luni, 1 septembrie 2014

Se doreste prezenta obligatorie la vot

In masura in care se va legifera asa ceva, nu voi avea incotro si voi pierde momente pretioase din existenta mea efemera. Ca sa evit amenda "oferita" celor care nu vor sa voteze candidatii mafiilor politice, probabil ca voi afla in sfarsit la ce sectie de votare sunt arondat.

Asta nu inseamna ca voi da votul meu cuiva. Cel putin teoretic. Pentru ca in mod normal votul meu ar trebui anulat, din moment ce as scrie cate o injuratura sau un simplu epitet (nemernic, ticalos, taratura, scursura etc) in dreptul fiecarui candidat.

Sau poate ca votul meu va fi fraudat, fiind substituit cu un vot valabil acordat candidatului cel mai bine reprezentat la nivelul oficialilor din cadrul sectiei de votare.

Sunt curios sa vad cate voturi vor fi anulate daca se legifereaza prezenta obligatorie la vot. Pentru ca eu nu vreau sa mandatez prin votul meu pe nimeni dintre actualii candidati. Sau il vom vedea pe Ponta presedinte cu 90% din voturi?

Daca tot a venit vorba de voturi, mie nu-mi place nici secretosenia din jurul voturilor. Adica, daca vrea cineva sa-i ramana votul secret, foarte bine; dar daca vrea cineva sa arate cum a votat sau ca nu a votat pe nimeni sau ca si-a anulat votul, care e problema? O face omul pe propria raspundere, fara sa-i fie dirijata vointa de la "centru".

Contrar vrajelii cu fotografiatul buletinului de vot interzis pe motiv de mita electorala, oricine ar trebui sa aiba dreptul sa-si fotografieze buletinul de vot. In acest fel ar exista si posibilitatea dovedirii unor fraudelor electorale. Cum ar fi sa vedem pe de-o parte ca 90% din cetateni si-au anulat votul si "si-au bagat picioarele" in candidatii lu' Peste, in timp ca sectia de votare ne-ar arata ca nu stiu ce fraier a obtinut 40% din voturile exprimate?

Eu inclin sa cred ca din astfel de motive este interzis fotografiatul buletinului de vot in sectia de votare. Dar pentru un stat mafiot totalitar este intotdeauna convenabila distrugerea probelor stanjenitoare.

Am trecut destul de des prin Bucuresti in ultima vreme. Sigur ca nu am supravegheat fenomenul, dar in timpul in care am avut contact vizual cu corturile pentru strangerea de semnaturi in favoarea candidatilor la prezidentiale nu am vazut pe absolut nimeni intrand in vreun cort si semnand pentru cineva.

Semn ca la 25 de ani de la victoria Revolutiei Infractorilor, dincolo de propaganda si demagogie electorala, politica a devenit in mod traditional o simpla inertie anticetatean. Unicul scop al politicii este accesul la banii publici si cheltuirea lor discretionara.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu