vineri, 25 februarie 2011

Hoardele de infractori de la stat, infratite cu infractorii din "privat"

Pe vremea comunismului se spunea: muncitorii infratiti cu taranii si intelectualii.

Pe vremea capitalismului... contemporan se poate spune simplu: lumea interlopa infratita cu mafia de stat.

Cel mai usor de citat de pe internet este cazul lui Bercea Mondial, datorita actualitatii.

Conform sursei:
http://www.gandul.info/news/averea-lui-bercea-mondial-8-palate-ilegale-si-120-de-dosare-penale-sef-al-finantelor-olt-m-a-amenintat-cu-cutitul-spunandu-mi-ca-ma-omoara-8004746

"Mondialu' a construit în Slatina opt palate, toate identice, dar niciunul cu autorizatie de constructie." [!]

"Patru imobile ilegale, ajunse în legalitate prin vânzari fictive si cu ajutorul "amneziei" Primariei" [!]

"Florin Balteanu, director adjunct al Directiei Generale Finante Publice Olt, a facut împreuna cu Politia, în 2005, un control la filialele lui Bercea.

A constatat 13 infractiuni, printre care si evaziune fiscala, santaj, spalare de bani, care au generat 5 dosare penale cu un prejudiciu constatat de 72 miliarde lei vechi. Bercea a comandat niste contraexpertize în urma carora prejudiciul constatat s-a redus la 11 miliarde si dosarele s-au pierdut pe drum." [!]

Conform sursei:
http://www.adevarul.ro/locale/slatina/Slatina-_Justitia_lui_Bercea_0_433156883.html

"Avocatii lui Bercea Mondial si-au construit pledoaria bazându-se pe NUP-urile fara numar primite de clientul lor din partea procurorilor olteni. Nu a fost niciodata condamnat, asa ca Bercea pozeaza acum în cetatean-model în fata instantei. Unul dintre procurorii care au „reusit“ sa-l scape de puscarie este Stefan Noaja.

„Domnu' presedinte, eu nu sunt pericol social. M-am dus la bar dupa ora sapte si am aflat ca fiul meu, Dinica, l-a înjunghiat pe nepotul meu", a spus Bercea. Asta dupa ce familia lui Bercea a declarat în repetate rânduri ca interlopul era plecat din localitate de câteva zile."

"Emblematic pentru galeria procurorilor, care au ajuns, practic, ca prin dispunerea neînceperii urmaririi penelae (NUP), sa furnizeze argumente apararii lui Sandu Anghel, este Stefan Noaja (47 de ani), de la Parchetul de pe lânga Tribunalul Olt. Scandalul a avut loc la 22 ianuarie 2009, pe strada Pitesti din Slatina, chiar în fata uneia dintre vilele lui Sandu Anghel, si a fost filmat de camerele de supraveghere de la o spalatorie auto. Consilierul Valeriu Matei, viceprimar al municipiului în perioada 2007 - 2008, povestea atunci ca mersese, împreuna cu amicul sau, Adrian Vaduva, sa discute cu Bercea, dupa ce se trezise prins fara voie într-o afacere dubioasa a interlopului.

„Vândusem un teren din Slatina unei persoane si cred ca aceasta, la rândul ei, i-l vânduse lui Bercea. Am primit apoi o documentatie de la Primaria Slatina, conform careia eu as fi solicitat o autorizatie de constructie pentru o casa. Am mers sa lamuresc problema cu Bercea. Când m-a vazut, a scos cutitul si a vrut sa mi-l înfiga în piept, dar m-am ferit si m-a lovit în umarul stâng", declara atunci Matei.

Barbatul care-l însotea a stat peste 90 de zile în spital si a fost operat pentru o fractura la picior, dupa ce a fost lovit de doua ori cu masina de Laurentiu Anghel, fiul interlopului. „A venit fiul lui Bercea cu masina, de peste drum, si m-a lovit. M-am dat peste cap. Am trecut apoi strada si, în acel moment, m-a luat copilul lui Bercea în plin cu masina si mi-a rupt piciorul", explica tot atunci Adrian Vaduva.

Cazul a fost instrumentat de Stefan Noaja, care, la finele lunii mai 2010, a decis sa-i scoata de sub urmarire penala pe acuzati. Procurorul îsi justifica acum decizia spunând ca ranile lui Valeriu Matei erau superficiale.

„Ranile, care nu au fost într-o zona vitala, au necesitat câteva zile de îngrijiri medicale, fara a pune în primejdie viata. În acest caz ne-a ajutat foarte mult faptul ca incidentul a fost înregistrat de camerele de filmat de la o spalatorie din zona. Cu ajutorul imaginilor, care ne-au fost puse la dispozitie de politie, am stabilit clar ce s-a întâmplat", a declarat Noaja, pentru „Adevarul".

Procurorul nu aminteste însa nimic de faptul ca infractiunile comise de Bercea si fiii sai au fost cu intentie, dupa cum s-a vazut în imaginile video.

În acelasi caz, instrumentat de procurorul Noaja, Darius Vâlcov, primarul municipiului Slatina, sustine ca unele dintre imaginile surprinse, cele care îl incriminau direct pe Sandu Anghel, n-au mai ajuns la dosar.".

CONCLUZIE: in Romania, daca lumea interlopa decide sa ii faca rau unui simplu cetatean, acesta nu are nicio sansa, nici sa se apere, nici sa i se faca dreptate.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu