marți, 9 aprilie 2019

Romania la 30 de ani de la caderea comunismului: centralism... de piata!

Pe langa superputerile autoritatilor locale, care primesc finantare nelimitata din bani publici pe care ii cheltuie apoi discretionar si centralizat in orice domeniu de activitate (in special sport, cultura, imobiliare, infrastructura, sanatate, educatie, parcuri, lacuri, dar nu numai acestea), exista categorii de cetateni care doresc nici mai mult, nici mai putin, decat centralism de piata.

Azi, marti, 09.Aprilie.2019, are loc un "protest" in nota de neseriozitate cu care ne-am obisnuit din 2012 incoace.

"Protestatarii" cer in mod uluitor "decat":

"intervenţia statului pentru dezvoltarea întreprinderilor care produc bunuri şi servicii de interes naţional"

(sursa: https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/miting-dacia-in-fata-guvernului1110709-1110709).

In mod incredibil, "protestatarii" sunt sindicalisti din industria chimica, Dacia, Ford, industria navala si sectorul componentelor auto!

Deci nu piata dicteaza cererea si dezvoltarea, ci sindicalistii. Daca e de interes national, nu mai conteaza daca produsul se vinde sau nu, acum se poate produce pe stoc, numai sa se dezvolte industria. Oare nu mai au Ford si Renault profituri si bani de investitii si au ajuns la mana statului roman?

Reamintesc "protestatarilor" ca Petre Roman, celebrul prim-ministru gâtless (adică fără gât), spunea la inceputul anilor '90 ca statul este un prost gestionar, ca economia romaneasca dezvoltata de comunism este un morman de fiare vechi, ca trebuie eliminate toate subventiile si ca trebui realizata cat mai repede privatizarea tuturor sectoarelor de activitate.

Iata ca in anul de gratie 2019, la 30 de ani de la caderea comunismului, mormanul de fiare noi si profund "democrate" (in frunte cu "geniile" de la Ford si Renault) cere in strada interventia statului in economie!

Poate exista un moment mai penibil al Romaniei postdecembriste? Existand numeroase momente penibile cu care s-a confruntat Romania postdecembrista, eu zic sa nu facem ierarhii ale penibilului, ci doar sa consemnam momentul penibil ca atare.

Dupa care ar trebui sa ne concentram pe "solutii" la "problemele" sindicalistilor.

Evident, pentru industria chimica as recomanda sindicalistilor sa o dezgroape pe țața Leana si sa o puna iar sefa la ICECHIM. Cu doi-trei polimeri de succes in mod sigur industria chimica va lua avant. Cine stie, poate facem iar rost si de petrolul libian si repunem pe picioare industria prelucratoare...

Pentru Dacia si Ford as zice ca este de preferat reprofilarea pe industria aeronautica. Oricum, se pare ca sindicalistii au uitat ca au cerut acum nu mai stiu cati ani (dar stie mai bine internetul) sa se faca drumuri de viteza (tip sosele expres sau autostrazi) de la Pitesti la Sibiu si de la Craiova la Pitesti.

Reamintesc ca Renault lua in calcul inca din 2013 (cu toata ipocrizia) sa paraseasca Dacia si Romania daca nu i se face autostrada Pitesti-Sibiu (sursa: https://adevarul.ro/locale/pitesti/video-autostradapitesti-sibiu-renaultia-calcul-paraseasca-dacia-1_52a0398fc7b855ff567712e3/index.html). Hai, mai, baieti din conducerea Renault, unde e salariul mai mic? La Dacia in Romania sau salariul minim pe economie (SMIC) din Franta? Si sa nu creada cineva ca la Renault in Franta se lucreaza pe salariul minim pe economie!

Reamintesc si ca autoritatile i-au promis firmei Ford un drum de viteza intre Pitesti si Craiova inca din 2007 (sursa: https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/ford-cere-drum-de-mare-viteza-spre-pitesti-1099849).

Deci, daca amnezicii de la Dacia si Ford nu mai au nevoie de dumuri, pot sa o dea linistiti pe avioane, care n-au nevoie decat de aer. Daca nu mai e aer, cu atat mai bine: in vid frecarea e zero. :)

Ideea e ca nu inteleg nimic din acest "protest". Pare o harjoneala de tip bascalie amicala intre grupurile de interese si autoritati. Evident, pare ca merge si asa (chiar si fara drumuri de viteza), deci totul e "minunat" in Romania. Ca de obicei.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu