vineri, 27 decembrie 2013

Placerea repetirului de sarbatori

Una din micile placeri ale mele este trezitul a doua zi dupa o petrecere si mersul la frigider.

Imi aleg din platourile servite cu o zi inainte ce imi place si mananc de obicei singur (pentru ca ma trezesc in general primul), gandindu-ma la cele intamplate cu o zi inainte, la momentele placute, la glumele spuse, la muzica ascultata, la alte amintiri depanate...

Pana la urma, "viata langa porc", specifica lunii decembrie, atunci cand se mananca mai cu spor de catre cei inca privilegiati in Romania in domeniul mancarii, este foarte buna si de dorit.

Stiu ca acum e la moda sa se blameze mancatul de sarbatori, dar, ca de obicei, se incearca sa se demoleze ceva fara sa se puna altceva mai bun in loc.

Multa lume traieste in Romania asteptand macar aceste momente, intr-o lume care nu prea mai are nimic de oferit, ci doar de luat. De ce sa fie privati oamenii de placerea mancatului de sarbatori? Si ce daca ajung unii la spital? Macar ajung de prea mult bine, spre deosebire de altii care ajung acolo de prea mult rau.

M-am terminat de ras zilele astea cand m-a chemat sotia sa-mi arate la televizor "lectiile de cumpatare" oferite de una pe care o cheama Alis... Grasu! Mai lipsea dolofanul de Buda... Conform doamnei Grasu, cica nu e bine sa mananci alune si placinta dupa sarmale ca te ia salvarea.

Din pacate, placinta, la fel ca si inghetata, nu au fost pe lista scurta a sotiei referitoare la "cele cuvenite". Mie mi se parea ca mi se cuvin si aceste chestii, foarte bune si de apreciat oricand. In plus, asa am fi putut verifica fenomenul cu salvarea :)

Astfel ca la capitolul dulciuri ne-am multumit cu cozonac si tort. Mai erau si fructele cele sanatoase, dar de sarbatori parca e dezlegarea la E-uri, toata lumea prefera produsele alimentare de sinteza si uita sfaturile privind alimentele sanatoase. Acum am mancat chestii pe care nu le mananc tot anul, cum ar fi lebar, caltabos, piftie si mustar. Oricum, nimeni nu a fost luat de salvare, deci se pare ca am mancarea pe care am avut-o a fost suficient de sanatoasa. Totusi, nu au lipsit lamentarile, penibile si ipocrite dupa parerea mea, despre chilele in plus acumulate cu usurinta :)

Daca ne uitam in Biblie, vedem ca si aici scrie despre mancare, bautura si distractie:

[Eclesiastul 2:24]
"Nu este altă fericire pentru om decât să mănânce şi să bea, şi să-şi înveselească sufletul cu ce este bun din agoniseala lui! Dar am văzut că şi aceasta vine din mâna lui Dumnezeu."

[Eclesiastul 5:18]
"Iată ce am văzut: este bine şi frumos ca omul să mănânce şi să bea, şi să trăiască bine în mijlocul muncii lui cu care se trudeşte sub soare, în toate zilele vieţii lui pe care i le-a dat Dumnezeu; căci aceasta este partea lui."

[Eclesiastul 8:15]
"Am lăudat, dar, petrecerea, pentru că nu este altă fericire pentru om sub soare decât să mănânce şi să bea, şi să se înveselească; iată ce trebuie să-l însoţească în mijlocul muncii lui, în zilele vieţii pe care i le dă Dumnezeu sub soare."

Mai mult, in Biblie mai scrie cum sa petreaca cei mari si cei mici (ca functie, importanta sociala):

[Proverbele 31:4 pana la 31:7]
"... nu se cade împăraţilor să bea vin, nici voievozilor să umble după băuturi tari; ca nu cumva, bând, să uite Legea şi să calce drepturile tuturor celor nenorociţi. Daţi băuturi tari celui ce piere, şi vin, celui cu sufletul amărât; ca să bea să-şi uite sărăcia şi să nu-şi mai aducă aminte de necazurile lui."

Se poate spune altfel, mai frumos si mai potrivit? Asa ca, petrecere frumoasa celor ce au placerea sa petreaca!

Acum ma duc si eu sa beau ca sa uit... ca mi-e sete :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu