duminică, 11 februarie 2018

Pseudocapitalismul romanesc de pe Aeroportul Otopeni

Tarom este o firma de stat care fraudeaza pe fata si prin lege banii contribuabililor. Cand spun "prin lege" se poate traduce in urmatoarele feluri:
- Prin ignorarea legilor in vigoare (chiar daca se constata incalcarea legilor in vigoare, nimeni nu pateste nimic sau se dau pedepse simbolice sau in bataie de joc);
- Prin ignorarea legilor stiintifice ale unei economii normale si ale functionarii unei societati comerciale normale;
- Prin ignorarea totala a bunului simt (desigur, bunul simt nu este o lege de respectat in mod obligatoriu).

Aeroportul Otopeni, o "ruda" apropiata a TAROM, functioneaza dupa aceleasi "principii".

Citez dintr-un articol scris pe 03.Noiembrie.2017, cu ocazia evidentierii unor pierderi uriase la TAROM, de 200.000.000 de lei anual:

"Se stie ca dupa 1989 Romania a trecut de la comunism la capitalismul centralizat. Cica "dictatorul" nu le avea cu economia. Asa ca, urmare a managementului "performant" si "eficient" postdecembrist, Romania, tara fara datorii, s-a umplut de datorii, iar pierderile in companiile de stat sunt acoperite din banii contribuabililor performanti."

(sursa: https://lmar2010.blogspot.ro/2017/11/eficienta-economica-in-capitalismul.html).

In lumina evidentelor, Aeroportul Otopeni functioneaza dupa aceleasi "norme metodologice" ale "performantei" si "eficientei" postdecembriste, caracteristice statului mafiot totalitar si discretionar roman.

Joi, 08.Februarie.2018, m-am "delectat" cu aceste "normele metodologice", adica cu modul de operare prin care Aeroportul Otopenti, la fel ca si TAROM ofera celor interesati lectii de antieconomie sau noneconomie.

Astfel, conform sursei http://www.mediafax.ro/social/directorul-general-al-aeroportului-otopeni-a-demisionat-16976590, aflam ca la TAROM ar exista cateva nereguli majore, descoperite de Corpul de control al Guvernului.

1. Intre 2013 si 2015 nu s-au facut investitii in infrastructura aeroportului Otopeni, desi erau prevazute anual sume de minim 200.000.000 de lei!

Uluitor este ca a trebuit sa vina Corpul de control al Guvernului ca sa constate ca nu s-au facut investitii de minim 200.000.000 anual. La o asa suma cred ca investitiile ar fi trebuit sa se vada macar din... avion, daca nu chiar de pe luna... :)

Consecinta a lipsei investitiilor la Aeroportul Otopeni, la pista 1 se ofera conditii... deficiente de decolare si aterizare, utilajele intervenind zilnic (uneori 14 ore), iar pista 2 este nefunctionala pe o lungime de 1263 de metri din lungimea totala de 3500 de metri, fapt care, evident, pune in pericol avioanele (obligate sa decoleze sau sa aterizeze mai din scurt) si, implicit, pasagerii.

Dar se stie ca, dupa modelul incendiului de la Colectiv, pana nu moare nimeni merge si asa (nu ca apoi s-ar schimba mare lucru, totul "rezolvandu-se" in special prin rahat mancat la televizor).

Mai sunt probleme cu semnalizarile luminoase ale pistelor, dar si in acest caz e clar ca merge si asa.

2. Ce poate fi mai minunat decat sa fii angajat pe pile la stat si sa sfidezi discretionar si pe fata contribualilii din sectorul privat?

Conform controlului guvernamental realizat, evidentiat pe sursa citata, o gramada de "baieti" si "fete" au gaurit bugetul Aeroportului Otopeni.

Ies in evidenta (din punctul meu de vedere) Liviu Radu (mare incasator de bani atat ca director general, cat si ca membru in CA, cu 396.561 lei peste limita legala!) si Camelia Meţler (a incasat 70.894 lei pentru aproape 2 ore de munca (!!!), desi ar fi trebuit sa fie la lucru un an si sase luni).

Sigur ca si-au mai dat concursul sau au colaborat si Sorin Stoicescu, Cristina Elena Neamţu, Mihai Petrescu, Mihai Comânescu, Ion Trocaru, Daniela Berinde, Sorinel Ciobanu, dar, ca de obicei, cel mai probabil nu se va recupera niciun prejudiciu si nici nu vor fi pedepsiti vreodata pilosii lu' Peste. Chiar daca directorul general al Aeroportului Otopeni a demisionat (urmand, probabil, sa i se gaseasca o alta mare firma de stat de care sa-si bata joc pana la venirea Corpului de control al Guvernului), nu scrie nicaieri pe sursa citata ca ar fi vorba de fapte penale, nimeni nu este arestat, urmarit penal, retinut sau alte asemenea. C-asa-i in "tenis"...

3. Alta nostimada posibila doar intr-o firma de stat: "formarea profesionala"...

Conform sursei citate, "specialistii" (in spulberat banii publici) s-au "format" exclusiv la destinatii turistice spectacol: Nice (nu se stie daca la Hotel Negresco), Las Vegas (cred ca aici s-a atins apogeul "formarii profesionale"), Sydney, Auckland, Wellington, Kuala Lumpur, Bangkok, Tokyo, Lausanne!!!

Deloc uluitor, din costurile totale, doar 23% s-au cheltuit pentru "instruire", iar 77% au reprezentat... cazare si transport! Suma totala

Efectele "instruirii" se vad si acum in starea infrastructurii de la Aeroportul Otopeni, descrisa mai sus!

Daca nici asta nu inseamna sfidarea pe fata a societatii, normalitatii, oamenilor onesti si banilor publici, atunci chiar ca nu mai este nimic de adaugat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu