sâmbătă, 20 august 2011

Controlori RATB

Ma urc in tramvaiul 41, iau loc, tramvaiul pleaca. Imediat doua femei imbracate in civil, fara uniforme, scot legitimatiile si cer biletele sau abonamentele la control. Ma uit mai bine pe legitimatia femeii din dreptul meu, e cam stearsa si nu se intelege mare lucru de pe ea, candva existau si insigne RATB. In fine, ce-mi pasa, arat abonamentul pe toate liniile si mergem mai departe. Dupa ce trecem de podul Grant se urca in tramvai niste barbati. Scot si ei legitimatiile si iar, "Biletele sau abonamentele la control!".

Ma gandesc ca e cam ciudat sa fie pe aceeasi linie atatia controlori. Parca ar fi la fel ca si comerciantii de servetele, brichete si alte maruntisuri din tramvai: si-au impartit sferele de influenta. Controlorul din zona mea era cu spatele la mine, asa ca am timp sa imi scot aparatul, sa-l deschid si sa astept. Cum se intoarce spre mine, țac, apas pe buton. Dar pana focalizeaza pierd clipe pretioase, iar controlorul, rapid si perspicace, imi si misca aparatul. Totusi, poza s-a facut (asa cum s-a facut) si e buna de pus in "albumul de familie".


Dupa care are loc un dialog cam aspru, dar fara injuraturi sau violente din partea vreunei parti. Omul ma intreaba de ce ii fac poze, eu ii spun ca a mai fost un rand de controlori si ca mi se pare ciudat. El imi spune ca nu am voie sa-l pozez, ca trebuie sa platesc pentru asta si alte asemenea. Eu ii dau raspunsul politicianului roman: "Imi asum raspunderea!"

Mi s-a parut curios faptul ca nu s-a legitimat in fata mea si nici nu mi-a mai cerut legitimatia de calatorie. M-am indreptat catre usa, fixandu-l constant cu privirea. "Ce te uiti asa?", ma intreaba el (deci si el ma fixa pe mine). "Ca sa va memorez figura!", ii explic eu.

Pe viitor poate sta si el "gigea" la poza, cu un zambet mai fotogenic. Daca nu are nimic de ascuns, ce nu-i convine? Nu asa se pune problema in cazul interceptarii convorbirilor telefonice fara mandat? Sau al perchezitiilor fara mandat? Sau al altor abuzuri?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu