miercuri, 24 septembrie 2014

Caini fara stapan si caini cu stapan

In treacat spun ca o vreme a fost un pic mai bine cu cainii fara stapan. Mai disparusera de pe strazi. Acum se pare ca iar iau in stapanire zonele intens circulate de oameni, cum ar fi parcurile si spatiile comerciale. Au inceput sa se faca din nou auziti.

Cainii cu stapan, in special cei de talie foarte mica, sunt cei mai agresivi sau dusi cu pluta. Am avut de doua ori probleme cu caini de aceeasi rasa, care au avut un comportament asemanator. Ambii, fara sa fie tinuti de stapani in lesa, m-au latrat de la mare distanta o perioada care parca nu se mai termina si s-au apropiat de mine amenintatori, fara ca stapanii lor sa intervina in niciun fel! Cand s-au apropiat prea mult ca sa-i ignor i-am amenintat si eu, mai intai verbal ("Latra in... alta parte!"), dupa care mi-am agitat rucsacul in chip de bolovan (in conceptia javrei).

Unul dintre incidente s-a intamplat in parc, chiar langa un panou pe care era scris cuvantul ridicol "Tolerantiae" si care spune ca stapanii au obligatia sa-si tina javrele (cretine) in lesa. Am apostrofat-o pe baba indiferenta, atragandu-i mai intai atentia asupra panoului si apoi asupra cainelui idiot cu comportament evident "antisocial".

Al doilea incident s-a petrecut putin dupa ce iesisem din bloc. Nu aveam ce panou sa-i mai arat stapanului, asa ca i-am atras doar atentia ca legea spune ca trebuie sa-si tina javra in lesa, cu atat mai mult cu cat e agresiva. Omul cica: "Nu, ca asa e el, latra, dar nu musca". "Nu musca, dar deranjeaza", i-am raspuns eu.

Cum ar fi sa mergem si noi, oamenii, pe strazi, iar la un moment dat sa incepem sa zbieram la unul sau la altul, dupa bunul plac. Sau cand vedem un politician sa incepem sa strigam: "Baaaaaii, boooule!". Dupa care sa spunem asa, pe un ton calm si eventual vesel: "Da' ce ti-am facut, te-am muscat? Asa sunt eu, cu gura mai mare!".

Din cate stiu, nimeni nu aplica legea in privinta cainilor domestici si nu am vazut stapan de caine amendat pentru ca nu si-a tinut javra in lesa. Adica legea e data la 'sto si aplicata doar in cazuri absolut particulare. Care sunt alea, habar n-am.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu