luni, 4 septembrie 2017

Vara fructelor

In acest an, ca niciodata, am mancat fructe gramada. A fost o politica alimentara personala sa am o dieta bogata in fructe, pe principiul "cu cat e mai putin procesat, cu atat este mai sanatos".

Chiar m-am simtit bine mancand fructe. La legume si fructe singurul risc sunt pesticidele. Prefer aceasta situatie decat E-urile din alimentele procesate.

Pe primul loc intre preferinte au fost piersicile, pe care le-am folosit uneori si pentru gem. Unele piersici foarte coapte mi s-au parut a fi ca mierea.






 Pe locurile 2 si 3 s-au situat bananele si pepenii.

Bananele au avut uneori preturi incredibile, daca ne gandim ca vin de departe. Astea sunt enigmele comertului romanesc, dar pretul mic la banane nu m-a nemultumit absolut deloc.

Pepenii mi-au prins foarte bine in zilele caniculare si sunt favoritii sotiei. Am luat de cateva ori niste pepeni barosani, de 13-14 chile. De fapt, cel mai mare avea peste 15 chile si iesea din scala cantarului. Ca sa-l cantaresc l-am facut sa cantareasca un pic sub 15 chile.

Ceva lume ma intreba pe la supermarchet daca pepenii sunt buni, de parca as avea infrarosii. In general sunt buni, nu am avut de ce sa ma plang, dar intotdeauna exista riscuri. Nu-mi place sa laud marfa si sa ma tot intreb apoi daca respectivii au luat plasa si ma bombane. Eu cumpar in general pepeni de peste 10 chile si unul sau doi pe sezon sunt ceva mai putin buni, in general toti au fost excelenti. Dar am rude care cumpara pepeni mai mici si se plang mereu de ei ca nu-i nimeresc.

Sigur ca exista si alte bunatati pe lume; eu, unul, sunt chiar gurmand si am o gramada de placeri alimentare. Dar, momentan, fructele de mai sus mi-au mers la suflet.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu