marți, 25 august 2015

Terorism juridic al statului: propunere de amenda intre 5.000 si 10.000 de lei pentru cine isi inunda vecinii

Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice  a pus pe propriul site spre dezbatere publica un proiect de lege tip terorism juridic: se propune ca persoanele care isi inunda vecinii sa plateasca amenzi cuprinse intre 5000 si 10.000 de lei!!!

Statul propune o adevarata bataie de joc pentru cetateni! Din punctul meu de vedere, cine propune asa ceva comite din start un abuz in serviciu si ar trebui data afara din postul pe care il ocupa. Adica o astfel de persoana este zdravana la cap atunci cand propune falimentarea unor cetateni din cauza unor accidente produse la instalatia de apa? Este o astfel de lege in interesul cetatenilor?

Eu personal am fost inundat de vecinii de deasupra. Intr-o vreme se opreau apa calda si apa rece intr-o veselie. Intr-o zi vecinii de deasupra au deschis robinetele cand era apa oprita si au uitat sa le inchida. Asa ca atunci cand s-a dat drumul la apa a fost un dezastru. Mai mult pentru ei decat pentru apartamentul meu.

Ar fi fost normal ca vecinii sa plateasca 10.000 de lei pentru asta? Eu zic ca nu. Nici macar nu le-am reprosat vecinilor ceva. Asta-i viata, nimeni nu si-a dorit sa se intample. Nu-i o bucurie sa fii inundat, dar nici nu se rezolva ceva daca vecinul care te-a inundat este amendat.

A, daca vreun psihopat vrea sa-si transforme apartamentul in piscina, atunci e altceva. Dar tot nu am inteles de ce trebuie sa confiste statul bani de la un cetatean, desi cetateanul nu a produs statului vreo paguba! Sunt situatii intre locatari, iar statul nu ar trebui sa se amestece in asta.

Destui cetateni (eu sunt unul dintre ei) au asigurare pentru astfel de incidente sau accidente. Un astfel de incident nu este nici pe departe atat de grav incat sa fie necesara aplicarea unei amenzi. Stie cineva cand i se va sparge o teava in casa? Ce e ticalosia asta cu amenda? Care e gravitatea faptei? In cazul unui accident cu o teava care se sparge de la sine si de buna voie, care e fapta?

Pai, daca pentru o situatie accidentala ar trebui platiti 5.000-10.000 de lei, atunci cat ar trebui sa plateasca hotii, coruptii, violatorii si criminalii? De ce nu se prevad din start amenzi pentru toti acestia, pe langa condamnarile la inchisoare?

De ce nu se introduc amenzi de 10.000 de lei pentru alesii care chiulesc de la sedintele Senatului si ale Camerei Deputatilor, daca tot exista maniaci ai amenzilor si ai initiativelor legislative?

Inca nu am auzit de propuneri de amenzi pentru cei prinsi in flagrant luand mita. De ce nu se voteaza o lege care sa prevada amenda egala cu de 100 de ori valoarea spagii pentru cei prinsi in flagrant? Ar fi totul atat de simplu in multe cazuri de coruptie evidente (cu politisti, medici, profesori, procurori, judecatori, retrocedaci). Ar fi ca la circulatie, te-a inregistrat radarul, ti s-a scris amenda...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu