miercuri, 5 mai 2010

La formare profesionala

Marti, 05.MAI.2010, la orele 9:25 m-am prezentat la Agentia Municipala pentru Ocuparea Fortei de Munca din strada Spataru Preda nr. 12, pentru ca sa incep cursul de Dulgher-Tamplar-Parchetar. Intru in camera 23 de la etajul 2, spun ca vreau, mi se spune sa astept pe hol si sa semnez pe o lista, unde e trecut numele meu. Ies, gandindu-ma "Ce de hartii am tot semnat, n-ar fi trebuit sa ramana un exemplar si la mine? Probabil ca nu, statul de drept romanesc nu vrea sa ne furnizeze si noua documente, e deajuns sa controleze el situatia".

Vad hartia pentru semnat, numele meu e pe ea. Nu semnez, doar scriu de mana in locul din tabel: "m-am prezentat la cursul de dulgher/tamplar/parchetar". Astept pe hol impreuna cu cateva persoane, viitorii mei colegi. La un moment dat vine o doamna care ne intreaba daca vrem sa mai asteptam sa vina inca doi-trei colegi. "Putem sa asteptam si pana la 11, daca doriti". "Nu dorim", raspund eu prompt. Asa ca doamna incepe un speech, menit probabil sa ne motiveze si sa ne inflacareze (e interesul vostru, straduiti-va sa invatati, sa furati cat mai mult din aceasta meserie, bla-bla-bla). Ne mai spune si ca e foarte important sa nu lipsim si ca la mai mult de 10% absente nemotivate suntem exmatriculati, pierdem ajutorul de somaj (la mine deja s-a terminat perioada de indemnizare) si trebuie sa platim perioada de curs respectiva.

Legat de absente nemotivate, eu ridic o problema: cursul tine cam 5 luni (se termina pe 22 septembrie) si doresc sa stiu daca exista o perioada de doua saptamani in cadrul celor 5 luni in care toata lumea poate merge in vacanta. Atat mi-a trebuit. Doamna a parut sa nu inteleaga intrebarea. A inceput iar o teorie a prezentei, ca nu e bine sa lipsim, bla-bla-bla. Am revenit cu precizari: pai tocmai de-aia am intrebat, ca sa stiu daca se poate sa avem aceasta vacanta toata lumea, sa nu se mai faca nici cursul in acea perioada. Adica persoana care ne formeaza nu pleaca in concediu pe perioada verii? Daca facem practica la o firma, in acea firma nu exista concedii de odihna pe perioada verii? Doamna a mai balmajit niste vorbe fara sens si a adaugat ceva care m-a deranjat profund: "Daca vreti sa mergeti in vacanta doua saptamani, inseamna ca va permiteti!" Am raspuns imediat: "Si care e problema daca imi permit?" Probabil ca pentru doamna respectiva un somer este un fel de leguma care trebuie sa bea doar apa. Probabil ca odata ce o persoana isi pierde locul de munca, isi pierde si o parte din drepturi, cum ar fi dreptul la odihna.

In fine, am mai avut o "negociere" cu doamna respectiva ca sa aflu pretul acestui curs. A raspuns de cateva ori cu alte intrebari (!) la intrebarea "cat costa cursul" si pana la urma a cedat si ne-a comunicat pretul cursului: 400 lei.

Alte informatii utile pe care le-am aflat: cursul de 720 de ore are o treime teorie si doua treimi practica, se face zilnic de luni pina vineri, la teorie sunt 6 ore pe zi, la practica sunt 8 ore pe zi, practica va fi pe santier, la sfarsit se da examen, diploma este recunoscuta si in strainatate. In plus, se deconteaza la alegere: abonamentul RATB pe doua linii sau abonamentul de metrou.

Ne-a fost prezentata o doamna care se va ocupa de partea teoretica si cu care am mers la imobilul unde se va tine formarea teoretica, in capatul strazii Cutitul de Argint. Aceasta doamna, mult mai rezonabila, este inginera in constructii. Sala in care invatam este cam inghesuita, dar de aici incolo se pare ca nu vor mai fi probleme, cel putin in privinta comunicarii, in sensul ca nu se vor mai acorda premii pentru interpretarea abuziva a unor intrebari legitime.

La sala de la Cutitul de Argint am mai semnat un contract. Nici de aici nu am primit vreun exemplar.

Am mai aflat din diverse discutii intre colegi ca piata imobiliara e varza (s-a emis parerea, greu de verificat, ca 70% din firme si-au incetat activitatea), ca unii au incercat sa se angajeze in constructii si li s-au oferit 600-700 lei pe cartea de munca (ce sinistru!).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu