miercuri, 10 noiembrie 2010

Din nou pe ratie!!!

Acum vreo doua saptamani am remarcat ca nu exista niciun sortiment de malai la supermarketul de... proximitate! Nu prea am acordat importanta aspectului pentru ca ma duc destul de des la cumparaturi. Ma gandeam ca e doar un gol de moment in aprovizionare. Cum "pretiosul" malai a continuat sa lipseasca, m-am dus la supermarketul imediat urmator ca distanta de casa. Surpriza! Nici aici nu exista malai!?!

Care este explicatia? A crescut consumul? Urmeaza o scumpire cu 50%? Nu am de unde sa stiu. Ideea e ca am luat-o din magazin in magazin (alimentar), pana am gasit fabulosul malai. Mi-am facut stoc (4 kg), din care o parte poate ca se va strica pana la primavara.

Daca stiam ca anumite produse sunt rationalizate ca pe vremea lui Ceasca, imi faceam stoc si de faina neagra, faina de secara si faina cu tarate, pe care le folosesc la prepararea painii de casa.

In legatura cu faina neagra, pretul a ajuns de la 2,1 lei la 3,1 lei, adica inflatia la acest produs de baza este de aproximativ 50%.

Am mai vazut ca, in promotiile colorate ale supermarketurilor, la produsele de interes general si cu pret rezonabil se scrie intotdeauna "stoc limitat". Adica pe "ceauşeşte": se da pe ratie. La fata locului, aceste produse cu preturi avantajoase sunt de negasit, dar ne putem... "delecta" cu pozele promotionale.

Tot prin supermarketuri am remarcat abundenta de produse cu gramaje imposibile, gen 67 de grame, 340 de grame, 600 de grame, probabil cu scopul de a masca un pret pe kilogram dublu sau triplu fata de cel normal.

Tot in supermarketuri se remarca abundenta de produse alimentare fantoma, adica acele "remixuri" de chimicale (agenti de ingrosare, e-uri si coloranti). Daca eliminam aceste produse si le pastram numai pe cele cu valoare nutritiva, vom avea surpriza sa vedem uimitoarele supermarketuri mult mai vide decat "Alimentarele" de pe vremea lui Ceasca!!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu