miercuri, 11 septembrie 2019

Suntem in perioada in care lumea raceste pe capete

In luna septembrie vine momentul cand ziua este egala cu noaptea, dupa care ziua este mai mica decat noaptea.

La inceputul lunii caldurile diurne inca se mentin, dar diminetile devin din ce in ce mai racoroase, odata cu lungirea duratei noptilor.

Temperaturi matinale (in Bucuresti) de 12°C - 16°C sunt adesea trecute cu vederea de cetateni, cu gandul ca maximele ajung la 26°C - 30°C.

Iar daca mai bate si vantul dimineata, senzatia de frig este si mai accentuata.

In practica, lumea are mereu tendinte conservatoare. Dupa vara tendinta este sa se poarte dimineata maneca scurta, fara sa se apeleze la vreo haina cu maneca lunga. Dupa cum, la trecerea iernii, se poarta mai haine groase preventiv, ca nu se stie niciodata.

In aceste zile, diminetile racoroase si adierea mai hotarata a vantului a pus probleme de sanatate cetatenilor. Foarte multa lume poarta dimineata doar maneca scurta si, in consecinta, am vazut si am auzit foarte multa lume tusind in jurul meu. Chiar m-am straduit sa ma feresc de cei care tuseau prea aproape de mine.

Eu port fara probleme o geaca mai subtire, suficienta ca sa-mi asigure confortul termic. Daca mi-e putin cald, port geaca descheiata, daca se incalzeste mai bine, raman in tricou.

Pare simpla teoria, dar in practica nu e deloc asa pentru toata lumea. Multi se imbolnavesc pentru nimic si sufera inutil. Asta e.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu