luni, 22 octombrie 2012

Statul roman patroneaza mafia pietelor

Rememorez amintirile neplacute de dupa ultima vizita in Piata Rahova.

1. Contrabandistii de tigari ofera sortimentele "Doina", "Viceroy" si "Plugarul" in vazul si auzul tuturor.

2. Majoritatea vanzatorilor din piata sunt firme deghizate in "producatori". De fapt se cumpara marfa de la en-gros sau de la particulari si se vinde in piata. Statul nu doreste sa controleze comertul din piata prin obligarea vanzatorilor sa elibereze bonuri fiscale. Statul nu doreste sa cunoasca volumul vanzarilor si pretul la care se vinde marfa de catre "producatori". Statul nu doreste sa afle ca pe suprafete de cateva mii de metri patrati se pot produce mii de tone de orice, fara sa fie lucrat pamantul nici macar o secunda!

3. Se practica inselaciunea pe scara larga.
3.1. Multi comercianti interzic alegerea marfii de catre cumparator pentru ca sa poate vinde marfa alterata pe langa marfa proaspata.
3.2. Multi comercianti pun cantarele electronice in panta (!) pentru a insela clientii. Multi comercianti fac gramezi de legume sau fructe in jurul cantarului ca sa nu vada clientul greutatea si pretul de vanzare!
3.3. Multi comercianti pun marfa de calitate in gramezi mari pe partea clientului, dar servesc marfa de proasta calitate dinspre partea lor.

4. Desi piata este un spatiu inchis si exista afise cu "Fumatul interzis" si camere video, am vazut patru comercianti fumand la tarabe!

5. Exista, printre acesti "producatori", persoane care dau dovada de nesimtire si tupeu deosebit.
5.1. Un "producator" s-a suparat pe un batran care dorea sa afle calitatea porumbului de la vanzare. A inceput sa zbiere la el ca un apucat, "Ce-mi pui mie mana pe marfa?", mai avea putin si il lua si la bataie.
5.2. Am vazut la o taraba care semana cu un minimarket de produse agricole (probabil un mare "producator"), niste mere interesante la un pret foarte bun. Merele erau rosii, dar pe zona mai putin coapta erau de un verde inchis pe care nu l-am mai intalnit. Am vrut sa cumpar si am luat doua mere chiar de langa pretul afisat, pe care le-am pus pe cantar. Vanzatoarea m-a repezit: "Astea nu sunt de vanzare"?! "Cum nu sunt de vanzare?" zic eu. "Nu sunt de vanzare, pune-le la loc!" tipa ea la mine. "Puneti-le singura" zic eu. "Esti chiar nesimtit!" continua ea "recitalul". "Cred ca ar fi bine sa sun la Protectia Consumatorului", spun eu fara sa imi pese de vanzatoarea-"producatoare" si uitandu-ma in jur pe la vanzatori. Aud cateva rasete ironice dar vad priviri incarcate de ura.

6. Institutiile de control ale statului sunt invizibile sau inexistente sau mana in mana cu hotii.

7. Fata de guvernele Boc nu s-a schimbat aproape nimic in Piata Rahova. Doar de sortimentul de tigari "Plugarul" nu auzisem pana acum.

Concluzie: imi cer scuze ca nu imi place sa fiu furat si batjocorit.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu