miercuri, 9 octombrie 2013

Iresponsabilitatea lui Crin Antonescu, Presedinte al Senatului

Presedintele Senatului, Crin Antonescu, face declaratii aberante pe marginea afirmatiilor lui Traian Basescu legate de nerespectarea de catre Primul Ministru a acordului de colaborare institutionala.

Astfel, conform sursei http://www.realitatea.net/antonescu-discutia-pe-pactul-de-coabitare-e-un-caraghioslac-tii-din-treaba-doi-ministri-importanti_1288072.html, Crin Antonescu "a apreciat că ieşirea publică a şefului statului pe subiectul pactului de coabitare cu Victor Ponta a fost din "registrul comediei cu tuşe groase, ca să râdă şi omul simplu"".

Conform aceleiasi surse, "Preşedintele PNL, Crin Antonescu, a declarat, marţi, că discuţia legată de pactul de coabitare dintre Traian Băsescu şi Victor Ponta reprezintă un "caraghioslâc"".

Am gasit pe sursa http://www.politicaromaneasca.ro/files/documente/acordul-Basescu-Ponta.pdf continutul Acordului de Colaborare institutionala semnat de Presedinte si de Primul Ministru.

Nu am inteles unde sunt "comedia" si "caraghioslâcul" in acest document si in discutiile pe marginea respectarii lui, tot asa cum nu am inteles de ce Crin Antonescu nu a fost de acord sa semneze acest document, din care am selectat urmatoarele:

1. Principii si valori comune

Colaborarea institutionala se bazeaza pe elemente fundamentale acceptate de toate partile, elemente ce nu vor fi alterate direct sau indirect de nicio initiativa a partilor, dupa cum urmeaza:

- Orientarea strategica a Romaniei: apartenenta Romaniei la NATO si UE, Parteneriatul Strategic cu SUA, regulile europene ale competitiei si economiei de piata sunt intangibile.

- Securitatea Romaniei, inclusiv sustenabilitatea institutiilor responsabile sunt elemente asupra carora partile nu se pronunta in forma contradictorie. Orice referire sau problema legata de aceste institutii va fi dezbatuta in comun, un rol important revenind argumentelor profesionale provenind din evaluarile institutiilor vizate.

- Independenta justitiei si suprematia legii, statul de drept:


a. Respectul pentru valorile constitutionale si pentru institutiile fundamentale ale statului, incepand cu Justitia, care nu rtebuie sa fie atacate si, astfel, delegitimate.

b. Consolidarea independentei justitiei in raport cu influenta politica. Respectarea prevederilor Constitutiei la emiterea ordonantelor de urgenta si punerea in aplicare a deciziilor Curtii Constitutionale.

c. Asigurarea functionalitatii institutiilor afectate si identificarea de garantii pentru pastrarea atributiilor institutiilor statului de drept.

d. Numirea in functia de Avocat al Poporului a unei persoane care se bucura de sprijinul diferitelor grupuri parlamentare.

e. introducerea unui proces transparent de numire a Procurorului General si a Procurorului Sef al DNA care sa presupuna candidaturi deschise, criterii de experienta profesionala si rezultate pozitive in actiunea anticoruptie.


- Prioritatile de aparare ale Romaniei [...].

- Orientarea in directia aprofundarii integrarii in cadrul constructiei europene [...].


In plus, tot in acest acord mai sunt prevazute niste directii politice de actiune:

Obiectivul de interes national al Romaniei in aceasta perioada este absorbtia fondurilor europene prin utilizarea la maximum a fondurilor puse la dispozitie de UE pentru asistenta tehnica (POAT).

Legislatie esential de implementat (eventuale modificari cu acordul partilor):
   - 4 coduri justitie
   - Legea micii reforme in justitie

Angajamentul de realizare al urmatoarelor legi:
   - Noua Lege a Sanatatii
   - Reorganizarea administrativa - regionalizare
   - Reforma electorala
   - Revizuirea Constitutiei


Unde sunt "comedia" si "caraghioslâcul" in cele de mai sus, numai Crin Antonescu stie. Sa intelegem, de exemplu, ca Presedintele Senatului, Crin Antonescu, doreste sa schimbe orientarea strategica a Romaniei (apartenenta Romaniei la NATO si UE, Parteneriatul Strategic cu SUA, regulile europene ale competitiei si economiei de piata)?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu