Padurile pot fi exterminate in continuare in Romania, desi s-a incercat sa se faca o perdea de fum televizata in jurul acestei probleme. Autoritatile isi pot declina cu usurinta raspunderea daca transportul arborilor taiati ilegal se face cu camioane neinmatriculate.
Sigur ca uneori intervin persoane fizice cu simt civic, care filmeaza si semnaleaza unele transporturi ilegale de lemne. Dar nu ar trebui sa fie treaba autoritatilor sa descurajeze astfel de fapte prin vigilenta, controale si aplicarea de pedepse si sanctiuni conform legii?
Nu-i atat de simplu cum crede lumea. Conform sursei http://www.romaniacurata.ro/noi-surprize-in-cazul-camionului-fantoma-soferul-nu-avea-nici-macar-permis-directia-silvica-spune-ca-nu-stia-ce-stia-tot-satul-ca-firma-beneficiara-a-transportului-de-busteni-a-fost-infiintata-d/, in cazul concret semnalat s-au remarcat urmatoarele situatii, care atesta inca o data faptul ca legislatia incurajeaza si favorizeaza infractorii si infractionalitatea in masa:
1. Beneficiarul transportului ilegal de lemne era chiar firma padurarului.
2. Directia Silvica l-a luat pe "nu stiu" in brate in privinta angajatului sau. Probabil ca e mai oarba chiar decat justitia.
3. Camionul era neinmatriculat pentru a nu avea de-a face cu Radarul Padurilor.
4. Soferul nu avea permis de conducere.
5. Padurarul a dat aviz pentru acest transport ilegal.
6. Padurarul poate scapa pentru tot ce a facut cu o amenda de 5.000 de lei, suma pe care o poate realiza intr-o singura zi din "taxe pentru aviz de taieri ilegale" (adica spaga = sabotarea legii ininteres personal)!
Nu ar fi mai normal sa fie concediati si puscariabilizati in regim de urgenta cei care refuza sa vegheze la respectarea legii in domeniul silvic, conform atributiilor de serviciu? Nu ar fi mai normal sa fie platiti particularii care in timpul lor liber presteaza aceasta munca voluntara si periculoasa in folosul comunitatii si al padurilor?
De curiozitate: care este diferenta sau raportul dintre numarul cazurilor descoperite de autoritati din initiative proprii si numarul cazurilor in care autoritatile se sesizeaza numai dupa ce ilegalitatile apar in presa?
Ce proceduri legislative au in vedere autoritatile pentru detectarea transporturilor ilegale de lemne cu camioane neinmatriculate si pentru pedepsirea vinovatilor pe masura gravitatii faptelor?
In cazul padurarului respectiv, care aviza transporturi ilegale de lemne, i s-a facut un control al averii? Sau i se pune in carca doar fapta respectiva, de ochii societatii.
Tehnica transportului de material lemnos cu camioane neinmatriculate nu este noua, asa cum sugereaza sursele care au citat cazul de mai sus.
Pe sursa https://www.monitorulsv.ro/Local/2011-02-14/Transport-ilegal-de-material-lemnos-cu-un-camion-neinmatriculat, datata pe Google cu 14.Februarie.2011 (pe sursa stirea nu are data pusa), este semnalat un caz petrecut in judetul Suceava, pe drumul judetean 175.
Din cate se vede, mafia lemnului este un departament foarte puternic al statului mafiot totalitar roman. Realizarile infractionale ale mafiei lemnului sunt absolut exceptionale. Asa cum spune reclama, daca ne platim taxele suntem niste buni romani. De multa vreme, in zilele noastre se spune ca de obicei cine e bun e prost. De unde rezulta ca parlamentarii creaza legislatie ambigua, interpretabila, dusmanoasa fata de cetatean si prietenoasa cu infractorii ca sa para destepti si ca sa nu cada de prosti.
Chiar daca reclama nu o spune, o spun eu: mafia lemnului functioneaza din taxele noastre (la fel ca si alte mafii bugetare).
Sincere "felicitari" acestor bravi infractori ai patriei noastre capitaliste, multiinfractional dezvoltate! Las' ca vin voluntarii si plateaza la loc ca prostii, ca sa aiba generatiile viitoare de infractori un trai indestulator si spor la taieri ilegale. Cred ca voluntarii ar fi mai eficienti daca ar pazi versantii si padurile decat sa plateze puieti, pentru ca ritmul defrisarilor ilegale bate ritmul reimpaduririlor!
Antirrhinum siculum
Acum 36 de minute
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu