miercuri, 12 septembrie 2012

Evaziunea fiscala a taximetristilor

Asa cum am spus in articolul anterior, trenul a avut intarziere cand m-am intors de la mare. A ajuns pe la 00:07, in loc de 11:27.

Ajungand mai tarziu in Bucuresti, cand institutiile statului dorm linistite pentru ca traim intr-o tara "perfecta", am fost "placut" impresionat de evaziunea fiscala de masa pe care o practica absolut toti taximetristii stationati la Gara de Nord, cel putin la iesirile de la Dinicu Golescu si de la Coloane.

Ca sa n-o lungim, am fost intrebat de acesti bisnitari ordinari unde vreau sa merg. Dupa ce am spus locatia, mi s-au cerut intre 20 si 25 de lei pentru cursa!!! Refuzand acest sistem de plata en gros, am spus ca platesc cat scrie pe ceas, ca doar toti aveau ceas. Ca urmare, am fost ignorat de toti acestia!!!

Unul mai obraznic mi-a spus ca nici cu tramvaiul nu ies mai ieftin!?! Probabil ca omul s-a nascut in masina mica si nu a avut de-a face cu RATB-ul, pentru ca era total pe dinafara cu tarifele la transportul in comun.

Sa-i fi intrebat pe toti acestia de bon fiscal? :))

In timp ce eu "negociam" cu bisnitarii evazionisti, sotia s-a "bagat" pe un taxi care adusese pe cineva la gara. Ne-am urcat si in maxim 10 minute am fost acasa. Pe ceas scria 7,78 lei. Am platit rotund 10 lei, sa aiba si omul muncii o bucurie.

Sa mai spunem cateva vorbe despre taximetristii de la aeroport. Este in plina derulare cazul japonezei ucise de un taximetrist (sursa: http://www.ziuaveche.ro/actualitate-interna/investigatii/lumea-justitiei-2/studenta-japoneza-ucisa-taximetristul-din-dosar-urmarit-penal-118052.html). Asta spune multe despre riscurile pe care si le asuma clientii. Spune multe si despre fisurile sau chiar prapastiile din sistem.

Dar pentru statul mafiot jecmanirea cetateanului este mult mai importanta decat siguranta cetateanului.

Foarte multe curse low-cost sunt programate sa soseasca la miezul noptii si dupa miezul noptii. Mai mult, sosesc in acelasi timp, creandu-se aglomeratie si criza de mijloace de transport. Liniile expres nu circula decat pana la ora 23:00, conform sursei: http://www.seebucharest.ro/transport/aeroportul-international-henri-coanda-bucuresti.

Dupa cum vedem, circumstante foarte convenabile pentru taximetristii evazionisti, gandite probabil special pentru favorizarea infractorilor. Am auzit ca noaptea unii taximetristi cer o taxa de aeroport de 20 de lei de la clienti, peste pretul calatoriei. "Motivul": dau si ei mai departe ca sa poata intra in aeroport.

Cum starea ticaloasa a taximetriei bucurestene in zona garii si aeroporturilor este cunoscuta cam de cand lumea (de cand s-a inventat... caruta), se pare ca taximetristii evazionisti sunt foarte pe placul statului mafiot.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu