sâmbătă, 13 august 2011

Parteneriatul mafiot dintre statul roman si Bechtel

Conform sursei:
http://www.infoconstructii.com/autostrada-transilvania-s-a-ieftinit-cu-sapte-milioane-euro-pe-kilometru/
"Autostrada Transilvania s-a ieftinit cu şapte milioane euro pe kilometru".

De fapt articolul (foarte util de citit, altfel) este inexact inca din titlu, pentru ca nu s-a ieftinit autostrada cu suma citata, ci restul de autostrada care urmeaza sa mai fie executata. Exact cat, nu se stie. Nici nu are relevanta. Relevante sunt alte situatii:

1. Conform sursei citate, "Ministerul Transporturilor, greşeală după greşeală" (incepand cu 2003). Mult mai exact si mai frumos se poate spune "Ministerul Transporturilor, "greşeală" după "greşeală" pana la ciordeala finala". Ghilimelele asociate cuvintelor "greseala" atestă caracterul deliberat al tuturor greselilor.
2. Uimitor este faptul ca statul si Bechtel au "cazut la pace" si au redus pretul kilometrului de la "16 milioane euro pentru fiecare kilometru indiferent de tipul de relief" [!!!] la "aproximativ nouă milioane de euro pe kilometru". Era prea pe fata ticalosia chiar si pentru cele doua parti?
3. Ca de obicei, nimeni nu este tras la raspundere si inculpat pentru recuperarea prejudiciilor uriase cauzate de aceasta fraudare evidenta a banilor publici. Si cand te gandesti cat de rapid a fost mitraliat "Ceasca" dupa si mai rapidul "proces" in care a fost acuzat printre altele de "subminarea economiei nationale"!!! Bine ca are cine sa supramineze economia nationala in zilele noastre (1990-2011) si ca intre timp s-a interzis si pedeapsa cu moartea, asa ca orice infractor poate comite fara numar si fara teama. In fapt, pentru marile infractiuni economice romanesti s-a interzis orice tip de pedeapsa, mai putin mustrarea scrisa pe bloguri, dar se poate interveni si aici daca va fi necesar.
4. Acum intelegem mai bine de ce romanii nu au voie sa-si cumpere pasta de dinti sau țoale de firma sau medalion de somon: ca sa traiasca si "amaratul" de Bechtel decent (este vorba de actionari, administratori si partenerii romani care au acceptat toate clauzele paguboase, conform INTERESULUI NATIONAL).
5. Si ce poate face simplul cetatean cunoscand toate acestea? Sa... munceasca mai mult si mai bine! Nu-i asa, domnilor presedinte, ministri si parlamentari? Va asteptam cu taierile de salarii si cu maririle de taxe si impozite (ticalosia voastra cu dubla impunere)!

3 comentarii:

  1. Conform sursei:
    http://www.infoconstructii.com/autostrada-transilvania-s-a-ieftinit-cu-sapte-milioane-euro-pe-kilometru/
    "În 2003, guvernul anunţa cea mai mare afacere încheiată pe piaţa transporturilor: o autostrada ce urma să unească centrul ţării de vama Borş, pe o distanţă de 415 kilometri."

    Daca autostrada Transilvania s-a ieftinit cu 7.000.000 euro/ km, rezulta ca ciordeala preconizata initial era de:
    7.000.000.000 x 415 = 2.905.000.000 euro, adica aproape 3 miliarde de euro!

    Asta nu ne impiedica sa ne intrebam daca actualul pret de 9.000.000 euro/ km este un pret corect (si sa credem ca este oricum un pret umflat). Hotii de bani publici la inchisoare, nu in functii de conducere!

    RăspundețiȘtergere
  2. Daca avem cele mai scumpe autostrazi inexistente din lume, de ce nu sunt si salariile drumarilor cele mai mari din lume?

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu stiam eu de ce trebuie sa platesc 24% TVA...
    Eu zic sa se modifice legislatia europeana, sa se faca TVA 99%. Poate asa se satura hotii care ne conduc (adica isi bat joc de noi cu legea in mana).

    RăspundețiȘtergere