miercuri, 2 octombrie 2013

Marea debransare

Dupa ce s-a facut reabilitarea termica a blocului, in iarna 2012-2013 mi-am initiat un "proiect pilot" de incalzire electrica, in locul incalzirii centralizate. Nu am vrut sa imi pun centrala termica pentru ca eram sigur ca pretul gazelor va creste, pentru ca nu doream alt santier in casa, alti pereti gauriti pentru alta instalatie si pentru ca centralele pe gaze nu mi se par chiar foarte sigure, existand pericolul de explozie.

Trebuie spus ca doar sufrageria si un dormitor sunt pe colt, dar acest dormitor este protejat de balcon. Restul incaperilor nu au decat peretele cu fereastra spre exterior. Astfel incat, din start, apartamentul nu este unul care atrage si mentine frigul, avand in plus si orientarea catre expunerea solara.

Am folosit deci pentru incalzire numai aparate electrice, care, fiind prevazute cu termostate, pe de o parte nu lasa temperatura sa urce la nivel de canicula, pe de alta parte reduc consumul de energie electrica si implicit costurile. Randamentul si temperatura mi s-au parut rezonabile, iar costurile pentru incalzire au fost de maxim 200 de lei lunar.

Astfel incat, daca iarna trecuta am mentinut reteaua centralizata de termoficare in rezerva, inainte de de iarna 2013-2014 m-am debransat de la RADET. Aceasta este din punctul meu de vedere marea debransare, dupa debransarea medie (desfiintarea postului fix de telefon) si mica debransare (desfiintarea telefonului niciodata folosit, oferit de firma de cablu).

Daca as avea conditii (dar nu le am!), m-as debransa si de la ENEL si mi-as instala centrala proprie solar-eoliana. La bloc este imposibil acest lucru. Nici calitatea apei reci nu este corespunzatoare, putand fi folosita la gatit, dar nu si pentru baut (asa cum este la Torino, de exemplu). Cu atat mai mult, in Bucuresti nu exista solutii individuale alternative pentru furnizarea apei reci.

Evident, toate aceste lucruri le-am facut pentru ca sunt nemultumit de calitatea si de pretul serviciilor oferite de catre furnizori. Dupa cum mi-am dat seama, niciun astfel de serviciu nu este corespunzator, dupa parerea mea, nici din punct de vedere al calitatii, nici din punct de vedere al pretului.

Legat de pret, mi se par chiar niste mari batai de joc fata de cetateni toate scumpirile absolut nejustificate (decat de lacomia patronilor/ actionarilor/ directorilor/ politicienilor cointeresati) care au loc periodic in Romania. Nu am inteles de ce trebuie sa ne aliniem cu preturile ca in occident, in timp ce salariile trebuie sa fie undeva la 10-20% fata de occident.

Ce Uniune Europeana e asta in care, pentru aceeasi munca, salariile din Est sunt bacsisul din Vest? Se regasesc aceste fluctuatii salariale, de exemplu, in Statele Unite ale Americii? Un inginer mecanic este platit in statul Utah cu 10% din ce ar castiga in statul California, pentru aceeasi munca? Sa fim seriosi!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu