marți, 3 septembrie 2019

Yachting la Eurosport

Viata in Romania este mai degraba terna si lipsita de provocari. Suntem in general o natie aroganta si autosuficienta, care crede ca le stie pe toate (sau macar esentialul) si ca altii, chiar daca au bani, habar nu au ce sa faca cu ei.

Viata in Romania este legata mai mult de aflarea nesfarsita de porcarii cotidiene, de nefacute peste nefacute ale angajatilor in institutiile statului, pana la cel mai inalt nivel.

Blogul meu este plin de articole negative, pentru ca se reflecta astfel realitatea.

Dar departe de mine dorinta de a vana lucruri negative. De fapt lucrurile negative vin peste mine atunci cand verific fluxurile de stiri ale unor locatii internet cu amplitudine nationala.

Altfel, am vazut recent pe Eurosport o competitie de yachting care s-a desfasurat pe langa coastele irlandeze.

Diferite clase de ambarcatiuni cu vele au participat la competitie, mi se pare ca a fost un total de vreo 200 de ambarcatiuni, de la monococa la trimarane.

Imaginile au fost absolut impresionante. Astfel de momente merita televizoare cu cele mai inalte performante.

Culorile ambarcatiunilor se suprapuneau peste culorile oceanului intr-un spectacol unic.

Am remarcat imensele si ultraperformantele trimarane, cele mai rapide din competitie. Dintre ele am retinut cu usurinta un nume de trimaran: Gitana, din grupul Edmond de Rothschild.

As prefera sa existe mai des astfel de emisiuni, de fapt as prefera sa existe un canal dedicat exclusiv marilor si navigatiei. Ar contrabalansa puternic negativismul (justificat, fara indoiala) din televiziunile de stiri romanesti.

Imi aduc aminte ca am fost prezent la Saint-Malo la un start de trimarane, moment unic din viata mea. Nu mai stiu daca am pus pe net vreo poza de trimaran, dar stiu ca am imagini cu mai multe ambarcatiuni prezente la Saint-Malo pe sursa https://lmar2010.blogspot.com/2011/08/souvenirs-de-france-1-saint-malo.html, din august 2011.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu