miercuri, 29 septembrie 2010

Respectul fata de valori in Romania

Nici nu mai stiu cum am ajuns sa citesc despre scriitorul Radu Tudoran pe wikipedia, dar de aici am ajuns sa cunosc mai bine modul in care sunt promovati scriitorii romani pe internet.

Am parcurs pe rand urmatoarele surse:

http://ro.wikipedia.org/wiki/Radu_Tudoran
http://ro.wikipedia.org/wiki/Geo_Bogza
http://ro.wikipedia.org/wiki/Constantin_Chiri%C8%9B%C4%83
http://ro.wikipedia.org/wiki/Chiril_Tricolici
http://ro.wikipedia.org/wiki/Rodica_Ojog-Bra%C8%99oveanu

Ce am remarcat?

In primul rand, in articolele pentru trei scriitori (Radu Tudoran, Geo Bogza si Chiril Tricolici) nu s-au introdus poze cu autorii respectivi! Pentru Constantin Chirita exista o poza alb negru cu rezolutia de 396x500 pixeli, iar pentru Rodica Ojog-Brasoveanu exista o poza alb-negru cu rezolutia de 179x250 pixeli.

In al doilea rand, articolele contin (in cel mai fericit caz) o biografie destul de telegrafica, urmata de o enumerare seaca o operelor.

In concluzie, ceva mai mult decat nimic, dar prea putin pentru niste repere ale literaturii romanesti.

Am fost curios sa vad si pagina de pe wikipedia referitoare la Mihai Eminescu. Desi mult mai ampla si mai bogata in detalii (explicabil, fiind vorba de cel mai important poet national), in cadrul articolului am gasit poza mormantului poetului. Probabil ca romanii s-au obisnuit prea mult cu mizeria si saracia si nu mai au niciun fel de reactie, dar tot nu imi explic ce cauta o caramida (?!?) pusa pe rama mormantului, de ce spatiul verde al mormantului are un aspect atat de jalnic (buchete mizere de flori in sticle de plastic (?!?) taiate jumatati).

Cred ca poetul codrilor, plopilor, teilor, lacului ar merita mai mult. Ca toti romanii de altfel, mai putin cei de la putere, care se pare ca nu au inteles nimic din "Ce-ti doresc eu tie, dulce Romanie".

Oricum, puterea din Romania nu doreste Romaniei un mare viitor, pentru ca un mare viitor nu se construieste cu un prezent atat de odios si sinistru.

2 comentarii:

  1. Howdy! Quick question that's entirely off topic. Do you know how to make your site mobile friendly? My weblog looks weird when viewing from my apple iphone. I'm
    trying to find a template or plugin that might be able to resolve this
    problem. If you have any recommendations, please share.
    With thanks!

    My web page :: grupa kreatywna

    RăspundețiȘtergere
  2. When someone writes an post he/she retains the image of a user in his/her mind that
    how a user can know it. So that's why this article is amazing. Thanks!

    my weblog; grupa kreatywna

    RăspundețiȘtergere