e al ei si numai al ei:
"Ghita, inca ceva. Daca lucrurile merg naspa si ma dai in fapt, o sa spui 268.689,36 lei, nu 269.000 lei, bine?".

"Ha, ha, ha! Hai, mai, Lauro, ce mai conteaza? Stai linistita, facem cum spui tu. Sa mai treci pe la crama, te astept cu un vin dulce.", incheie Ghita.

Acum nu mai trebuie decat sa "functioneze" justitia.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu