Statele Uniunii Europene vand gogosi propriilor cetateni, mimand planuri de redresare si asa zise programe de creare de locuri de munca. In fapt, cam peste tot in Uniunea Europeana se maresc taxele si se disponibilizeaza angajatii.
Nu ar trebui sa ne mire acest lucru, din moment ce marile companii, de exemplu producatorii auto europeni, investesc masiv de ani de zile in China. Odata cu transferul capitalurilor se transfera si o buna parte din locurile de munca in China, unde salariile sunt de 10-20 de ori mai mici decat in Europa. O noua situatie de dumping social, as spune eu.
Grupul Renault, unul dintre ultimii mari producatori auto care inca nu s-a implementat in China, are in vedere in acest moment acest lucru. Conform sursei http://www.mediafax.ro/economic/renault-vrea-sa-fabrice-200-000-de-vehicule-pe-an-la-o-fabrica-aflata-in-proiect-in-china-10353450,
"Renault, unul dintre putinii mari producatori auto care nu produce în China, vrea sa construiasca o uzina cu o capacitate de 200.000 de vehicule pe an în centrul tarii, la Wuhan, iar proiectul ar putea avea nevoie de sprijin politic, a declarat pentru AFP o sursa chineza apropiata situatiei.
...
Potrivit publicatiei chineze, investitia initiala a Renault în aceasta fabrica ar putea fi de 800 de milioane de euro.
Primul model care va fi fabrica de Renault în China va fi vehiculul 4X4 Koleos, care este deja asamblat în Coreea de Sud. Anul trecut, constructorul francez a vândut în China 24.000 de Koleos, un numar nesemnificativ comparativ cu piata de 14,5 milioane de automobile."
In schimb, grupul Volkswagen are ambitii uriase, anuntand investitii de peste 14 miliarde de euro in China! Conform sursei http://www.voom.ro/stiri/volkswagen-investeste-14-miliarde-euro-in-china,
"China este principala piata auto din lume iar VW vrea sa fie un jucator de baza in tara asiatica, ca parte a planului de a deveni primul producator mondial in 2018.
Volkswagen a anuntat un plan de investitii de 14,3 miliarde de euro pentru a extinde productia si vanzarile pe piata din China.
Cei peste 14 miliarde de euro vor fi cheltuiti in perioada 2012-2016 si sunt bani proveniti din planul de investitii globale de peste 63 de miliarde de euro. VW doreste sa devina primul producator mondial in 2018 iar pentru acest lucru a planificat un plan de investitii de peste 60 de miliarde de euro la nivel global in urmatorii cinci ani."
In schimb, economia Europeana este din ce in ce mai centralizata, banii venind in primul rand de la bugetul Uniunii. Acesta pare mai degraba un sistem de spublerat banii publici de catre cei care-i gestioneaza. Nu stiu cu ce eficienta se cheltuiesc banii europeni din moment ce recesiunea ai austeritatea sunt la ordinea zilei in Europa de cativa ani.
De aceea, stirea care urmeaza nu este deloc surprinzatoare, acesta fiind tiparul la care ne vom astepta in intreaga Europa. Alfam de pe sursa http://www.mediafax.ro/economic/italia-se-indreapta-spre-o-recesiune-prelungita-si-ar-putea-avea-nevoie-de-ajutor-in-2013-10356132:
"Pietele s-au concentrat în acest an pe un posibil program de sprijin financiar pentru Spania, dar analistii spun ca Italia, care se îndreapta spre o recesiune prelungita, ar putea la rândul ei sa aiba nevoie de ajutor în 2013, potrivit analistilor citati de CNBC.
...
Analisti ai altor banci si institute de cercetare sunt de acord ca recesiunea din Italia va fi mai grava decât anticipeaza pietele financiare.
"Masurile de austeritate, concentrate mai mult pe cresterea fiscalitatii decât pe reducerea cheltuielilor, si conditiile dificile de creditare vor apasa economia, iar piata va trebui sa tina cont", a declarat Silvio Peruzzo, analist la Nomura."
Cui ii mai pasa de economia si de cetatenii Europei?
Hyundai IONIQ 9 Captured in the Wil
Acum 4 ore
I just like the valuable information you supply to your articles.
RăspundețiȘtergereI'll bookmark your weblog and check once more right here regularly. I'm
reasonably certain I will be informed plenty of new
stuff right right here! Best of luck for the next!
Take a look at my blog post viajes a china