marți, 28 mai 2013

ENEL - uriasa firma fara casierii si fara facturi!

Acum, daca stau sa ma gandesc bine, nici energia electrica nu inseamna... fiare, deci nici fiare vechi, nici fiare noi. Cu toate acestea, statul roman postdecembrist a decis ca nu romanii trebuie sa gestioneze afacerile cu energie electrica din Romania si nu romanii trebuie sa realizeze profituri, ci grupul italian ENEL.

Conform sursei http://ro.wikipedia.org/wiki/ENEL,

"Compania a cumpărat în anul 2005 pachetul de 51% din actiunile Electrica Banat si Electrica Dobrogea de la Statul Român pentru suma de 69,1 milioane Euro respectiv 42,7 milioane Euro.

În anul 2007, compania a câstigat licitatia pentru achizitia unei participatii de 67,5% la Electrica Muntenia Sud, într-o tranzactie de 820 de milioane Euro.

În iulie 2011, Enel avea în România 2,6 milioane de clienti si 4.700 de angajati."


De foarte mult timp, ENEL mi-a trimis sistematic cu intarziere facturile de plata a energiei electrice. Sau nu mi le-a trimis deloc.

Pana acum catva timp nu a fost o problema. Ma duceam la casieria firmei, spuneam numele si adresa si plateam. Intre timp lucrurile au devenit si mai complicate.

Candva venea un angajat al firmei acasa, suna si incasa banii; daca nu, lasa factura la cutia de scrisori. Dupa care, ENEL-ul s-a "laudat" cu "facilitati" pentru plata energiei electrice la... casieria firmei, adica punea oamenii pe drumuri si sa stea la cozi.

Mai nou, se pare ca ENEL si-a desfiintat casieriile, nu se stie de ce. Probabil ca este o situatie unica in lume! Cel putin la doua sedii ENEL pe care le cunosc si care sunt cat de cat mai aproape (dar relativ departe) de casa nu mai exista casierie!

Luna trecuta mi-a venit factura la timp si am platit-o la posta, odata cu factura pentru telefon. Dar luna asta, pana acum, nu am primit nimic. E sfarsit de luna, celelalte facturi, de cablu si de telefon, le-am primit de mai bine de o saptamana. Conform datelor de pe facturile anterioare ENEL, factura curenta este emisa putin dupa jumatatea lunii, pe 16-17 ale lunii. Cu toate acestea, factura nu ajunge la mine. M-am dus si mi-am platit restul de facturi, am incercat sa platesc si ENEL-ul la posta. Este posibil, dar numai daca am factura! Daca nu, nu. La fel la orice ghiseu care nu apartine de ENEL.

M-am dus la cel mai apropiat centru ENEL, am revazut casieriile desfiintate (fara nicio logica sau explicatie).

M-am dus la alt centru, din zona Institutului Politehnic. Nici acolo nu mai exista casierii! Mi s-a spus sa iau un numar de ordine de la "Informatii" si mi se ofera de acolo un duplicat cu suma de plata. Am luat numarul 134. La ghiseu era numarul 121. Si nu misca nimic acolo. Dimpotriva, o tanti a venit sa ii explice celeilalte tanti de la ghiseu ca nu e bine ce face! Am renuntat sa stau la o coada care parea inutila si interminabila.

Am aflat, totusi, ca la acel sediu este un automat unde pot veni cu o factura veche unde este trecut codul ENEL. Se introduce acel cod in automat si dupa ce se parcurg niste pasi se introduc bani in automat si se poate efectua plata. Dar acest sistem de plata imi displace pentru ca nu mi s-a parut niciodata sigur. De asta m-am si ferit mereu de carduri si de automate.

Imi place sa platesc la ghiseu si sa mi se elibereze o chitanta.

Stand la bloc se pare ca nu pot sa imi pun panouri solare si sa scap definitiv de ENEL. Dar as putea sa intru in detaliile aceastei probleme, poate ca totusi...

5 comentarii:

  1. Poti sa iti faci un cont pe enel.ro cu adresa de e-mail si o parola. In cont ai prima linie cu "evidenta facturi". Poti lista facture si merge cu ea la posta sa o platesti.
    Sistemele corporatiste fac legea.
    Adapteaza-te la ea!
    Succes!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Se pare ca sistemele corporatiste fac legea nesimtirii. Pot sa ma adaptez la ea sau sa o contest.

      ENEL este singura firma care nu e in stare sa trimita facturi si care nu are casierii. Nu este normal asa ceva.

      Romtelecom si RCS-RDS pot trimite facturi la timp si pot avea casierii. Ce are ENEL asa de special de nu e in stare sa rezolve niste probleme elementare?

      Ștergere
  2. Statul roman e de vina ca, dupa ce a vindut totul, nici macar nu se implica pentru respectarea legilor si corporatiile isi fac de cap

    RăspundețiȘtergere
  3. e normal sa nu se plateasca trantori degeaba care-ti raspund in sictir enel are cont la cel putin 10 banci unde poti achita factura fara comision in vest nu mai sant caserii de 15 -20 ani deoarece de plati si incasari pot sa se ocupe altii pt mai multi normal si civilizat evident ca sant unii care vor cu banii legati cu batista dar pentru ei as pastra caserii cu o taxa de 10 ron pt fiecare factura platita ca prestare serviciu

    RăspundețiȘtergere
  4. pt semianalfabeti exista mandat direct cu banca care plateste automat fiecare factura din cont curent fara comision (il suporta furnizorul) asta inseamna in dictionar evolutie .....nu pupat de cadavre ca in RO

    RăspundețiȘtergere