miercuri, 15 septembrie 2010

Statul chitantier

S-a afisat lista cu intretinerea pe luna curenta (click pentru marirea imaginii).

Cu uimire am vazut in dreptul apartamentului meu prevazuta o cheltuiala in suma de 148 lei, reprezentand, conform listei afisate, plata contor caldura. De ce sunt uimit? Pentru ca nu stiu nimic despre acest contor, nu il detin in proprietate, nu am imputernicit pe nimeni sa il cumpere in numele meu, nu am primit factura si chitanta pentru el, deci din punctul meu de vedere nu exista.

Desigur, imi pot imagina ca s-a efectuat o lucrare la subsolul blocului si ca s-a montat un contor de caldura sau s-a inlocuit un contor de caldura vechi. Chiar daca acceptam acest cadru al presupunerilor, sa remarcam faptul ca eu nu am solicitat efectuarea unei astfel de lucrari si nici nu as face-o vreodata, pentru ca am contoare la apa calda si rece si am repartitoare la calorifere, deci aceasta lucrare este inutila din punctul meu de vedere.

Prin urmare, tot din punctul meu de vedere, mi se baga mana in buzunar impotriva vointei mele. Mi se cere, sau mai bine zis mi se impune sa platesc un serviciu nesolicitat si despre care nu stiu absolut nimic.

Si atunci, de ce am numit acest articol "Statul chitantier"? Doar nu statul imi pretinde acesti bani! E adevarat, dar la fel de adevarat este ca statul a creat acest abuz. Statul a creat cadrul legal pentru taiat chitante sau pentru afisat sume de plata fara ca persoanei careia i se pretind banii sa i se ofere si justificarea legala. Legea nu il descurajeaza pe cel care imi pretinde banii respectivi sa procedeze in acest mod. Conform carei legi sunt eu obligat sa platesc 148 de lei pentru nimic? Care este baza legala pentru care o persoana fizica sau juridica poate dispune de banii mei dupa bunul sau plac?

Mai remarc faptul ca sunt 10 apartamente cu restante pe o scara cu 27 de apartamente, deci mai mult de o treime dintre familii au datorii la intretinere. Dintre restantieri, 4 apartamente datoreaza sume care depasesc 3 salarii minime pe economie.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu