miercuri, 26 ianuarie 2011

Turism in Italia (1)

De multe ori am fost agasat de prosteala guvernamentala promovata in legatura cu turismul in Romania. Fiind bucurestean, eram legat inevitabil de Marea Neagra si de Valea Prahovei. Inainte de 1989 am mai fost, pe langa zonele mentionate, in Muntii Fagaras, Parang, Retezat si in statiunile Sovata si Tusnad. Dupa 1989 am fost pana in 1994 la mare; dupa 12 ani (!), in 2006 si 2007 am fost la Eforie Nord (deci tot la mare), in 2008 la Sovata si am mai practicat turism de week-end pe Valea Prahovei.

Pe Valea Prahovei nu am mai fost din 2005. Motivul: infrastructura deficitara si excesul de ursi din zona (poate parea o exagerare motivul cu ursii, dar nu am dorit sa imi expun copiii unor riscuri inutile, avand atatea alte optiuni). In 2006 si 2007, cand am fost la mare, am parcurs (cu "rapidul"!) cei 240 de km intre 5 si 7 ore, realizand deci o medie orara de aproximativ 35-50 km/ ora!!! Ca sa ajung la Sovata in 2008, am luat trenul (expres international!) pana la Sighisoara. Cei 300 de km trebuiau parcursi in fix 5 ore, deci cu o viteza de fix 60 de km/ ora. Dar, cu 10 km inainte de Sighisoara marele expres a fost oprit in camp pentru 45 de minute!?! Asa ca am ajuns cu o ora intarziere la Sighisoara pentru ca s-a mai adaugat si sfertul (academic?) realizat pana la Brasov. De unde deduc ca suplimentul de viteza la treburile rapide reprezinta alta forma de furt legalizat, in conditiile enuntate. Ma intreb cum se circula cu personalul, dar nu tin sa aflu raspunsul... Ca o concluzie, pentru urmatorii 5 ani mi-am autointerzis sa mai fac turism in Romania. Poate ca tara nu va creste economic, dar asta e.

In rest am petrecut vacantele in Franta, Italia si Grecia. Lucrand in Italia, am profitat de fiecare week-end ca sa fac turism. Italia este mult mai ofertanta din punct de vedere istoric, peisajistic, arhitectural, culinar, comercial. In plus, beneficiaza si de infrastructura pentru a face turism din greu.

Se spune ca o poza face mai mult decat o mie de cuvinte. De aceea, din miile (sau zecile de mii, cine mai sta sa numere?) de poze am ales cateva, mediocre dupa parerea mea. Scopul este de a arata care este nivelul mediu din Italia si nu de a releva ce are Italia mai frumos (fara sa insemne ca nivelul mediu italian este urat). Multe poze sunt din zone mai putin cunoscute, din comune, cum se spune pe acolo. Altele sunt din marile orase. La sfatul prietenilor (italieni!), mai jos de Roma nu am fost. Adica, o fi frumos la Napoli, dar viata pe acolo seamana prea mult cu cea din Romania. Separat, voi incerca cu alta ocazie sa dezvolt mai mult pe tema Torino si zona montana de langa Torino.

Ferrara

Ferrara

Genova

Genova

Savona

Rocca Malatina

Vignola

Fluturi pe Isola Alba

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu