vineri, 24 februarie 2012

Raiul capitalist romanesc - criza oualor (?!)

De aproximativ 2 saptamani nu am mai cumparat oua. Motivul: nu se gasesc in supermarket.

Cronologic, acum vreo doua saptamani am vrut sa cumpar oua. Rafturile cu cartoane de 30 de oua erau goale, dar mai sus erau ouale mai scumpe. Magazinul universal, deci si alimentar, isi cerea scuze si ne multumea pentru intelegere (probabil ca nu stia ca nu e cazul, pentru ca intelegerea mea in astfel de situatii e zero). "Bine, revin altadata", imi zic. Revin altadata, cam peste o saptamana. Ajung la raionul de oua. De data asta, cele trei etaje de rafturi, altadata pline de oua, erau vide. Nici oua scumpe, nici oua ieftine, nimic!!! Stiu si eu, poate s-a pus lumea pe mancat oua, poate mai sunt doua zile pana la Paste...

Azi, 24.FEB.2012 am revenit la supermarket. Tot nu sunt oua!!! M-am cam panicat. Daca o tin tot asa, o sa-mi iasa analizele bune... O sa am colesterolul mic... Si atunci, ce se va intampla cu mine? Asa ca m-am dus la magazinele de cartier. Aici am gasit oua cu 70 de bani, spre deosebire de 35-45 de bani, pretul in supermarket.

Am inteles, cred ca inflatia este 0,001%. Sau s-a scumpit gaina. Sau s-a scumpit benzina. Imi plac fluctuatiile preturilor din Romania. Nu mai zic cat de mult imi plac cresterile soc ale preturilor. Probabil ca asa creste si salariul minim, azi e 700 de lei, maine e 1200 de lei.

La urma-urmei, ce-mi pasa mie de oua? Am bagat 80 de lei in fructe. Acum ne lafaim in mere, pere, portocale si kiwi. Am completat si cu niste compot de ananas, piersici si visine. Deci stam bine la capitolele fibre, vitamine si restul de bla, bla. Altfel spus, criza de oua este pentru sanatatea noastra.

Am uitat sa spun (sau nu am apucat sa spun) ca penultima data cand am fost la supermarket (in era glaciara) era o criza mult mai generala. Lipseau cam toate produsele de baza vandabile. Eu am luat ultimii cartofi?! O gramada de rafturi erau goale sau aproape goale.

Cred ca Ceasca e de vina, ca da produse alimentare la export...

4 comentarii:

  1. Daca ai gasit oua cu 70 bani stai bine.Eu personal am avut un soc atunci cand am vazut ca in piata un ou costa 1.20 bani.Am crezut ca am dat peste gaini cu oua de aur.
    Nici in era glaciara si nici acum nu se gasesc oua in supermarket.Asteptam sa vina primavara,si odata cu ea poate apar si oua mai ieftine pe undeva.
    Numai bine iti doresc.

    RăspundețiȘtergere
  2. Aha, deci e la nivel national, criza oualor faza pe tara! La asa diferenta de pret ar trebui sa ne lansam in afaceri... Eu nu cred ca e o intelegere intre speculanti, cred ca au facut gainile greva, au cerut anularea taierilor (de salarii, desigur).

    RăspundețiȘtergere
  3. Am vazut si eu ieri. Ouale erau 85 de bani, dar am impresia ca erau destul de ieftine si ca maine le voi gasi cu 1.20 lei bucata.
    Intre timp am aflat ca s-au scumpit ouale in toata romania... pentru ca e gazul scump, benzina si mai scumpa, pentru ca se poate si pentru ca cei care ar trebui sa protejeze cetatenii se bat pe putere. Si mai ales pentru ca in romania se poate orice. Sa ne bucuram, deci. Sau nu.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred ca se pregatesc niste scumpiri masive la produse si servicii de baza, nu numai la oua. Doar nu vor plati bogatii deficitul bugetar pe care tot ei l-au creat.

      Ștergere