joi, 17 ianuarie 2019

De la "dictatura" la "democratie"

Acum doua zile, pe 15.Ianuarie.2019, presedintele Sloveniei a venit la Bucuresti. Il vazusem deja la televizor cand ajunsese la Cotroceni, dupa care am plecat in Parcul Carol.

Nu aveam de unde sa stiu ca omul urma sa depuna o coroana de flori la Mormantul Ostasului Necunoscut.

Dar am vazut multa paza si politie in parc si am ajuns acolo exact in momentul in care coloana oficiala urca cu masinile catre monument.

In momentul in care m-am apucat sa fotografiez (cred ca eram singurul vizitator civil din parc in acea zona), un cetatean fara uniforma si fara ecuson mi-a spus "Nu mai fotografiati!" si "Sa nu vi se confiste aparatul.".

M-a deranjat profund ce am auzit si am intrebat: "Asa e legea sau e initiativa dumneavoastra?".

Nu am inteles care era problema cu un civil care face poze in parc, indiferent cine ar trece pe acolo. Fotogerafii sunt vazuti si tratati adesea ca niste infractori periculosi. In orice caz, persoanele cu aparate foto sunt in general indezirabile.

Se stie ca in scoli, spitale si sedii de politie se spune si chiar este scris ca fotografiatul si filmatul sunt interzise.

Pe ce baza lagala si pentru ce motivatie? Pai, de pilda, ca sa nu vedem conditiile mizerabile din unele spitale (adesea imaginile cu gandaci in spitale deranjeaza lucratorii din spitalele respective). Sau sa nu vedem violenta si imbecilitatea din scoli, pentru ca lucratorii din respectivele scoli trebuie sa ascunda si ei mizeria sub pres. Ssau sa nu surprindem vreun comportament abuziv al politistilor.

Pe scurt, ca sa citez din Biblie intr-o tara "educata" si "religioasa",
[Ioan 3.19.]:
"Şi judecata aceasta stă în faptul că, odată venită Lumina în lume, oamenii au iubit mai mult întunericul decât lumina, pentru că faptele lor erau rele.
Căci oricine face răul urăşte lumina şi nu vine la lumină, ca să nu i se vădească faptele.
Dar cine lucrează după adevăr vine la lumină, pentru ca să i se arate faptele, fiindcă sunt făcute în Dumnezeu."
.

Habar nu am ce era de ascuns in parc si de ce o depunere de coroane de flori la Mormantul Ostasului Necunoscut trebuie sa aiba un caracter conspirativ si anonim.

Dar, din punct de vedere democratic si legal, respectarea drepturilor mele de cetatean mi se pare o bataie de joc. In mod evident, nu sunt clarvazator. Daca statul roman nu are chef ca simplii cetateni sa faca fotografii la vizitele oficiale ale unora sau altora, nu are decat sa puna afise la locul evenimentelor cu textul "Fotografiatul interzis".

In acest fel as fi scutit de momente neplacute si de comportament abuziv si interlop al paznicilor de personalitati (adesea indoielnice).

Nu vad nicio legatura intre democratie si legalitate si pretentia unora (nelegitimati si neindentificati) ca nu am dreptul sa fac poze desi nu exista nicio interdictie in acest sens.

Tot pe tema "democratiei" actuale, este usor de remarcat discriminarea simplilor cetateni in raport cu persoanele cu functie. In fotografiile de mai jos, se poate vedea ca s-a deszapezit exclusiv traseul din parc pentru coloana oficiala (caile laterale de acces si platoul central superior). In rest, alb cat vezi cu ochii pentru simplii cetateni.

De tot rasul mi se pare faptul ca scarile care duc catre monument s-au deszapezit doar pe jumatate. Probabil cat sa vada seful sloven ca s-a facut treaba...











Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu