luni, 10 septembrie 2012

Trenuri in Romania

M-am intors noaptea de la mare. Trenul a avut 40 de minute intarziere.

Ceva absolut normal. In loc de 3 ore si 40 de minute am facut 4 ore si 20 de minute. Oricum este un real progres. Ultima oara cand am fost la mare in Romania, in 2006, calatoria cu trenul a fost mult mai jalnica. Atunci trenul, desi se numea rapid, a facut cu vreo doua ore mai mult decat acum. Acum am mers cu un regio, deci un ex-personal. Oricum, nimeni nu s-a mirat de intarziere. Am auzit discutii in tren in care se evocau cunostinte si prieteni care au mers la mare si au patit acelasi lucru.

Intarzierile sunt firesti la trenurile romanesti. Ma intreb de ce nu se modifica graficul de mers. Sa puna din start cateva zeci de minute in plus.

Asteptand in gara Eforie Sud trenul catre Bucuresti, am auzit ca un tren de la Constanta la Mangalia are 30 de minute intarziere?! M-am uitat in gara la orarul si parcursul trenului respectiv. Trenul se forma si pleca din Constanta si ajungea la Mangalia. De la Constanta la Mangalia sunt 43 de kilometri pe calea ferata. De la Constanta la Eforie Sud sunt 17 kilometri. Daca trenul avea 30 de minute intarziere, inteleg ca nici nu plecase din Constanta. Cum este posibil asa ceva?

S-a anuntat la televizor ca in perioada caniculara trenurile spre mare vor avea restrictie de viteza, deci intarziere. Este normala aceasta restrictie de viteza din cauza temperaturii? Sinele de cale ferata sunt de otel, care se topeste la peste 1400˚C. Oricata canicula ar fi fost, n-aveau sinele nici macar 100˚C. Era canicula un motiv serios de intarziere sau pretext pentru bataie de joc fata de calatori?

Curatenia in trenul cu care am mers lasa foarte mult de dorit. Absolut toate scaunele erau patate si murdare. In plus erau extrem de incomode, parca stateam cocosat tot timpul. Toaleta, mai bine zis buda, era absolut dezgustatoare. De fapt erau doua, fata in fata. Una nu era luminata, la cealalta nu curgea apa?!

Am mai remarcat faptul ca trenul poate pleca cu usile deschise. Usile sunt cu inchidere automata, dar acolo unde stateam am vazut o persoana blocand usa ca sa-si termine tigara. In Italia si Franta, pe unde am mai calatorit cu trenul, nu e posibil asa ceva.

Oricum, bine ca nu am mers cu interregio. Nimic nu e mai penibil decat sa platesti un supliment de viteza pentru o intarziere de zeci de minute!?!

Conducerea CFR Calatori, la fel ca si alte conduceri de firme, fabrici si uzine, nu are nicio treaba cu obiectul de activitate al societatii comerciale respective, ci numai cu falimentarea propriei societati.

Conform sursei http://www.legislatiecfr.eu/publ/rezultatul_auditului_intern_la_cfr_sa/1-1-0-316, aflam ca:

"... a fost prejudiciat patrimoniul public al statului cu suma de 42.547.874 lei (9.455.083 Euro) prin executarea silită a 101,5 km cale ferată, în favoarea unor operatori economici privaţi."
...
"Pentru reabilitarea Liniei de Cale Ferată Bucureşti – Constanţa
[Tocmai aceasta linie!!!], s-au constatat întârzieri de peste 2 ani de zile [!!!] şi suplimentări ale valorilor contractuale în sumă totală de peste 451.000.000 lei (110 milioane euro) [Formidabil, la calea ferata se "opereaza" banii ca la autostrazi!!!]."
...
"- din cauza managementului defectuos, patrimoniul privat al CFR a fost afectat astfel:
841 de vagoane călători şi marfa au fost înstrăinate, ca urmare a aplicării sechestrelor;
[!!!]
166 de vagoane de marfă şi uz administrativ au fost sustrase;
[Cum asa?! Le-o fi luat cineva la sub brat :)]
25 de vagoane au fost predate fără proces verbal către societati private;
[Felicitari! Si calea ferata este plina de "baieti destepti"!]
147 vagoane neinventariate;
[Oau! Probabil ca insitutiile de control ale statului erau prea ocupate sa blocheze conturile firmelor cu datorii mai mici de 10 lei catre stat...]
6 vagoane tăiate abuziv.
[Fabulos!]
Corpul de Control al MTI a constatat  că, în derularea Contractului ISPA 2000/16/P/PT/001/03/02 încheiat de către CN CF CFR SA pentru reabilitarea secţiunilor Băneasa – Feteşti
[tot o parte a liniei Bucuresti Constanta!!!], plata sumei de 5.670.189 lei (1.382.974 Euro), s-a realizat cu încălcarea unor prevederi ale Memorandumului de finanţare şi ale contractului de lucrări astfel că suma a fost declarată neeligibilă si, în consecintă, a fost suportată de la bugetul de stat. [Nu este scris explicit, dar inteleg ca s-a pierdut o finantare externa, iar pierderea acestor bani a fost facturata contribuabililor!]
Urmărirea defectuoasă a derulării contractului „Reabilitarea liniei de cale ferată Bucureşti – Constanţa
[din nou!!!], Tronsonul Băneasa – Fundulea, Lotul nr.2” a generat un litigiu prin care CN CFR SA a fost obligată la plata sumei de 38.277.964 lei (8.506.214 Euro)"

Citind despre aceasta ticalosie, cu greu isi poate imagina cineva ca mai pot fi bani la buget. Totusi, din punct de vedere legal nu se poate recupera prejudicul de la nemernicii care l-au creat.

CUM IN STATUL MAFIOT O MANA SPALA PE ALTA, TOT CE SE POATE FACE LEGAL ESTE SA CREASCA TAXELE SI IMPOZITELE SI SA SCADA VENITURILE POPULATIEI!

ALTFEL SPUS, CONTRIBUABILII SUNT SCLAVII INFRACTORILOR, CARE SUNT, EVIDENT, MAI PRESUS DE LEGE!!!

Un comentariu:

  1. Inseamna ca eu am avut noroc.Am mers pana la Bucuresti in conditii civilizate,curatenie peste tot,calatorii civilizati,trenul nu a avut deloc intarziere.Sa-ti spun sincer,atunci cand trebuia sa plec ma gandeam cu groaza la calatorie din cauza conditiilor.Doresc,daca platesc biletul de calatorie,sa calatoresc in conditii civilizate.
    Numai bine!

    RăspundețiȘtergere