marți, 30 octombrie 2012

Subminarea economiei nationale: neaccesarea, deturnarea si returnarea fondurilor europene

Romania functioneaza dupa un singur principiu "economic": furatul. Statul a gandit un sistem economic ticalos si total nesustenabil, bazat pe exploatarea crancena a cetateanului, salarii foarte mici si preturi occidentale. Singurul mod de a supravietui economic in aceasta tara care face zilnic apologia ticalosiei si a faradelegii este furatul sub orice forma, de la spaga la evaziune fiscala si la furatul banilor publici.

In acest articol voi pune in evidenta infractionalitatea de masa la absorbtia fondurilor europene.

Dupa ce ca absorbtia fondurilor europene este oricum la un nivel jalnic, undeva intre odios si sinistru; dupa ce se incearca deturnarea acestor fonduri si insusirea lor sub aparenta legalitatii, la fel ca si banii publici proveniti din taxele contribuabililor romani; se demonstreaza ca furatul banilor europeni nu este atat de simplu ca si furatul banilor romanilor.

Comisia Europeana a constatat nereguli in derularea POSDRU (Programului Operațional Sectorial - Dezvoltarea Resurselor Umane) si a programelor operaţionale pentru Tranporturi, Competitivitate Economică si Mediu.

Ca urmare, plata banilor europeni aferenti acestor programe a fost intrerupta inca de la 1 iulie. Pentru POSDRU, Comisia Europeana a decis ca Romania trebuie sa returneze 175 milioane de euro, adica peste 50% din suma accesata in perioada 2007-2012! Adica neregulile (fara sa stim exact la ce tip de infractiuni se incadreaza aceste nereguli) sunt definitive si irevocabile.

Asa cum nu ne-am obisnuit, si nici nu e normal sa ne obisnuim, statul mafiot roman nu trage la raspundere pe nimeni. Altfel spus, s-a furat cat s-a putut. Pentru ce nu s-a putut, asta e, se vor gasi alte surse de furat. Cea mai comoda sursa de furat in Romania sunt contribuabilii romani, astfel ca premierul Ponta a spus ca se va face o corectie financiara de la buget. Adica platitorii onesti de taxe vor fi impovarati cu inca 175 milioane de euro pentru bataia de joc numita POSDRU.

De ce este POSDRU o bataie de joc? Pentru ca in spatele vorbelor si principiilor de fatada se ascunde doar o modalitate ticaloasa de furt al banilor publici si - daca e posibil - europeni.

Am preluat de pe sursa http://www.fonduri-structurale.ro/Detaliu.aspx?t=resurseumane:
"Obiectivul general al POS DRU este dezvoltarea capitalului uman si cresterea competitivitatii, prin corelarea educatiei si invatarii pe tot parcursul vietii cu piata muncii si asigurarea de oportunitati sporite pentru participarea viitoare pe o piata a muncii moderna, flexibila si inclusiva a 1.650.000 de persoane."

Imi aduc aminte cu deosebita scarba de momentele cand eram somer in plata (2009 - 2010) si mi s-a adus la cunostinta ca am dreptul la un curs gratuit de formare profesionala. In naivitatea mea credeam ca este vorba de orice curs de formare profesionala. In orice caz, ma asteptam la un curs corespunzator pregatirii mele de baza, de inginer mecanic. De aceea, am facut doua cereri scrise la vremea respectiva (am completat niste formulare), in care mi-am exprimat dorinta de a face un curs de invatare a programului de proiectare asistata Catia V5. Acest program este invatat acum de studentii de la facultatile cu profil mecanic in cadrul facultatii. Dar pe vremea lui Ceasca nu exista acest program si deci nu l-am putut invata in acel moment. Asa ca mi s-a parut normal, in numele egalitatii de sanse si tratament sa cer sa cunosc acel program, foarte cerut pe piata muncii! Numai ca in cele 15 luni cat am fost somer indemnizat mi s-a oferit doar cursul de... dulgher, pe care l-am si facut dupa ce mi s-a terminat perioada de somaj indemnizat. In acelasi timp, mi s-a spus ca pot face cursul pe care l-am solitcitat numai pe cheltuiala proprie!!!

Deci pot sa afirm, cel putin in nume personal, ca niciun banut european accesat de POSDRU nu imi era adresat. Mai pot sa afirm si ca nu fac parte dintre cele 1.650.000 persoane carora POSDRU dorea sa le creasca competitivitatea ("prin corelarea educatiei si invatarii pe tot parcursul vietii cu piata muncii si asigurarea de oportunitati sporite pentru participarea viitoare pe o piata a muncii moderna, flexibila", pe scurt bla, bla, bla pe bani publici si europeni).

As mai afirma si ca POSDRU nu a crescut competitivitatea compatriotilor mei si nu le-a asigurat oportunitati sporite, din moment ce numarul de persoane inactive din Romania este de 2.000.000 persoane. Somerii neindemnizati sau persoanele inactive reprezinta modalitatea prin care se eludeaza procentul real al somerilor din Romania, de peste 30%!!! Bine ca POSDRU toaca bani europeni si bani publici. Altfel spus, platesc taxe si impozite ca sa finantez institutii fantoma; eu sunt somer (sau persoana inactiva) ca sa mimeze "activitate" si sa incaseze bani niste inutili.

Rata de absorbtie a banilor europeni este de circa 7%, daca nu mai intervin "corectii" financiare, dupa cum ne informeaza sursa http://www.stirilazi.ro/e-oficial-de-la-pos-dru-romania-va-fi-obligata-sa-returneze-peste-50-din-totalul-fondurilor-accesate.html#.UI9zooYVyXs:
"Programul pentru Transporturi beneficiază pentru exerciţiul financiar 2007-2013 de o alocare de 5,7 miliarde de euro fonduri europene, dintre care au fost rambursaţi efectiv de către Comisia Europeană numai 295 milioane euro (rată de absorbţie reală 6,46%). Programul pentru Competitivitate are alocate 2,55 miliarde de euro, fiind reuşită absorbţia reală a numai 173 milioane euro (6,77%). Rămâne de văzut dacă si pentru aceste programe Comisia Europeană va stabili unele corecții financiare și cît de mari vor fi acestea."

Doar la o prima citire vedem ca din 8,25 miliarde de euro pentru "Transporturi" si "Competitivitate" au ramas la CE 7,5 miliarde!!! In concluzie, neaccesarea, deturnarea si returnarea (!) banilor europeni nu inseamna subminarea economiei nationale pentru statul mafiot roman!!!

VREM DUPA GRATII SI CONFISCAREA AVERII INTREGII CLASE POLITICE RESPONSABILE DE DISTRUGEREA ECONOMIEI ROMANESTI SI DE SUBMINAREA ECONOMIEI NATIONALE!

Un comentariu:

  1. Nu cu aceeasi masura i s-a masurat lui Nicolae Ceausescu, condamnat la moarte si executat pentru... maruntis! Cum a subminat Ceasca economia nationala, cand statul traieste si astazi din privatizarea activelor create de vechiul regim? Economia postdecembrista a Romaniei este ultrasubminata.

    RăspundețiȘtergere