Viata de roman este relativ simpla si inseamna o alegere din start: ori esti sclav ori esti corupt.
Stirea momentului este ancheta privind spaga pe caile ferate sau reteaua nasilor de pe caile ferate. Aflam sau ni se confirma astfel ca mersul cu nasul pe caile ferate are acoperire nationala. Mersul fara bilet arata din nou ca in Romania infractionalitatea este un fenomen de masa, ascuns mereu sub pres de statistici mincinoase.
Saracia unora (calatorii) si lacomia altora (controlorii) s-au imbinat armonios pe calea ferata. Din informatiile furnizate de presa rezulta ca toate structurile de control ale CFR, de la conductor pana la revizor, sunt abonate la spaga.
Un lider de sindicat CFR declara ca a informat conducerea despre neregulile de la CFR Calatori, dar conducerea a ignorat toate sesizarile. Acelasi lider de sindicat ne mai informeaza ca furtul pieselor, inlocuirea pieselor furate si furtul pieselor inlocuite a doua zi (!) este un fapt dirijat de la centru. In plus, conducerea CFR Calatori da dovada de indiferenta fata de propria companie?!
O mentiune speciala legata de sclavia in cadrul CFR: 25.000 de salariati au fost concediati iar cei ramasi fac ore suplimentare neplatite!!! Cum asa? Este o obligatie prin lege sa se faca ore suplimentare neplatite? Este vorba de munca silnica? De munca patriotica? De abuz in serviciu? Dupa cum se stie, munca in Romania nu este normata si angajatii sunt bataia de joc a oricarui nivel de sefi.
Datorita salarizarii mizerabile din Romania, care a transformat majoritatea angajatilor in sclavi de facto, oamenii nu-si pot asigura bunuri si servicii strict necesare traiului de baza. Asa ca fiecare incearca sa se strecoare atunci cand vine vorba de orice cheltuiala aparte de mancare si facturi. In acest mod se explica mersul in masa fara bilet. Doar in ultima vreme doua supracontroale au evidentiat peste 250 de blatisti intr-un tren si peste 400 de blatisti in alt tren!!! Din pacate, nu stim cati pasageri erau in fiecare dintre aceste trenuri, ca sa stim raportul dintre calatorii cu bilet si calatorii fara bilet. Chiar si asa, dupa parerea mea majoritatea erau blatisti.
As mentiona la deficientele de pe calea ferata si sistemul anacronic de vanzare si validare al biletelor de tren. In occident, pentru trenurile regionale se cumpara biletul pe o ruta fara data precisa si este valabil cateva luni. Biletul se valideaza inaintea plecarii in calatorie la aparatele care marcheaza data si ora. La noi se cumpara biletul cu data precisa, calatorul fiind lipsit de optiuni sau flexibilitate.
In continuare, citate de pe sursele care au generat acest articol.
Aflam de pe sursa http://www.romanialibera.ro/actualitate/eveniment/reteaua-nasilor-de-tren-cum-au-depistat-12-agenti-sub-acoperire-peste-200-de-controlori-care-luau-spaga-281931.html:
"Scopul declanşării acţiunilor de depistare a corupţilor din sistemul CFR Călători a fost scăparea societăţii de faliment deoarece mai mult de 30% dintre călători circulau fără bilete, cu complicitatea conductorilor, controlorilor şi chiar a membrilor aşa-ziselor echipe de "supracontrol". Pierderile anuale depăşeasu 150 de milioane de lei, spune actualul director al CFR Călători, Stefan Ruseanu. Din spăgi, se presupune ca o parte ajungea şi la directori. [!!!]
Suspectaţii aparţin tuturor structurilor CFR Călători din Braşov, Iasi, Cluj, Suceava, Craiova, Constanţa. Joi au fost duşi la Parchetul Braşov peste 81 de suspecţi, puşi sub ȋnvinuire, dintre care au fost reţinute până acum 18 persoane, cele mai multe de la CFR Brasov (8 persoane) si Bucuresti (7 persoane). Surse judiciare spun ca sunt vizate peste 200 de persoane din toate sucursalele CFR. Cea mai ȋnalta "verigă" reţinută este aceea de "revizor", functionar care supervizeaza activitatea conductorilor, controlorilor si a echipelor de supracontrol, spun surse judiciare." [!!!]
Aflam de pe sursa http://www.romanialibera.ro/actualitate/eveniment/ion-popescu-presedinte-sindicat-am-sesizat-de-mult-timp-nereguli-la-cfr-calatori-conducerea-a-refuzat-sa-ia-masuri-281953.html:
"Preşedintele Confederaţiei Sindicale Meridian, Ion Popescu, a declarat, joi, că a sesizat de mult timp neregulile care se produc la CFR Călători, însă conducerea a refuzat să ia măsuri, spunând sindicaliştilor că nu ei conduc compania, informează Mediafax.
...
Popescu susţine că problema pieselor furate care sunt înlocuite şi a doua zi din nou furate este de fapt un lucru "dirijat şi lăsat să meargă aşa". [!!!]
...
"Ei conduc, sunt sute de directori şi, în loc să ia măsuri să disciplineze şi să instruiască, oamenii sunt lăsaţi aiurea.(...) Am atenţionat că vina pentru pierderi, în afară de ce fură ceilalaţi prin contracte, preferinţe şi tot felul de alte lucruri, vina este a celor care conduc, care dau dovadă de lipsă de profesionalism şi de interes pentru a funcţiona calea ferată", a mai spus Ion Popescu. [!!!]
...
Popescu a mai precizat că o altă problemă a CFR este faptul că aproape 25.000 de salariaţi au fost disponibilizaţi, iar locurile lor sunt ţinute de cei care au rămas, nevoiţi să facă multe ore suplimentare neplătite." [!!!]
Aflam de pe sursa http://www.gandul.info/news/peste-400-de-calatori-prinsi-fara-bilete-dati-jos-din-tren-si-amendati-intr-o-gara-de-langa-bucuresti-10153772:
"O echipă formată din 20 de reprezentanţi de la CFR Călători, 25 de la Poliţia Transport Feroviar şi 20 de la Jandarmeria Română au făcut, miercuri dimineaţă, un control în trenul Regio 8012 care circulă pe ruta Feteşti - Bucureşti Obor, se arată într-un comunicat de presă al companiei CFR Călători.
Trenul a fost oprit în staţia Brăneşti, din judeţul Ilfov, pentru ca echipa de control să verifice dacă pasagerii aveau bilete sau abonamente.
În urma controlului au fost găsiţi peste 400 de pasageri fără legitimaţie de călătorie." [!!!]
Aflam de pe sursa http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti/Razie_in_trenuri-_Peste_250_de_persoane_circulau_fara_bilet_0_780521962.html:
"În gara Săbăreni din Ilfov au fost făcute controale în trenuri pentru a identifica călătorii care circulă în mod fraudulos. Peste 250 de persoane au fost găsite fără bilet, până la această oră.
La această acțiune au participat 20 de inspectori, 30 de jandari și aproximativ 25 de polițiști." [!!!]
Arhitectură bucureșteană
Acum 31 de minute
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu